Tidlig ultralyd

Jeg skal på torsdag på fødeavdelingen, fordi jeg kan være alt mellom 5 og 10 uker på vei :wideyed: Fikk svar på henvisning samme dag som jeg var til fastlege. Ifølge blodprøve er termin satt til 23/2. Så blir spennende å se!
Må være veldig spennende å vente på den timen, ikke mist å få vite hvor langt du faktisk er på vei. Ser forresten at vi hører til samme termingruppe fra 2015 :)
 
Kan også tipse om Sentrum Gynekolog i Olav Tryggvasons Gate. Kun vært til gynekolog der, men er ofte slik at du kan bestille time til neste dag. Koster ca. 1500 for TUL, og man får med bilder.
Så bra, ja jeg har ikke vært noen av plassene
 
TUL om 2 dager! Er så spent! Dette blir virkelig d-dagen for oss. Jeg vil være ca 7+6/8+0 den dagen, og de gangene jeg mister har jeg gjort det i uke 6 og 7. Er det liv på tirsdag, er vi forbi kneika vår, og jeg håper og tror jeg klarer å slappe mer av. Er sinnsykt kvalm og trøtt for tida, og har hatt en del stikkknger og strekninger de siste dagene, så det lover bra. Så jeg har litt trua denne gangen :rolleyes::Heartred
 
TUL om 2 dager! Er så spent! Dette blir virkelig d-dagen for oss. Jeg vil være ca 7+6/8+0 den dagen, og de gangene jeg mister har jeg gjort det i uke 6 og 7. Er det liv på tirsdag, er vi forbi kneika vår, og jeg håper og tror jeg klarer å slappe mer av. Er sinnsykt kvalm og trøtt for tida, og har hatt en del stikkknger og strekninger de siste dagene, så det lover bra. Så jeg har litt trua denne gangen :rolleyes::Heartred

Krysser fingrene for dere ❤❤
 
Må være veldig spennende å vente på den timen, ikke mist å få vite hvor langt du faktisk er på vei. Ser forresten at vi hører til samme termingruppe fra 2015 :)

nei, så moro! :woot: Artig at vi havnet i samme gruppe igjen da!
Lille ble målt til akkurat 9 uker, så det var jo en gledelig overraskelse! Flott hjerteslag, men fikk ikke se og sjekket så mye mer enn det :)
 
nei, så moro! :woot: Artig at vi havnet i samme gruppe igjen da!
Lille ble målt til akkurat 9 uker, så det var jo en gledelig overraskelse! Flott hjerteslag, men fikk ikke se og sjekket så mye mer enn det :)
Hjerteslag er iallefall en fin ting å se :) Når blir termin, da?
 
TUL om 2 dager! Er så spent! Dette blir virkelig d-dagen for oss. Jeg vil være ca 7+6/8+0 den dagen, og de gangene jeg mister har jeg gjort det i uke 6 og 7. Er det liv på tirsdag, er vi forbi kneika vår, og jeg håper og tror jeg klarer å slappe mer av. Er sinnsykt kvalm og trøtt for tida, og har hatt en del stikkknger og strekninger de siste dagene, så det lover bra. Så jeg har litt trua denne gangen :rolleyes::Heartred

Jeg er også veldig spent på dine vegne! Har fulgt litt med og er jo ikke noe særlig stas med synkende progesteron. Men jeg har troa likevel, og heier på deg!❤️
 
Kan også tipse om Sentrum Gynekolog i Olav Tryggvasons Gate. Kun vært til gynekolog der, men er ofte slik at du kan bestille time til neste dag. Koster ca. 1500 for TUL, og man får med bilder.
Bestilte time på ultraportalen på tirsdag, fikk time på torsdag:happy: kjempe hyggelig dame, og fikk med meg 6 bilder til 1100kr:love017 anbefales på det sterkeste! Vi skal tilbake på 3D i uke 24-25:love2
 
Jeg er også veldig spent på dine vegne! Har fulgt litt med og er jo ikke noe særlig stas med synkende progesteron. Men jeg har troa likevel, og heier på deg!❤️
Å! Takk ❤ ja,nei, de progesteron-verdiene har gitt meg mange bekymringer. Men håper på gode nyheter på tirsdag. Formen tilsier hvert fall at det er liv laga..:hungover::hilarious::smiley-angelic001
 
Vi, eller jeg da, skal ta i uke 12. Vi må reise ganske langt for å ta tidligere, og det orker jeg ikke. Spørs om det blir vanskelig å vente når så mange her har fine tul lenge før uke 12!
 
Vi, eller jeg da, skal ta i uke 12. Vi må reise ganske langt for å ta tidligere, og det orker jeg ikke. Spørs om det blir vanskelig å vente når så mange her har fine tul lenge før uke 12!

Synes også det er en evighet til det er min tur når jeg ser alle andre som er til TUL nå :wtf: Tar når jeg er 10+5, tre uker og tre dager til :rolleyes:
 
Hjerteslag er iallefall en fin ting å se :) Når blir termin, da?

fikk ikke satt termin, men ut fra mine beregninger havner jeg på 28/2 eller 1/3 :) har gått overtid med alle tidligere barn, så regner med det blir ventetid denne gangen også :p
 
Ååå, det er så lenge til uuuultralyyyyyd. 10 dager. I mine tidligere graviditeter har jeg vært på UL uke 6, bare for å stadfeste at det er noe der. Og at det ikke er exu. Første gang ble jeg målt til 5+6, så jeg så ikke hjerteaksjon - kunne ikke brydd meg mindre, jeg så at det VAR noe der. Var ikke på UL igjen før uke 10, var ikke bekymret det pøtt. Med neste graviditet var jeg jo på UL 6+1, og så hjerteaksjon, embryoet sluttet å vokse dagen etter.

Så, hvertfall. Det er unormalt for meg å ikke ha sett en ert på dette tidspunktet. Hadde det ikke vært for ferie hadde jeg vært for to uker siden ;) Jeg sa til mannen min at jeg har vært flink, han bare "det er pga tilgjengelighet, du hadde vært for lenge siden om det hadde vært mulig". Blabla, jeg trenger skryt! Du skal bare være glad jeg ikke har gått uten deg, for det var en mulighet faktisk :shy: Da hadde han blitt skuffa, forståelig nok :smug:

Men. Ti dager igjen. Har hvertfall ikke exu, det hadde jeg merket til nå i så tilfelle. Så. Nå er spørsmålet. Er det noe inni der, og i så fall, lever det. Spennende. Jeg har god følelse denne gangen faktisk. Jeg tror det blir terminbaby. Bank i bordet. Hjelp.
 
Har fått time 7.aug, vil da være 7+2 og synes det er fryktelig lenge å vente til, men jubler litt allikevel. Er så spent om frøet utvikler seg som det skal. Symptomene er av og på og innimellom forsvinner de helt før de kommer tilbake igjen. huff, det er jo altfor mange tanker som spinner i hodet om dagen:angelic::banghead::woot:
 
Kan jeg spørre om hvorfor du fikk henvisning fra lege? Jeg er bare litt usikker på termin og antall, så usikker på om jeg kommer til å få henvisning fra lege eller evt må bestille privat.:)


Jeg fikk henvisning da jeg hadde svangerskapsforgiftning i første svangerskap. Skal ha litt flere ultralyder å kontroller denne gangen.
 
Var på TUL i dag og fikk se et bankende hjerte :love017
Det var rundt dette tidspunktet det gikk galt sist, så jeg er enn så lenge positiv.
 
Back
Topp