Vårt ønske om en liten en

Dag 11, lav på monitoren og svake streker på el testene. Måtte bare el komme til normal tid denne mnd, slik at lutealfasen blir lenger enn 6 dager.
Kjenner antydning til el smerter (som jeg tydligvis får ca 5-7 dager før el) og litt el slim. Rart hvordan en legger merke til slikt og lar det påvirker en når en prøver. La aldri merke til sånn før jeg begynte å prøve. Hadde jo litt menssmerter osv, men nå skal jo hver minste ting analyseres;-)
Antar dette gjelder for de fleste prøvere (ihvertfall de som har prøvd) noen mnd...
 
Dag 13, og fremdeles bare lav på monitoren.
Idag er jeg lei meg, og ganske deppa igrunn. Nå har vi prøvd i 9 mnd og INGENTING har skjedd. Har og fått vite at ei god venninne er gravid (etter å ha prøvd 1 mnd eller 2). Kjenner jeg bare har lyst å grave meg ned. Det er så urettferdig, og jeg kjenner at nå begynner det å tære skikkelig på meg. Vi ønsker det så veldig, og kjenner det er fælt at jeg nesten ikke klarer å glede meg på andre sine vegne lenger. Huff, ble sytete fra meg dette...
 
Dag 14 og MAKS på monitoren. Fikk positiv el test (billigstrimmel) igår ettermiddag, og har kjent der er noe som jobber. Så DA håper jeg på lenger lutealfase denne gangen. Hvis d stabiliserer seg nå, så er jeg nede i 29 dagers syklus (hadde 29 dager forrige mnd og, dog med 6 dagers lutealfase). Håper så inderlig dette blir vår lykkemåned.
Så da var det bare å vente på at mannen våkner da;-) hihi.
 
Hm... Som nevnt tidligere er det el idag eller imorgen. Typisk min flaks så klarte jeg skli i trappa å dette skikkelig. Så nå lurer jeg på om det kan ha ødelagt alle sjangser for oss denne måneden? Så vondt i ryggen jeg har nå, så tviler jeg på det blir noe sengekos:-(
Kan ellers et slik fall ødelegge prøvingen denne mnd? Sikkert dumt spm da men... Men man tenker jo så mye rart når en prøver. ..
 
Dag 15 og fremdeles maks på monitoren. Får satse på at ryggen er såpass god senere at vi år lagt inn noen aksjer;-) Så håper jeg ikke fallet i går ødela denne pp. Håper og at ventetiden frem mot ikm går FORT. Vi skal til svigers, så dersom tanta ikke kommer så er jeg 10 dpo når vi reiser hjem. Så hvis jeg lar være å ta med g-tester når vi drar, så klarer jeg kanskje å vente til 11 dpo med å teste. Kjenner jeg har så sterkt ønske at det skal klaffe denne mnd, at jeg tror jeg kommer til å bli kjempeskuffet hvis tanta kommer som vanlig. Hadde håpet at innen 2013 var over så hadde vi en spireliten på vei.
 
Da var el over for denne gang antar jeg. Så da er jeg 1 dpo idag. Håper tiden går fort frem mot ikm, og at lutealfasen blir normal. Fint at det er jul nå, for da er der jo mye annet å tenke på og:)
 
Ny dag, nye muligheter:) 2 dpo idag. Måtte tiden fly videre, er veldig klar for juleferie sammen med mannen♡♡♡.
Ekstremt sliten for tiden, og får lite gjort. Energi kom og treng deg på. Merker at når energien er så tappet, er det kort vei mellom glede og depping. Å da hjelper det ihvertfall ikke at spireliten lar vente på seg, for det gjør meg jo bare mer sliten jo. Vi ønsker det så veldig...
 
6 dpo idag, og vi er reist på juleferie til svigers. 8 dpo på julaften. har ingen g-test med meg, så vi får ihvertfall vente til 11 dpo før jeg evnt tester. Blir vel symptom jakt de neste dagene da:) Blir ihvertfall spennende å se om det blir klaff på pp 9. Det hadde vært den julegaven:)
 
12 dpo og blendahvit test IDAG og. Fikk sånn forhåpninger da puppene ble skikkelig ømme fra 8-10 dpo. Men igår dabba det av. Så begynner litt å miste troen på at det er vår måned. Men håper så inderlig. Håpte liksom vi skulle slippe å begynne på pp 10. Men hvis det ikke klaffer nå så har jeg gynekolog time i starten på januar til sjekk.
 
Bah. Når jeg var på toalettet istad kom det litt rødbrunt på papiret da jeg tørka meg. Så da er det vel tanta som melder sin ankomst før tiden denne gang og. Er bare på dag 27, så skjønner ingen ting. Hadde så troa på denne måneden, så kjenner jeg er i ferd med å miste motet. Hvorfor tuller kroppen slik med meg. Ømme pupper, masse murring i magen, halsbrann osv... Har aldri hatt det sånn før jo...
Jaja, får vel vente å se da hva som skjer:confused005
 
PP 10 er et faktum, og kom som et brak halv 7 idag. Smerter fra en annen verden, og umulig å få sove igjen. Kjennes som verden er i ferd med å dette i hodet på meg. Tenk at vi egentlig kunne ha blitt foreldre nå snart hvis det hadde klaffet i pp1. Vet ikke om de som blir gravide i pp1 osv aner hvor heldige de er. Og kjenner jeg blir dårlig av de som klager når de ikke blir gravide før pp2 eller 3. Jeg er så lei meg nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet jo at å prøve i et år er helt normalt, men tankene kommer jo sigende om det er noe i veien med meg eller mannen som gjør at det ikke klaffer? !
Skal til gyn nå i midten av januar. Hadde jo håpet å sluppet den timen, men må man så må man.
 
Jaja, da var dett blitt et nytt år og vi skriver 2014. Vi så hadde håpet på at iløpet av 2013 skulle der være en spire på vei. Men det ser ut til å være vanskeligere enn vi trodde. Vi får håpe på at 2014 blir vårt år. Jeg håper at pp 10 skal være vår måned. Oktoberbaby høres ganske så fint ut egentlig:)
Her nærmer tanta seg ferdig, og ventingen frem mot el kan starte. Får satse på å ikke stresse i forhold til å bli gravid, for da skjer det vel ihvertfall ikke...
 
Dag 5 her. Tanta sier vel takk og farvel for denne gang ikveld eller i morgen, så da er det bare å vente til monitoren sier det er tid for testing igjen. Har time hos legen og gynekolog den 8. januar. Så blir spennende å høre om de finner ut noe. På en måte håper jeg alt er normalt og at det snart kan klaffe. Men på en annen måte hadde det vært greit å funnet noe som kan gjøre at spiren sitter fortere enn svint. Helst for 8-9 mnd siden... Vi har jo vært prøvere siden månedsskiftet mars/april. Å det er jo ganske lenge... JEG ER LEI...
Her er oversikten fra de pp vi har hatt...
pp1 - 44 dager
pp2 - 36 dager
pp3 - 32 dager
pp4 - 34 dager
pp5 - 29 dager
pp6 - 33 dager
pp7 - 31 dager (el var på dag 15 eller 16 ifølge cbfm)
pp8 - 29 dager (el var på dag 22 eller 23 ifølge cbfm)
pp9 - 28 dager (el på dag 14 eller 15 ifølge cbfm)
pp10 - ?
 
Har lest gjennom dagboken din nå! Føler vi er litt i samme situasjon. Er inne i min 9 pp nå, og er også DRITT LEI. Jeg leste du hade en 6 dagers lutealfase. De siste pp mine har jo lutealfasen vært på 5-6 dager. Så derfor sjekket jeg hos gynekolog når jeg fikk positiv eggløsningstest, for å se på forholdene i livmoren. Jeg ville bestilt time rundt eggløsning hvis jeg var deg:) Så du hadde time 8jan? Hvilken dag er det på i syklusen? Grunnen til jeg hadde kort lutealfase var fordi kroppen ikke fikk til eggløsning skikkelig, forholdene var ikke slik de skulle være under el for å ta i mot ett modent egg. Så nå håper jeg denne pp med pergotime gjør susen :-D
 
Er på dag 11 den 8.januar, så hvis jeg har 28 dagers syklus så nærmer det seg jo el da. Var vist ikke så enkelt å få time, så antar jeg får møte opp på den timen og høre hva de har å si:)
Godt å høre om flere i samme båt som meg, samtidig er det kjipt at vi er så mange som har "problemer" med å bli gravide. Håper det klaffer for oss kjappest mulig nå altså. Forresten så var lutealfasen min tilbake på 13 dager igjen nå. Så det virker som det ikke er tull hver mnd. Syns det er veldig rart. Sluttet på pillene i januar ifjord, og var noen mnd der vi brukte kondom før vi begynte å prøve i mars/april. Så hadde håpet at kroppen hadde stabilisert seg mye før. Jeg har tidligere (før jeg begynte på pillene) hatt veldig stabil syklus, så veldig frustrerende med teit syklus nå når vi ønsker en liten en...
Igjen godt vi er flere som kan støtte hverandre og "heie" hverandre frem mot positive tester:)
 
Er på dag 11 den 8.januar, så hvis jeg har 28 dagers syklus så nærmer det seg jo el da. Var vist ikke så enkelt å få time, så antar jeg får møte opp på den timen og høre hva de har å si:)
Godt å høre om flere i samme båt som meg, samtidig er det kjipt at vi er så mange som har "problemer" med å bli gravide. Håper det klaffer for oss kjappest mulig nå altså. Forresten så var lutealfasen min tilbake på 13 dager igjen nå. Så det virker som det ikke er tull hver mnd. Syns det er veldig rart. Sluttet på pillene i januar ifjord, og var noen mnd der vi brukte kondom før vi begynte å prøve i mars/april. Så hadde håpet at kroppen hadde stabilisert seg mye før. Jeg har tidligere (før jeg begynte på pillene) hatt veldig stabil syklus, så veldig frustrerende med teit syklus nå når vi ønsker en liten en...
Igjen godt vi er flere som kan støtte hverandre og "heie" hverandre frem mot positive tester:)
Frustrerende altså.. Så blir andre gravid på pillen ! Argh. Nei nå håper jeg virkelig det klaffer for oss denne pp! Jeg vil ha oktoberbaby !! :-D
 
Frustrerende altså.. Så blir andre gravid på pillen ! Argh. Nei nå håper jeg virkelig det klaffer for oss denne pp! Jeg vil ha oktoberbaby !! :-D
Ja, rimelig frustrerende. Blir og lei meg når jeg hører om alle de som tar abort fordi det ikke passet akkurat da. De skulle bare vist at det faktisk kan ta tid osv. Vi får satse på oktoberbaby ja:) Jeg hadde blitt så glad da
 
Idag kom termometeret jeg hadde bestilt fra billigetester. Så da blir det å prøve å tempe fremover og se hva som skjer:) Dag 7 forresten, så antar monitoren begynner å spørre etter tester på mandag...
 
Dag 9, og monitoren har begynt å spørre etter tester igjen. 2 dag med temping. Blir greit å se om kroppen faktisk klarer å gjennomføre el eller om den bare prøver.
Idag skal julen ut. Godt er det egentlig. Selv om jeg kommet til å savne lysene i vinuene og på treet utenfor osv. 2 dager til jeg skal til gyn nå. Blir spennende å høre hva hun har å si:)
 
Back
Topp