Tirsdap 7 januar

Hehe, hun vil uansett ikke tegne med mindre hun er under oppsyn så det skal jeg nok passe på :p

Hehe ja litt enklere å holde styr på én unge :p så at Liana hadde klart å tegne på veggen på Emira sitt rom å.. og sist jeg så hun prøvde seg med å tegne på bordet, så var det med en sprøyte :p hahaha den fikk hun lov å tegne med :p
 
Jeeey..da har jeg bestilt meg nytt visakort med bilde av Leoh på :D håper det ikke tar så lang tid, for kortet mitt varer ut januar :p
 
Bare fortsett å prøve potte eller doring uten å presse henne, finn morsomme bøker eller leker å drive med mens hun sitter her. Her går det veldig opp og ned. Men på morgenen nå, finner han frem potte på egenhånd og gjør seg klar til å sitte. Med pysj, bleie og alt på :p

Ja, eg ha prøva dt :-( men eg får ikje tid tell å vis ho boka elr dt eg har før å underhold ho, før ho røys seg og hiv seg rundt halsn min å ser stygt på potta :p

<3 Fie Elise <3
 
Ja, eg ha prøva dt :-( men eg får ikje tid tell å vis ho boka elr dt eg har før å underhold ho, før ho røys seg og hiv seg rundt halsn min å ser stygt på potta :p

<3 Fie Elise <3
Høres greit ut å vente litt og prøve igjen da :)
 
Da foreslår jeg at du venter til hun nærmer seg 2 år, for da har hun sikkert glemt potta ;)

Eg ska prøv litt tell, førsekti, og vis dt ikje bi beire, så vent eg et par mnd tæll!

Anger på at eg ikje jor dt fra ho va mindre, men men...

<3 Fie Elise <3
 
...og der var morgendagens barnehagefrokost klargjort, synes det er kjekt å ordne det kvelden før så blir det ikke sånn stress på morran, men smører brødskiva med lammerull i morgen tidlig da jeg ikke synes brød smaker godt etter å ha overnattet i kjøleskapet :p Hermine er ikke så glad i brød om morran, så da er det kjekt med andre alternativer ;)
Vis vedlegget 46047

Hva spiser deres små til frokost?

I barnehagen tell Fie så får di frokost dr, og luch (avog tell varmlunch) og frukt-tid :)

Men når ho ikje ska i barnehagen går dt ofte 2 brødskive med bacon ost, elr prim :) og melk elr vattn på sia :)

<3 Fie Elise <3
 
Eg ska prøv litt tell, førsekti, og vis dt ikje bi beire, så vent eg et par mnd tæll!

Anger på at eg ikje jor dt fra ho va mindre, men men...

<3 Fie Elise <3

Hehe jeg har ikke orket å prøve engang med Liana ;) for her gis det ingen tegn på om hun må tisse eller bæsje! Bare setter igang :p så hun er hvertfall ikke klar ;)
 
Vettu, jeg vet ikke hvordan de konstaterer om han har cøliaki eller ikke? Om det " kun" er en blodprøve som skal til er det jo greit. Nettopp det som også bekymrer meg en del, at han blir dehydrert av all den diarén han har. Nå er han heldigvis ferdig penicillin kuren sin;)

•☆tastedingsen☆•
Det er ikke penicillinen som er årsaken til diaréen da? Det er iallfall en veldig vanlig bivirkning av antibiotikaen, som roter til hele tarmfloraen.
"Cøliakibæsj" er ofte grå og skikkelig illeluktende, ikke vassen diaré..
Kan Emmeth spise litt matvarer med melkeprodukter i? I såfall ville jeg prøvd å gitt litt biola og se om det hjelper på bakteriebalansen. :)
God bedring til lillegutt!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Tenkt å prøv litt innimellom, å sjå om dt kansje bi beire, vis ho får jær dt på senna egne primissa :)

<3 Fie Elise <3
Plutselig går det seg til!:) Er ikke alltid like stas her heller og da tvinger vi henne ikke til å sitte der. Det hender at du setter seg på gulvet og tisser istedet da, menmen.

Tisser dere sammen forresten? :)
Det gjør vi (iallfall på morran: hun på potte og en av oss på doen ved siden av) og det virker som at det gir litt mer mening for hennes del. "Åååja, dette er noe mamma/pappa gjør også ja!" :p



Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det er ikke penicillinen som er årsaken til diaréen da? Det er iallfall en veldig vanlig bivirkning av antibiotikaen, som roter til hele tarmfloraen.
"Cøliakibæsj" er ofte grå og skikkelig illeluktende, ikke vassen diaré..
Kan Emmeth spise litt matvarer med melkeprodukter i? I såfall ville jeg prøvd å gitt litt biola og se om det hjelper på bakteriebalansen. :)
God bedring til lillegutt!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei, han tåler ikke noe med melk i, desverre. Han har hatt diaré i mange, mange mnder for og ikke si hele livets hans. Derfor det må være noe mer han ikke tåler. Og er mye sliten, legger dårlig på seg og i mye dårlig humør.

•☆tastedingsen☆•
 
Hehe jeg har ikke orket å prøve engang med Liana ;) for her gis det ingen tegn på om hun må tisse eller bæsje! Bare setter igang :p så hun er hvertfall ikke klar ;)
Sjelden tegn her altså. Men de kan jo lære seg sammenhengen. Selvom de ikke viser tegn før de i det hele tatt ved hva det er snakk om :)
 
Nei, han tåler ikke noe med melk i, desverre. Han har hatt diaré i mange, mange mnder for og ikke si hele livets hans. Derfor det må være noe mer han ikke tåler. Og er mye sliten, legger dårlig på seg og i mye dårlig humør.

•☆tastedingsen☆•
Hm.. Stakkars liten. Om han har hatt sammenhengende diaré så lenge så er det nok på tide med et legebesøk ja.
Tror ikke de tar endoskopi på så små barn forresten. Har jeg iallfall aldri hørt om i den tiden jeg gikk spl.skolen.:) Heller bp og totalavhold fra gluten for å se om det endrer seg.


Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
I barnehagen tell Fie så får di frokost dr, og luch (avog tell varmlunch) og frukt-tid :)

Men når ho ikje ska i barnehagen går dt ofte 2 brødskive med bacon ost, elr prim :) og melk elr vattn på sia :)

<3 Fie Elise <3
Synes i grunnen det er kjekt å sende med frokosten, så kan jeg iallfall kontrollere at ett av dagens måltider inneholder noe frukt og grønnsaker. ;) Bhg er forferdelig dårlige på å tilby annet enn kun brød med pålegg som lunsj, og innimellom varmlunsj men den er sjeldent spesielt sunn den heller... o_O Frukt får hun også, men Hermine spiser så sakte så mens hun gomler på den ene eplebåten sin spiser de andre barna opp frukten så det er fritt når hun vil ha mere :(
 
Sjelden tegn her altså. Men de kan jo lære seg sammenhengen. Selvom de ikke viser tegn før de i det hele tatt ved hva det er snakk om :)
Hermine har nok lært seg at tiss og bæsj + potte hører i hop, det er den eneste fornuftige forklaringen :p Derfor holder hun seg til hun får slippe det i potta :) og man som foreldre kan jo lære seg å se de "stille" tegnene barnet gir på at det må på do ;) ...men da må man være veldig observant :p
 
Tenkt å prøv litt innimellom, å sjå om dt kansje bi beire, vis ho får jær dt på senna egne primissa :)

<3 Fie Elise <3
hvis potta står framme, og dere snakker om den når dere er på badet kan det hjelpe på ;) Hermine er sjeldent motvillig på akkurat å sitte, men ofte blir hun sur om vi avbryter leken for å gå på do (når jeg ser at NÅ må hun tisse/bæsje) da tuller og tøyser vi oss ned til badet, og så tar vi med det hun lekte med så hun kan fortsette leken på potta. Innen bleia er av er hun som oftest fornøyd igjen ;)
 
Hehe ja litt enklere å holde styr på én unge :p så at Liana hadde klart å tegne på veggen på Emira sitt rom å.. og sist jeg så hun prøvde seg med å tegne på bordet, så var det med en sprøyte :p hahaha den fikk hun lov å tegne med :p
sålenge hun tror det er en blyant hun "tegner" med på møblene er det vel igrunnen lurest å sifra at det ikke er lov? ;) :p
 
Back
Topp