Tidlig ultralyd

TUL om en time, herlighet jeg gruer meg..:grumpy: Forrige opplevelse med UL endte med veldig dårlig nyheter for oss, så jeg har fått litt skrekken for ultralyd kjenner jeg.
Krysser alt jeg har for at alt er bra med denne lille spira❤️
Kjære vene det gikk fint❤️ Fin hjerteaktivitet og en liten perfekt spire som var litt større enn ut ifra siste mens, men akkurat etter mine egne beregninger. 7+0. Veldig letta, men klarer jo ikke å slappe av. Alt såg fint ut både i uke 7 og 12 sist også... Krysser fingrene❤️
De henviser videre til riksen til TUL der i ca uke 13. Synes det er veldig lenge til, så meget mulig det blir en privat i uke 10ish:angelic:

Alt fint her og! Riktig svangerskapslengde og hjerteaktivitet. Får ny ultralyd i uke 8/9.

Alt gikk fint på kontroll hos meg i dag også, er så lettet:Heartred Deilig følelse! Ble satt frem tre dagerxsmile9

Har bestilt time til TUL 7.august, da er jeg 8+3 :) fristet å bestille tidligere, men ser forhåpentligvis litt mer når jeg drøyer litt :D

Eg skal til ul 29/7, er då 7+6. Er henvist til sjukehus grunna gjentatte missed abortion.

Uææ, ble satt tilbake 4 dager på ul :( og legen greide ikke å høre hjerte, bare se det, så han ville ikke bekrefte 100% hjerteslag :(

Uææ, ble satt tilbake 4 dager på ul :( og legen greide ikke å høre hjerte, bare se det, så han ville ikke bekrefte 100% hjerteslag :(
Huff, ikke enkelt å være i uvisse :(
Skal du tilbake i nærmeste framtid så du får sjekket igjen? :Heartred

Hmm så rart. Jeg var på ultralyd 6+3 i mitt forrige svangerskap, og da bekreftet jordmor liv ved at hun så hjerteslagene på skjermen. Jeg fikk beskjed om at det var for tidlig til at ultralydapparatet kunne fange opp lyden.

Hmm så rart. Jeg var på ultralyd 6+3 i mitt forrige svangerskap, og da bekreftet jordmor liv ved at hun så hjerteslagene på skjermen. Jeg fikk beskjed om at det var for tidlig til at ultralydapparatet kunne fange opp lyden.
Ja, vi så tydelig at det blinket selv, så synes det var litt rart. Håper bare det ikke er dårlig nytt :smiley-ashamed004

Legen jeg var hos i går ville heller ikke høre etter hjertet, men sa at det var tydelige hjerteslag å se og at det var som forventet. Ca 6+5, hun fikk alt fra 6+3 til 6+6 da hun målte fra litt ulike vinkler. Er jo så smått nå at nøyaktighet på disse dagene går under målefeil omtrent.

Legen jeg var hos i går ville heller ikke høre etter hjertet, men sa at det var tydelige hjerteslag å se og at det var som forventet. Ca 6+5, hun fikk alt fra 6+3 til 6+6 da hun målte fra litt ulike vinkler. Er jo så smått nå at nøyaktighet på disse dagene går under målefeil omtrent.
Så godt å høre! Han målte bare to ganger, fra samme vinkel (så vidt jeg så). Håper jo alt bare er unøyaktig måling /dårlig bilde og at vi ser enda sterkere blinking fra hjertet neste uke :dance008

Vi hørte heller ikke hjertelyd igår, 7+0, men legen var helt klar på at det var fin hjerteaktivitet.. Så håper du får gode nyheter om en uke❤️❤️

Jeg fikk høre hjertet helt tydelig på TUL i dag, 6+0. Rart at det er så forskjellig.

Ble henvist til sykehuset for TUL av fastlegen i går, og fikk innkalling i dag! 08.september, 13+0 :)

Skal også privat for å se om det er liv og alt Ok om knappe to uker, 7+2 :)

Har fått innkallelse til TUL når jeg er 8+5.

I forbindelse med uttak av spiral i dag, fikk jeg legen til å henvise til gyn med avtale som jeg har vært hos i tidligere svangerskap. Fikk sms senere i dag om time den 3. august. Skal da være såvidt 7 uker, så er imponert over hvor raskt det gikk å få den timen :D
Skal ha TUL pga tidligere svangerskapshistorikk. Kommer nok til å spørre om det er mulig å få en ultralyd til rundt uke 10.
Hadde ekstra oppfølging på fostermedisin i uke 13, 16 og 18 sist (også pga historikk) og håper det er mulig denne gangen. Skal hvertfall be om henvisning hos lege om et par uker.

I forbindelse med uttak av spiral i dag, fikk jeg legen til å henvise til gyn med avtale som jeg har vært hos i tidligere svangerskap. Fikk sms senere i dag om time den 3. august. Skal da være såvidt 7 uker, så er imponert over hvor raskt det gikk å få den timen :D
Skal ha TUL pga tidligere svangerskapshistorikk. Kommer nok til å spørre om det er mulig å få en ultralyd til rundt uke 10.
Hadde ekstra oppfølging på fostermedisin i uke 13, 16 og 18 sist (også pga historikk) og håper det er mulig denne gangen. Skal hvertfall be om henvisning hos lege om et par uker.
Blir ekstra spennende for deg da, få høre sånn akkurat hvor langt du er på vei :)
Og greit med litt ekstra oppfølging når man har behov for det :Heartred

Back
Topp