Tirsdap 7 januar

På min søster tok de blodprøve og fikk svar..men for å få pengestøtte fra nav, så måtte hun ta dette røret å.. ellers hadde hun ikke trengt det.. og legen vil at oss andre søsken også skal ta denne blodprøven for å se om flere av oss har cøliaki ;)
Ja det er ganske omfattende for å få støtte. Lillesøster og jeg fikk negativt svar på blodprøve. Og det er jo forsåvidt bra, men vi begge blir dårlige av gluten. Likevel får vi ikke støtte. Storesøster måtte gjennom veldig mye for å få den støtten. Men hun fikk heller ikke tilbud om blodprøve først.
Veldig bra å slippe å dra ungene gjennom unødvendig mye da.
 
nei, det var for melkeallergien :p Men det må da gi de samme indikasjonene som en endoskopi?
I forhold til cøliaki så sjekker de om (tolvfinger??)tarmen er betent. For det er det som skjer om man har sykdommen og likevel får i seg gluten. Det tror jeg ikke avføringen kan vise.
 
I forhold til cøliaki så sjekker de om (tolvfinger??)tarmen er betent. For det er det som skjer om man har sykdommen og likevel får i seg gluten. Det tror jeg ikke avføringen kan vise.
Ah, sånnsett ja.
 
Ja det er ganske omfattende for å få støtte. Lillesøster og jeg fikk negativt svar på blodprøve. Og det er jo forsåvidt bra, men vi begge blir dårlige av gluten. Likevel får vi ikke støtte. Storesøster måtte gjennom veldig mye for å få den støtten. Men hun fikk heller ikke tilbud om blodprøve først.
Veldig bra å slippe å dra ungene gjennom unødvendig mye da.

Ja da har dere nok allergi mot gluten hvertfall.. vi syns det var ganske så irriterende at søstra mi MÅTTE ha den slangen for å få støtte, selvom blodprøvene var positive! For dem måtte jo dra helt til skien (over 2 timer unna) for å ligge i narkose i 5 min!
 
Ja da har dere nok allergi mot gluten hvertfall.. vi syns det var ganske så irriterende at søstra mi MÅTTE ha den slangen for å få støtte, selvom blodprøvene var positive! For dem måtte jo dra helt til skien (over 2 timer unna) for å ligge i narkose i 5 min!
Ja. Søs måtte mye til Oslo for å få gjort dette.
 
hvis potta står framme, og dere snakker om den når dere er på badet kan det hjelpe på ;) Hermine er sjeldent motvillig på akkurat å sitte, men ofte blir hun sur om vi avbryter leken for å gå på do (når jeg ser at NÅ må hun tisse/bæsje) da tuller og tøyser vi oss ned til badet, og så tar vi med det hun lekte med så hun kan fortsette leken på potta. Innen bleia er av er hun som oftest fornøyd igjen ;)

Ja, eg ha prøva de siste dagan med lek å morro med potta :p eg satt meg sjøl på den :p (med kleia på selfølgele) sånn at ho ser at det ikje e fale. Meeen ho vill ikje sett på den endå, men ska no prøv å vis ho at den ikje e fale, også e det ein bamse på framsia a potta, så eg bruk å peik på, så ho ska bi litt intrisert i potta…

vurdert å kjøp ei hello kitty potta heller, sian ho ÆLSK hello kitty :p som ho kaill "ditty"
 
Ja, eg ha prøva de siste dagan med lek å morro med potta :p eg satt meg sjøl på den :p (med kleia på selfølgele) sånn at ho ser at det ikje e fale. Meeen ho vill ikje sett på den endå, men ska no prøv å vis ho at den ikje e fale, også e det ein bamse på framsia a potta, så eg bruk å peik på, så ho ska bi litt intrisert i potta…

vurdert å kjøp ei hello kitty potta heller, sian ho ÆLSK hello kitty :p som ho kaill "ditty"
Tja, du kan jo bare sette et klistremerke med Hello Kitty på den potta dere har da ;) :p
 
Synes i grunnen det er kjekt å sende med frokosten, så kan jeg iallfall kontrollere at ett av dagens måltider inneholder noe frukt og grønnsaker. ;) Bhg er forferdelig dårlige på å tilby annet enn kun brød med pålegg som lunsj, og innimellom varmlunsj men den er sjeldent spesielt sunn den heller... o_O Frukt får hun også, men Hermine spiser så sakte så mens hun gomler på den ene eplebåten sin spiser de andre barna opp frukten så det er fritt når hun vil ha mere :(

I barnehgen tell Fie så får ongan kvar sin kopp med frukt, og de voksne pass på at ikje ongan spis kvarianner sett :)
Syns det e positivt at det e bære 9 onga i barnehagen :) de bi snart 11 onga :)
 
Back
Topp