Tirsdap 7 januar

God morgen!
Lykke til med første skoledag, Vigdis!:) Godt å komme i gang igjen. Har første forelesning selv i dag.:)

Jenny har vært våken siden 03.30. Vi delte opp natta, så mannen stod opp med henne først også bytta vi, så jeg har vært oppe siden 05.30. :confused:
Frokosten er inntatt og vi skal snart ordne oss og dra til helsestasjonen i dag. Det er dags for 15-mnd.vaksinasjon! Må levere Jen hos dm når vi kommer tilbake slik at jeg får deltatt på noe av forelesninga. Dm må levere Jenny tidlig i dag også, så det blir ingen effektiv skoledag.

Ønsker alle en knallfin dag!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Uff det car tidlig morgen fra snuppa deres! Masse lykke til med vaksine ;)
Også må du ha en fin studiedag :)

God morgen!

Simone er i bhg, jeg skal i dusjen og pappan skal dusje etterpå før han drar utover og ordner et par ting :)

Jeg skal vaske klær og bad i dag, samt bytte sengeklær på senga til foreldrene mine kommer. Pusen har visst lagt igjen halve pelskåpa der ;-p

Så du tror ikke dem vil sette pris på en økologisk pelskåke i senga? :eek::p

God morgen:)
Ha en fin første skoledag etter ferien, Vigdis:D:)

Her sto vi opp halv 6, sovet lite i natt, men Emmeth har sovet godt:)
Akkurat vært ute med Selma og nå er Emmeth våken:)
Mannen, Neline og Mathea er sendt på jobb, skole og i bhgen:)
Her er det kun husarbeid som står på menyen!
Ha en fin dag, alle sammen:)

Ha en fin dag du også! Med Emmeth og husarbeid :) ja, også dyra da ;) :P

God morgen!
Vi har fryktelig slitsomme netter nå altså :confused: Jeg mistenker at det er den eksplosive språkutviklinga som er årsaken, for nå snakker hun i lange setninger og kan repetere alt vi sier så hver dag lærer hun en hel drøss med nye ord. Hun prater til og med i søvne, sutrer og gråter så drømmer nok endel :( Rundt midnatt fikk hun komme i vår seng, og da ble det litt bedre.
Jeg sto opp 07 og Hermine sov til 07.30, 13 timers natt skal vi si oss fornøyd med, men det er bra når hun bare sov 40min i bhg igår :eek: ;)

Hermine er levert i bhg og jeg er akkurat ferdig med frokost, bare eeeen kopp kaffe til så skal jeg ta bussen til Uit! ;)

Idag kommer svigers til middag, og de har med seg sushi :D *weee*

Synd med sånne netter! Er nok en stor mulighet for at det er språkutviklingen som er årsaken ja!

Hehe godt dere fikk ordnet dere besøk og free food :P blir nok koselig! :D

God morgen.
Lykke til på skolen Vigdis og Lilla :-)
Godt å komme i gang igjen?

Jeg har søkt på 2 jobber,i Norge,men i nærheten av Sverige. Er på bolig og b.hagejakt i sverige..
Vi blir å flytte dit så fort alt ordner seg.
Der får man opphold med familien sin,uten skyhøye krav.
Trengee kun å vise til en lønnslipp og fast jobb og bolig.

Så håper jeg alt ordner seg ♡
Pluss at Khalid får lov å jobbe i Sverige,når han har søknad inne der etterhvert.
I Norge får man ikke lov å oppholde seg på visum en gang,når man har en sak hos Udi. Syke regler! EU er litt lettere :-)

Tror vi drar å møter søsteren min og tantebarnet mitt på 7 mnd. Blir hyggelig.

Hva er planen deres da jenter? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Håper det ordner seg raskt med jobb, bhg og bolig :D virker som om det kan bli mye enklere for dere med tanke på Khalid og disse fisereglene i Norge!

Kos dere med søster og baby idag :)

Vet ikke hvilke "krav" de setter til sykdom ved vaksinasjon jeg. Jeg flytta på den opprinnelige timen vår 17.des fordi hun hadde hatt spysjuka og vi var smittebærere. Greit å bli ferdig med både sjuke og sprøyte!
Håper Emmeth blir bedre i en fei.

Her spør de bare om ungen har hatt feber de siste dagene..så virker som om det er bare det dem passer på?

Også blir det en stor ramse av bare meg her :P hehe.. jaja, jeg gir dere noe å lese hvertfall :P:)

Natten har vært fin her..Tenkte at Liana kom til å sove urolig, for hun sov ikke i bhgen igår:eek: men gikk greit :) tror hun trengte en dag uten dagsoving! For har vært vanskelig å legge hun både på dagen og kvelden i jula ;)

Jeg skal til å vaske på badet også rydde rommet til Emira :) men først skal jeg fyre! Smarte meg glemte at feieren skulle komme idag, så jeg slo av ovnen når gjengen min dro ut..for da kunne jeg lissom fyre når jeg sto opp igjen :P men neida! Sitter her i 18 grader jeg! Brrrrr..

Apropo lange barn her.. tror Leoh er ganske så lang også! For en uke siden så måtte jeg finne frem klær i str 68:eek: for 62 passer akkurat!:P og 68 skal lissom være fra 4 mnd? Er jo lott stort, men sitter fint på og må bare brette i armer og bein :)
Minner meg veldig om Emira;) og hun bruker jo 5-6 år på klær:P

Så bra at det ordna seg med sushimiddagen!;)

Ja, er helt supert! :D Gleder meg vilt! Men svigermor skulle absolutt drasse med seg ei browniekake til kaffen o_O :eek: Jeg poengterte at jeg hadde planlagt frukt til kaffen, men det var visst ikke godt nok...så nå får iallfall viljestyrka seg en prøvelse! ;)

Har kommer hjem fra helsestasjonen nå og vaksinasjonen gikk så fint!:) Kun ei dose som blei satt i armen og det var mye greiere syns jeg. Jenny sjarmerte alle de ansatte og var blid som ei sol (bortsett fra ved innsprøytning og litt etterpå da..)
Vesla vår har vokst 10cm og gått opp litt under 1kg siden 3.sept, og er per i dag 81cm og 12.120gram.

Nå er det forelesning og kaffe på gang her (og litt babyverden), for det var ikke såå spennende dette her.:p

jentene våre er faktisk ganske så like lange :D Morro! ;) Fine mål på flotte Jenny! :)

...jeg sitter å leser forskninsgartikler...eller bv, som du ser :p

Emmeth har hatt bæsjebleier på under ei halvtime og hadde tydelig knip i magen(sånn som vi andre har når vi også har diarè) Og han pressa og pressa, selvom det kun var vann det som kom ut?Holde glutenfritt kosthold framover! Han har mye diarè og bæsjebleiere ennå, selvom vi har helt melkefritt kosthold!?
hmmm...så rart? Kan det være noe annet som plager han? Ville fått ny time til utredning på barnepoliklinikk jeg altså! Er jo så vanskelig å skulle kutte alt mulig sånn hele tiden :oops:

Også blir det en stor ramse av bare meg her :p hehe.. jaja, jeg gir dere noe å lese hvertfall :p:)

Natten har vært fin her..Tenkte at Liana kom til å sove urolig, for hun sov ikke i bhgen igår:eek: men gikk greit :) tror hun trengte en dag uten dagsoving! For har vært vanskelig å legge hun både på dagen og kvelden i jula ;)

Jeg skal til å vaske på badet også rydde rommet til Emira :) men først skal jeg fyre! Smarte meg glemte at feieren skulle komme idag, så jeg slo av ovnen når gjengen min dro ut..for da kunne jeg lissom fyre når jeg sto opp igjen :p men neida! Sitter her i 18 grader jeg! Brrrrr..

Apropo lange barn her.. tror Leoh er ganske så lang også! For en uke siden så måtte jeg finne frem klær i str 68:eek: for 62 passer akkurat!:p og 68 skal lissom være fra 4 mnd? Er jo lott stort, men sitter fint på og må bare brette i armer og bein :)
Minner meg veldig om Emira;) og hun bruker jo 5-6 år på klær:p
Hermine begynte så smått med noen plagg i 68 da hun var 3 måneder ca, og hun har aldri vært spesielt lang :P Men klærne fra enkelte produsenter er jo fryktelig små da, spesielt H&M synes jeg er knappe på str ;)

Hermine begynte så smått med noen plagg i 68 da hun var 3 måneder ca, og hun har aldri vært spesielt lang :P Men klærne fra enkelte produsenter er jo fryktelig små da, spesielt H&M synes jeg er knappe på str ;)

Hehe jo sant det :) blir spennende å se lengden hans på 3 mnd-kontrollen :)

Oioi, lang jente dere har da! :) Her er det ennå 80, og noe 86 men det meste i 86 er litt for langt i armer og bein :eek: :p

Ja hun er veldig lang! Ser det godt sammen med en som er fire måneder eldre. Hun er større og tyngre enn han. Skal prøve å få hs time neste uke når vi får tak i hs, og er veldig spent på lengde. Vekta er ca 13+/- her hjemme. Vi kan bruke noe i 86 ennå forresten, det er helst bodyer og gensere og andre overdeler som blir for korte. Strømpis bruker hun 86/92 (de fra cubus ihvertfall).

Vært ute og gått 45 minutters tur med Emmeth og Selma:)
Kjøpte melke- og glutenfrie havredigestive kjeks på rema1000 igår:)
Falt i smak;)
Fiiine vottene fikk vi hemmelig venngaven fra herlige Marihøna og Hermine-mor:);):p:D
1389101791103.jpg
1389101826124.jpg
1389101868257.jpg
1389101892088.jpg

•☆tastedingsen☆•

Jeg er helt imponert over energinivået ditt :eek: ;)

Går det bra i bhg?

Haha! Jeg sleit meg ut, så må nok grine meg til litt blod på st.olavs ;) så jeg er ikke imponert ;-p men har vaska fem vaskemaskiner, flytta stellekommoden fra badet og ut i gangen (den skal inn på vårt eom for vi bruker den ikke lenger), støvsugd nede (skulle jeg ikke gjort), flytta klesstativet fra gjesterommet til badet så alt tørker fortere, ikke skifta på senga til mamma og pappa..d får mamma gjøre ;) og laga pannekakerøre :) synst det er så rart å føle meg i fin form og likevel bli sliten av ting jeg ikke tenkte over at jeg gjorde før, men samtidig er det godt å gjøre noe, så får jeg heller lære etter hvert når jeg bør ta en pause :)

Det går kjempefint i bhg :) hun sprang rett inn på kjøkkenet og forlangte frokost i dag tidlig og vinna til pappan :) nå for han for å hente hun siden hun har vært der siden kl åtte. Vi ble enige om å prøve litt lenger enn i går (da sov hun bare 40 min ute i bhg for hun er vant til å sove i senga si hjemme, men tok en 10 min dubb i seng før middag og holdt ut til halv åtte - fikk lekebesøk i femtida så det hjalp nok litt). Henta hun km 13 i går. Hun bruker å sove ca 2 timer hjemme nå på dagtid etter at de fikk rutine på det. I dag skulle de ha musikkdag visstnok :) visste ikke at de hadde en spesiell aktivitet de prøver på hver dag i barnehager, men det har de visst. Og så elsker jeg at de serverer frokost, lunsj og ettermiddagsmat uten at vi må sende med noe! De hadde til og med gitt hun grøt i går. Jeg fikk hakeslepp, for det har hun aldri likt hjemme. Så det er jo bra :) spiste ei skive og en porsjon grøt etter dubben i går, men hun spiste lite til lunsjen, så hun må bare venne seg til rutinene der tror jeg. Og vi leverte litt seint i går så frokosten ble sein.

God morgen!
Vi har fryktelig slitsomme netter nå altså :confused: Jeg mistenker at det er den eksplosive språkutviklinga som er årsaken, for nå snakker hun i lange setninger og kan repetere alt vi sier så hver dag lærer hun en hel drøss med nye ord. Hun prater til og med i søvne, sutrer og gråter så drømmer nok endel :( Rundt midnatt fikk hun komme i vår seng, og da ble det litt bedre.
Jeg sto opp 07 og Hermine sov til 07.30, 13 timers natt skal vi si oss fornøyd med, men det er bra når hun bare sov 40min i bhg igår :eek: ;)

Hermine er levert i bhg og jeg er akkurat ferdig med frokost, bare eeeen kopp kaffe til så skal jeg ta bussen til Uit! ;)

Idag kommer svigers til middag, og de har med seg sushi :D *weee*

Hun er jammen flink å snakke! :) ikke rart om det er språkutviklkngen som påvirker søvnen nei ;) håper det kommer seg fort!

Kos dere med sushi i dag! :)

God morgen.
Lykke til på skolen Vigdis og Lilla :-)
Godt å komme i gang igjen?

Jeg har søkt på 2 jobber,i Norge,men i nærheten av Sverige. Er på bolig og b.hagejakt i sverige..
Vi blir å flytte dit så fort alt ordner seg.
Der får man opphold med familien sin,uten skyhøye krav.
Trengee kun å vise til en lønnslipp og fast jobb og bolig.

Så håper jeg alt ordner seg ♡
Pluss at Khalid får lov å jobbe i Sverige,når han har søknad inne der etterhvert.
I Norge får man ikke lov å oppholde seg på visum en gang,når man har en sak hos Udi. Syke regler! EU er litt lettere :-)

Tror vi drar å møter søsteren min og tantebarnet mitt på 7 mnd. Blir hyggelig.

Hva er planen deres da jenter? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Så spennende! :) håper dere kommer fort i orden og får alt på plass! Det er latterlig at det skal være så vanskelig i Norge! Men det er bare å kjøre på og ordne seg slik at dere får det best mulig, for myndighetene bryr seg tydeligvis ikke om at Khalid ønsker å jobbe og bo sammen med familien sin permanent. Politikerne er altfor priviligert...

Så spennende! :) håper dere kommer fort i orden og får alt på plass! Det er latterlig at det skal være så vanskelig i Norge! Men det er bare å kjøre på og ordne seg slik at dere får det best mulig, for myndighetene bryr seg tydeligvis ikke om at Khalid ønsker å jobbe og bo sammen med familien sin permanent. Politikerne er altfor priviligert...
Ja,forstår at de må ha visse krav. Men,de er så strenge... hadde inntekten i orden,helt til jeg ut i perm pluss at jeg var mye sykemeldt i første sv.skap,og dermed mindre penger. Og man må vise til 2 år med ca 247.000,noe jeg ikke hadde i permisjonen...søren altså.. men tenker positivt om dette og satser på at det fikser seg :-)
Har dere det fint idag? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Back
Topp