Tidlig ultralyd

Blir ekstra spennende for deg da, få høre sånn akkurat hvor langt du er på vei :)
Og greit med litt ekstra oppfølging når man har behov for det :Heartred

Ja, jeg lurer veldig på det. Synes fortsatt dette er litt uvirkelig, vurderte en ny test nå i ettermiddag, men samboer sa at det ikke kunne være nødvendig :hilarious:
Føler meg heldig som får ekstra oppfølging ja, har jo vært gravid flere ganger så vet litt hva jeg kan forsiktig kreve denne gangen :joyful:

Var på tul igår og så et lite bankende hjerte:Heartred 6+3 igår. Håper dette går veien! Eneste var at jeg hadde en 5 cm cyste på eggstokken. Syns det virket litt skummelt, men han mente det skulle gå helt fint! Kunne få vondt om den sprakk, men det ville gå fort over. Gikk det ikke over måtte jeg kontakte legevakt. Andre som har hatt cyster?

Var på tul igår og så et lite bankende hjerte:Heartred 6+3 igår. Håper dette går veien! Eneste var at jeg hadde en 5 cm cyste på eggstokken. Syns det virket litt skummelt, men han mente det skulle gå helt fint! Kunne få vondt om den sprakk, men det ville gå fort over. Gikk det ikke over måtte jeg kontakte legevakt. Andre som har hatt cyster?

Så deilig og se det lille hjerte slå :-)

Var på TUL i går for å sjekke om jeg fortsatt hadde cyster på eggstokkene og at det ikke var exu. Alt sto bra til, så en liten bønne med et bankende hjerte:Heartred Var etter min beregning 7+6 igår, men var tydeligvis akkurat 8 uker i går i følge gynokologen, å stemte ganske bra! Nå er det bare å roe ned nervene fram til OUL:love7

Jeg skal til tul hos min gyn(privat) til fredag, da er jeg 5+4(uke6), det er mest fordi jeg har hatt så mye falske positive graviditetstester, selvom jeg har tatt blodprøve og vet jeg er gravid nå så vil jeg og hun sjekke :hilarious: bare for å Være helt sikker, + at det modnet ett egg på hver side, så vi er litt spente(bruker letrozol og metformin), også er det fordi hun til fredag går ut i ferie i 3 uker, og jeg orker ikke gå i 3 uker ekstra å lure.. selvom jeg egentlig vet jeg er det:hilarious:
Er en trygghet rett og slett, er glad vi har en slik mulighet i norge❤️

Har lyst og dra på tidlig ul, hvor tidlig anbefaler dere? Ønsker og se litt mere en kun et bankende hjertet <3 har tenkt på 9+0 hva tror dere?

Jeg tenkte å bestille meg TUL mellom uke 10-12. Syntes det er så lenge å vente til ordinær ultralyd:bored:

Var på TUL fredag (privat) , var da 5+6 og fikk se et bankende hjerte ❤️ Hadde ventet noen dager hadde det ikke vært for at vi skulle reise på ferie, og visste det var en risk å ta ved å bestille så tidlig. Er også henvist TUL ved det offentlige, noen som vet hvilken uke de pleier å innkalle til?

Var på TUL fredag (privat) , var da 5+6 og fikk se et bankende hjerte ❤️ Hadde ventet noen dager hadde det ikke vært for at vi skulle reise på ferie, og visste det var en risk å ta ved å bestille så tidlig. Er også henvist TUL ved det offentlige, noen som vet hvilken uke de pleier å innkalle til?
Ååå! Så fantastisk! Jeg fikk også se et bankende hjerte 5+6. Tror det varierer når man får TUL offentlig, avhengig av grunnen. Dersom det er pga historikk med MA/SA, er det vanlige rundt uke 7-8 tror jeg.

Ååå! Så fantastisk! Jeg fikk også se et bankende hjerte 5+6. Tror det varierer når man får TUL offentlig, avhengig av grunnen. Dersom det er pga historikk med MA/SA, er det vanlige rundt uke 7-8 tror jeg.
Ja, er hovedsaklig derfor, men også pga risikosvangerskap. Ved tidligere graviditeter har jeg blitt henvist til privatpraktiserende, og mener å huske at jeg har hatt første TUL rundt uke 7, ja

Ja, er hovedsaklig derfor, men også pga risikosvangerskap. Ved tidligere graviditeter har jeg blitt henvist til privatpraktiserende, og mener å huske at jeg har hatt første TUL rundt uke 7, ja

Jeg har risikosvangerskap og har fått henvisning til uke 13.

Jeg var på TUL idag. trodde jeg var 8uker idag (ifølge menstermin) men er 6 uker. Og vi så et bankene hjerte :Heartred

Kommer til å bestille tidlig ultralyd, men da i uke 11-12. Det er med begrunnelse i tidligere senabort (uke 15, min første graviditet) og redsel for at det skal skje igjen. Jeg hadde tidlig ultralyd i min andre graviditet (som nå er min sønn på 6 år), men kjenner fortsatt på den redselen. Krysser fingrene for at det går bra, så tar man det derifra :)

Kommer til å bestille tidlig ultralyd, men da i uke 11-12. Det er med begrunnelse i tidligere senabort (uke 15, min første graviditet) og redsel for at det skal skje igjen. Jeg hadde tidlig ultralyd i min andre graviditet (som nå er min sønn på 6 år), men kjenner fortsatt på den redselen. Krysser fingrene for at det går bra, så tar man det derifra :)

forstår godt at du kjenner på redselen.. mamma fortalte nettopp at hun mistet det som skulle vært min storebror når hun var 17/18 uker på vei.. har selv mistet 4+4, men føler på en måte at det må være så mye verre å miste sent.. da har det utviklet seg så mye.. krysser fingrene for deg vakre du❤️❤️

Vi var på tidlig ultralyd i dag (6+6) og så en liten bønne med sterke og fine hjerteslag! Tenk at det bor en liten sak inni meg som har sin egen puls! ❤️

forstår godt at du kjenner på redselen.. mamma fortalte nettopp at hun mistet det som skulle vært min storebror når hun var 17/18 uker på vei.. har selv mistet 4+4, men føler på en måte at det må være så mye verre å miste sent.. da har det utviklet seg så mye.. krysser fingrene for deg vakre du❤️❤️
Takk for gode ord ❤️ Tror sorgen og redselen sitter inne, uansett hvor langt man er på vei. Er noe med tanken på at man skal bli mor, også går det ikke. Men har forsont meg med tanken om at hvis det ikke hadde vært for det, så hadde jeg ikke hatt den flotte gutten jeg har i dag krysser alle fingre for at det går bra for deg og alle her inne ❤️

Var på tidlig ultralyd i dag, 8+1, fine og sterke hjerteslag og alt var akkurat slik det skulle være :Heartred hun mente jeg hadde kommet lengre, altså rundt 8+3, og satte termin til 28 februar/1 mars, blir spennende å høre om hun fortsatt mener det samme når jeg skal tilbake om en måned :)

Jeg har lekt med tanken om å gå på tul, men vet liksom ikke helt hvordan en går frem for å få det gjort.
Mannen her er så bekymret for at jeg skal miste, så kanskje det kunne beroliget han litt?

Jeg har lekt med tanken om å gå på tul, men vet liksom ikke helt hvordan en går frem for å få det gjort.
Mannen her er så bekymret for at jeg skal miste, så kanskje det kunne beroliget han litt?
Jeg har bestilt privat to ganger, andre gangen i dag :) Koster rundt 1100-1500 i Trondheim. Ville sjekket i området der du bor, for å sjekke opp priser og erfaringer. Etter at jeg mistet første gangen, så spurte jeg om tidlig ultralyd fra fastlegen, fikk til svar at de henviser ikke før det er 3 SA på rad.. Dette var i 2013. :)

Back
Topp