Tirsdap 7 januar

Nei, men om du forsøker glutenfritt i en måned og han blir betraktelig bedre så har du jo en pekepinn på hva årsaken kan være ;)
Greit å teste ut litt selv. Men om det er cøliaki må kroppen ha fått gluten ganske lenge før man tar tester, ellers vil det ikke bli riktig resultat.

Nå er han ikke av de med værst reaksjoner, da hadde jeg ikke valgt å teste det ut. Får pushe på tester om han reagerer mer.
Ja, men diaré er jo ille nok da! Du får forsøke forsiktig, og evt laktosefritt. Kan jo være "bare" laktosen han reagerer på?!

Greit å teste ut litt selv. Men om det er cøliaki må kroppen ha fått gluten ganske lenge før man tar tester, ellers vil det ikke bli riktig resultat.
Ja, det settes vel ikke diagnose så tidlig på cølialki. Men om han er glutenintollerant så vil vel kroppen likevel bli bedre etter noen uker uten?

Vært ute og gått 45 minutters tur med Emmeth og Selma:)
Kjøpte melke- og glutenfrie havredigestive kjeks på rema1000 igår:)
Falt i smak;)
Fiiine vottene fikk vi hemmelig venngaven fra herlige Marihøna og Hermine-mor:);):p:D
Vis vedlegget 45966
Vis vedlegget 45967
Vis vedlegget 45968
Vis vedlegget 45969

•☆tastedingsen☆•
Lille luringen! Så tålelig fornøyd ut på tur ;) Er vottene bittelitt store kanskje? :p
Så kjekt med glutenfrie kjeks :D Er utrolig mye gode alternativer på markedet for allergikere! :)

Ja, men diaré er jo ille nok da! Du får forsøke forsiktig, og evt laktosefritt. Kan jo være "bare" laktosen han reagerer på?!
Ja, derfor prøver vi veldig forsiktig.
Følge legen er det veldig få som reagerer på laktose :-p det var visst som regel melkeprotein sa han. :-p

Uff, stakkars liten :( kan være at du har rett om cøliaki.. det er vel bare noen blodprøver for å finne ut det ;) han kan jo også miste mye væske og næring om han har så mye diarè :(

Vettu, jeg vet ikke hvordan de konstaterer om han har cøliaki eller ikke? Om det " kun" er en blodprøve som skal til er det jo greit. Nettopp det som også bekymrer meg en del, at han blir dehydrert av all den diarén han har. Nå er han heldigvis ferdig penicillin kuren sin;)

•☆tastedingsen☆•

Men jeg er jo enig med deg, egentlig. Siden jeg sitter igjen med litt blandede følelser.
Nå er han helt fin etter forkjølelsen i jula (hvor begge guttene hostet til de brakk seg og kastet opp, T var værst, holdt på en time i strekk...), og som
legen sa er det sjelden at astmabarn er helt fine i pusten/hosten når viruset eller infeksjonen er over. Så jeg ser absolutt at han har et poeng.
Men jeg tror han og vår fastlege har veldig forskjellige syn, og da vi har hatt aller mest med fastlegen å gjøre blir det litt overgang i måten å tenke på.
Jeg tror vi prøver uten nå, så får vi heller pøse på om han blir unormalt tett ved neste forkjølelse, og så har vi ny time i april...

Ja, altså, blir jo litt vanskelig og vite hva som er "rett", men blir jo da og prøve seg fram som du sier og blir det ille så må dere ta i bruk astmamedisinen igjen:)

•☆tastedingsen☆•

...og der var morgendagens barnehagefrokost klargjort, synes det er kjekt å ordne det kvelden før så blir det ikke sånn stress på morran, men smører brødskiva med lammerull i morgen tidlig da jeg ikke synes brød smaker godt etter å ha overnattet i kjøleskapet :p Hermine er ikke så glad i brød om morran, så da er det kjekt med andre alternativer ;)
ImageUploadedByBV Forum1389125972.952532.jpg

Hva spiser deres små til frokost?

Nei, men om du forsøker glutenfritt i en måned og han blir betraktelig bedre så har du jo en pekepinn på hva årsaken kan være ;)

Nei, vet du kom meg aldri til Barnas Hus, endte opp på bruktbutikken istedet :p Men fant et kjempesøtt tegnebord med to stoler til Hermine for 100kr da :D

tegnebordet og stolene var kjempefiine;):D mange funn på bruktbutikker:D:D:D

Ja, jeg skal teste det ut, men synd om det da ikke slår ut på test OM det er cøliaki.

•☆tastedingsen☆•

...og der var morgendagens barnehagefrokost klargjort, synes det er kjekt å ordne det kvelden før så blir det ikke sånn stress på morran, men smører brødskiva med lammerull i morgen tidlig da jeg ikke synes brød smaker godt etter å ha overnattet i kjøleskapet :p Hermine er ikke så glad i brød om morran, så da er det kjekt med andre alternativer ;)
Vis vedlegget 46047

Mm.. for en deilig frokost/bhg.lunsj.:) Her går det i brød om morran. I dag tidlig åt hun to brødskiver med leverpostei og en klementin. Vi pleier å koke oss egg også, noe som er populært. Om egget kommer først på bordet, blir ikke brødskiva spist, for å si det sånn.:p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mm.. for en deilig frokost/bhg.lunsj.:) Her går det i brød om morran. I dag tidlig åt hun to brødskiver med leverpostei og en klementin. Vi pleier å koke oss egg også, noe som er populært. Om egget kommer først på bordet, blir ikke brødskiva spist, for å si det sånn.:p

Kokt egg er populært her også, det fikk hun med seg i går men spiste bare halve da o_O Men Hermine liker kun hviten da, så må pelle ut plommen eller så spytter hun alt ut igjen :eek: :p
Hermine elsker polarbrød, og kan godt spise ei hel skive av det til hvert måltid. Men det er jo veldig mye sukker i det så tenker at det ikke er helt egnet som daglig kost?

Vettu, jeg vet ikke hvordan de konstaterer om han har cøliaki eller ikke? Om det " kun" er en blodprøve som skal til er det jo greit. Nettopp det som også bekymrer meg en del, at han blir dehydrert av all den diarén han har. Nå er han heldigvis ferdig penicillin kuren sin;)

•☆tastedingsen☆•
Man kan ta blodprøve, men endoskopi er mest vanlig :-o

•☆tastedingsen☆•

Var hvertfall bare en blodprøve som skulle til for min søster ;) hun var egentlig til legen pga kneet..hun hadde fått vondt etter jogging, legen ville bare ta en blodprøve for å utelukke infeksjon e.l..og oppdaget at hun hadde stort mangel på vitamin og jern..så da tenkte han på cøliaki, og tok da en blodprøve til som slo ut ;)

Ja det er jo ikke akkurat sunt for en liten kropp å miste så mye væske :( håper virkelig dere finner fort ut hva som forårsaker dette! For tydelig at det er noe..

Kokt egg er populært her også, det fikk hun med seg i går men spiste bare halve da o_O Men Hermine liker kun hviten da, så må pelle ut plommen eller så spytter hun alt ut igjen :eek: :p
Hermine elsker polarbrød, og kan godt spise ei hel skive av det til hvert måltid. Men det er jo veldig mye sukker i det så tenker at det ikke er helt egnet som daglig kost?
Her går både hvitt og gult ned, men gir henne mest av hviten og heller smaksprøver av plomma.:)
Jeg er er dårlig på alternativer til brød og har faktisk ikke gitt Jenny polarbrød en gang, men det skal jeg nok prøve ut.:) Hverdagsmat blir det nok ikke her, siden hun er så glad i hjembaka grovbrød. Kanskje du kan bake polarbrød med mindre sukker i selv?:)

Vis vedlegget 46047

Holder frukten seg bra helt til i morgen når den er kutter opp?:)

I barnehagen "vår", så får de frokost der kl 9 og nistemåltid kl 13.. så dem spiser brød..Liana får en flaske med mme når hun våkner..også tar vi med noe fruktmos eller yoghurt fra nestle..og kansje en liten frukt..greit at dem har det om hun skulle spist dårlig til et av måltidene:) også får dem frukt hver dag i bhgen..

Back
Topp