Tirsdap 7 januar

Ja, derfor prøver vi veldig forsiktig.
Følge legen er det veldig få som reagerer på laktose :p det var visst som regel melkeprotein sa han. :p
snodig at det finnes så himlade med laktosefrie meieriprodukter på markedet da, hvis så få reagerer på det :confused: :p ;)
 
Holder frukten seg bra helt til i morgen når den er kutter opp?:)

I barnehagen "vår", så får de frokost der kl 9 og nistemåltid kl 13.. så dem spiser brød..Liana får en flaske med mme når hun våkner..også tar vi med noe fruktmos eller yoghurt fra nestle..og kansje en liten frukt..greit at dem har det om hun skulle spist dårlig til et av måltidene:) også får dem frukt hver dag i bhgen..
jada, frukten holder seg fint om man har boks med lufttett lokk ;)
De får lunsj og frukt i bhg, men ofte så rekker bare Hermine å spise en eplebåt før det er fritt for frukt :( Så jeg har alltid med 1/2 banan, en smoothie e.l. når jeg henter henne for da er hun så sulten, og det er lettere å lokke henne med seg hjem når jeg har en frukt på lur :p ;)
 
Her går både hvitt og gult ned, men gir henne mest av hviten og heller smaksprøver av plomma.:)
Jeg er er dårlig på alternativer til brød og har faktisk ikke gitt Jenny polarbrød en gang, men det skal jeg nok prøve ut.:) Hverdagsmat blir det nok ikke her, siden hun er så glad i hjembaka grovbrød. Kanskje du kan bake polarbrød med mindre sukker i selv?:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
vi bakte polarbrød til jul, men de blir ikke like "myke" og lettspiste som kjøpebrødene. Blir liksom litt seigere og ikke like lett å tygge når man har så få tenner :p Kjøper bare grovt polarbrød, men er jo likevel mye sukker i det :p
Vanlig brød er hun ikke spesielt imponert over o_O
 
Lille luringen! Så tålelig fornøyd ut på tur ;) Er vottene bittelitt store kanskje? :p
Så kjekt med glutenfrie kjeks :D Er utrolig mye gode alternativer på markedet for allergikere! :)

Hehe, lille lurifaksen min han der:D
Han elsker og gå tur;) Masse moro og se på si!
Bittelitt store, men bedre det enn for smått;) Gir mer varme og:D;)
Ja, fins veldig mye bra:) Vi har kjøpt "kremfløte" også! Han trenger litt fett på kroppen sin for og si det sånn! Spent på veiing og måling på mandag, muligens vaksiner også:)
 
Var hvertfall bare en blodprøve som skulle til for min søster ;) hun var egentlig til legen pga kneet..hun hadde fått vondt etter jogging, legen ville bare ta en blodprøve for å utelukke infeksjon e.l..og oppdaget at hun hadde stort mangel på vitamin og jern..så da tenkte han på cøliaki, og tok da en blodprøve til som slo ut ;)

Ja det er jo ikke akkurat sunt for en liten kropp å miste så mye væske :( håper virkelig dere finner fort ut hva som forårsaker dette! For tydelig at det er noe..

Ojj da, hadde søsteren din ellers noen symptomer på Cøliaki?:eek:
Håper de får sett det via blodprøve altså! Skal til strømmen barnelegesenter, så tror vel det blir gjort via BP!
Nei, jeg må gi han en del utvanna saft på en dag. Ellers drikker han ikke nok:( Irriterende og ikke vite hva han reagerer på, forutenom melk!
 
Hehe, lille lurifaksen min han der:D
Han elsker og gå tur;) Masse moro og se på si!
Bittelitt store, men bedre det enn for smått;) Gir mer varme og:D;)
Ja, fins veldig mye bra:) Vi har kjøpt "kremfløte" også! Han trenger litt fett på kroppen sin for og si det sånn! Spent på veiing og måling på mandag, muligens vaksiner også:)
den soyakremfløten er bare genial!!! :D Vi piska krem av den i jula, hadde i 1ss vaniljesukker og 2ss melis for å gjøre den søt, og alle spiste masse av den og syntes den var SÅ god :D Svigermor lager iskake på den, og jeg laga riskrem til jul på den ;) Kjempekjekt!
 
Holder frukten seg bra helt til i morgen når den er kutter opp?:)

I barnehagen "vår", så får de frokost der kl 9 og nistemåltid kl 13.. så dem spiser brød..Liana får en flaske med mme når hun våkner..også tar vi med noe fruktmos eller yoghurt fra nestle..og kansje en liten frukt..greit at dem har det om hun skulle spist dårlig til et av måltidene:) også får dem frukt hver dag i bhgen..

Bruker sånne fruktposer som du putter den nykutta frukten i også blåser du den opp;) Frukten er like god som ny neste dag, da:)
 
Ojj da, hadde søsteren din ellers noen symptomer på Cøliaki?:eek:
Håper de får sett det via blodprøve altså! Skal til strømmen barnelegesenter, så tror vel det blir gjort via BP!
Nei, jeg må gi han en del utvanna saft på en dag. Ellers drikker han ikke nok:( Irriterende og ikke vite hva han reagerer på, forutenom melk!
be om at de tar en avføringsprøve!!! Det tok vi på Hermine og sendte inn før timen på sykehuset! Fikk utstyr til det av fastlegen da henvisninga blei sendt! ;)
 
den soyakremfløten er bare genial!!! :D Vi piska krem av den i jula, hadde i 1ss vaniljesukker og 2ss melis for å gjøre den søt, og alle spiste masse av den og syntes den var SÅ god :D Svigermor lager iskake på den, og jeg laga riskrem til jul på den ;) Kjempekjekt!

Åh, har dere prøvd den:D Hihi..
Så bra, bra var det ikke ett bomkjøp, da;) Hva koker du risengrøten på? Kokosmelk? Emmeth har ikke fått det ennå, han;)Blir og bruke den framover her vi også. Gjør om på veldig mye nå mht middager, siden han høyst sannsynlig har flere allergier!
 
be om at de tar en avføringsprøve!!! Det tok vi på Hermine og sendte inn før timen på sykehuset! Fikk utstyr til det av fastlegen da henvisninga blei sendt! ;)

Jeg har fått time, ringte dit selv og trengte da ikke flere henvisninger siden Emmeth var registrert i systemet ifra sist gang:D Og legen hadde ikke sendt noen ny henvisning, nei:eek::(:(:(:angry5Han sa jo han gjorde det mens vi var der! GAH! Jeg skal til legen til neste uka, kan jeg be om det da, kanskje?!
 
plastboks med tett lokk funker også bra ;) Iallfall på alt annet enn eple :p

Epler holder seg bra i fruktposene;) Mathea foretrekker epler, så derfor jeg har brukt det:)
 
Hm.. Stakkars liten. Om han har hatt sammenhengende diaré så lenge så er det nok på tide med et legebesøk ja.
Tror ikke de tar endoskopi på så små barn forresten. Har jeg iallfall aldri hørt om i den tiden jeg gikk spl.skolen.:) Heller bp og totalavhold fra gluten for å se om det endrer seg.


Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Han har hatt diarè siden han blei født, og blei litt bedre da vi slutta med alt som inneholdt melk, men han har fortsatt veldig diarè og mye slim:( Ja, jeg tror de tar blodprøver eller sånn prikketest iallfall? Marianne nevnte avføringsprøver og, så håper virkelig legene finner ut av noe nå, han har slitt så mye med magen, søvn og humøret sitt!
 
Sjelden tegn her altså. Men de kan jo lære seg sammenhengen. Selvom de ikke viser tegn før de i det hele tatt ved hva det er snakk om :)

Jo har sett det her inne :)
Men føler også at jeg ikke har like god tid til sånt lenger :p
 
Ja. Jeg er usikker på hva som er mest vanlig på barn. Blodprøven er ganske ny.

På min søster tok de blodprøve og fikk svar..men for å få pengestøtte fra nav, så måtte hun ta dette røret å.. ellers hadde hun ikke trengt det.. og legen vil at oss andre søsken også skal ta denne blodprøven for å se om flere av oss har cøliaki ;)
 
sålenge hun tror det er en blyant hun "tegner" med på møblene er det vel igrunnen lurest å sifra at det ikke er lov? ;) :p

Ja jeg vet :p men jeg tror hun bare testa om det funka, for hun hadde ikke sett en sånn før:p..og er ganske sikker på at hun vet forskjell på hva som kan tegnes med og ikke...og vil at hun skal lære at farger o.l er IKKE lov på annet enn ark..men andre ting kan hun få lov å late som:)
 
Kokt egg er populært her også, det fikk hun med seg i går men spiste bare halve da o_O Men Hermine liker kun hviten da, så må pelle ut plommen eller så spytter hun alt ut igjen :eek: :p
Hermine elsker polarbrød, og kan godt spise ei hel skive av det til hvert måltid. Men det er jo veldig mye sukker i det så tenker at det ikke er helt egnet som daglig kost?
Lik meg.og mannen hun da ;)
Hater plommen haha..

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
 
jada, frukten holder seg fint om man har boks med lufttett lokk ;)
De får lunsj og frukt i bhg, men ofte så rekker bare Hermine å spise en eplebåt før det er fritt for frukt :( Så jeg har alltid med 1/2 banan, en smoothie e.l. når jeg henter henne for da er hun så sulten, og det er lettere å lokke henne med seg hjem når jeg har en frukt på lur :p ;)

Ah okey.. her er "problemet" motsatt.. Liana stapper i seg det hun får (munnen helt full? Og er stort sett den første som blir ferdig :p men så gir vi bare myke frukter da og eple vil hun ikke ha:p;)
Er veldig kjekt å ha noe sånt som smoothie og banan på lur..sunne ting som metter og gir energi, liker vi:D
 
Ojj da, hadde søsteren din ellers noen symptomer på Cøliaki?:eek:
Håper de får sett det via blodprøve altså! Skal til strømmen barnelegesenter, så tror vel det blir gjort via BP!
Nei, jeg må gi han en del utvanna saft på en dag. Ellers drikker han ikke nok:( Irriterende og ikke vite hva han reagerer på, forutenom melk!

Ikke noen spesielle symptomer nei:eek: var bare tilfeldig at det ble oppdaget! eneste vi ser i ettertid som kan ha vært symptomer er at hun har vært litt sur og "slapp" gjennom oppveksten, og mye munnsår (som vi trudde kom av eksemen), men ingen smerter eller noe sånt! Men legen skjønte at det måtte være noe, for det er ikke normalt at en 12-13åring har så stort mangel på vitaminer og jern bare av å ha et dårlig kosthold;)

Men har ikke Emmeth eksem ves ørene? Kansje det også kan være et symptom? Siden legene ikke funner ut avdet heller? Du burde be om en sånn prøve;) dette røret må tas om man evt skal få støtte av nav.. ellers hadde aldri min søster trengt det ;)
 
Back
Topp