Tidlig ultralyd

Ja, okei, skjønner. Jeg lurer fordi jeg trodde at vedtaket om tidlig ultralyd for alle skulle tre i kraft 1. juli. Men når jeg prøver å finne mer informasjon om det, ser det ut til at det skal utredes før det trer i kraft? Altså ikke gjeldende fra 1.juli likevel? Eller?
Det «gjelder fra» 1. juli, men det krever jo både at det er satt av penger i budsjettet til det og at det utdannes flere som kan gjennomføre ultralyd. Er jo flere steder i landet det ikke en gang finnes private klinikker som tilbyr tul, kun lokalsykehus og gynekolog med driftsavtale. Så reelt vil det nok tidligst gjelde fra 1. januar (nytt budsjettår), sannsynligvis tar det lenger tid før det er full dekning.

Jeg får pga tidligere historikk med avvik hos foster (den viktigste er i uke 13 + oul med fosterlege, tidligere er fordi jeg er stressa tror jeg :p).
 
Akkurat det samme her! Skulle egentlig ha i uke 6, men fikk 3/8 og da er jeg nær uke 10.
Vurderer og bestille en privat i mellomtiden men det sitter langt inne og bruke 12-1500kr når det bare er korte 3 uker til den som er gratis uansett ! Haha

Det er jo kun egen usikkerhet/ trygghet det står på! Men jeg skal absolutt ikke ikke ikke bestille noe før den timen jeg har satt opp... med mindre blødning eller noe :happy:

Man har ikke noe garanti uansett. Så hjerteaksjon uke 6 med forrige, ble likevel MA av det!
 
Det er jo kun egen usikkerhet/ trygghet det står på! Men jeg skal absolutt ikke ikke ikke bestille noe før den timen jeg har satt opp... med mindre blødning eller noe :happy:

Man har ikke noe garanti uansett. Så hjerteaksjon uke 6 med forrige, ble likevel MA av det!

Det er akkurat det, en har aldri noe garanti :Heartred
 
Jeg snakka med lege i dag, og fikk vite at de henviser meg til TUL pga tidligere SA. Så får en ultralyd før uke 12! :) Da bestiller jeg ikke privat, men venter til den.
 
3 uker til, så har jeg fått TUL hos klinikken for å bekrefte liv. Da vil jeg være uke 7+4. Dette blir 3 lange uker kjenner jeg.
Deretter skal jeg spørre om mulighet for TUL via det offentlige i uke 12/13. Får vi ikke det går vi privat.
 
Har fortalt samboeren at han skal bli far nå, det ble som forventet ingen jubel selv om han mente han var glad :hilarious: Han sa iallfall at vi må holde det hemmelig litt til da! Så jeg foreslo at vi tar TUL før vi forteller det til familien. Han var enig i det:)D), selv om vi betaler for det.
Skal jo til legen neste torsdag, 5+2, og håper jo hun kam henvise til TUL rundt uke 12, selv om jeg er usikker på om jeg har reell medisinsk grunn til det. Men vil gjerne ta en TUL før det også, så tenker jeg bestiller en i uke 7+ privat:happy: Noen anbefalinger eller anti-anbefalinger? Jeg ser Ultraportalen har billigste TUL(1100kr), og virker som kompetansen også er god. Er jo uansett ikke ute etter så mye annet enn å bekrefte liv:)
 
Har fått offentlig TUL 3/8, men det er aaaaaaalt for lenge til.
Så gikk på en smell og booket time til en Onsdag førstkommende uke :-D Da er jeg 6+5 så håper og se ett bankende hjerte :)
 
Jeg har også booket privat TUL nå, Ultraportalen i Trondheim:) Kunne valgt tidligere, men valgte når jeg er 7+2, bare for å være sikker på at vi kan se hjerteslag dersom det er noen der inne:) 30. juli blir det. Spennende..!
 
Har bestilt time til TUL privat 22.07, da er jeg 8 uker på vei. :) Kun for å berolige meg selv, håååper det er ett hjerte som slår inni der :nailbiting: Ikke at jeg har noen grunn til å tro at det ikke skal gå bra, men det ser ut som at vi er flere i samme båt her som ikke klarer å senke skuldrene før en vet :hilarious:
 
Har fått offentlig TUL 3/8, men det er aaaaaaalt for lenge til.
Så gikk på en smell og booket time til en Onsdag førstkommende uke :-D Da er jeg 6+5 så håper og se ett bankende hjerte :)

Jeg også klarte ikke å vente, så plutselig at gynekologen hadde én ledig time (han var egentlig fullbooket nesten hele juli) allerede mandag, så jeg tenkte det var ment to be at jeg måtte bestille den:hilarious::happy:
 
Vi har bestilt time til den 26.08, da er jeg 12+2. Ville helst ha mellom 12-14 for å se mest mulig og tidligste mulige time var uken før. Holdt hardt å bestille timen så sent, men hadde jeg tatt uka før hadde jeg måtte ta en tul til så jeg får bare ta meg sammen og holde ut.
 
Hei! Jeg skal på tul på onsdag. Da vil jeg være 7+3. Har to barn, men en SA mellom disse. Jeg er stiv av skrekk denne gangen, gruer meg noe vanvittig. Ved forrige SA fikk jeg masse slim ene dagen og blødningen kom dagen etter. Denne graviditeten fikk jeg masse slim en dag, ble totalt knust, trodde jeg skulle blø, men to uker etter er jeg fortsatt like gravid. Frykten nå er MA. Krysser fingrene for et bankende hjerte på onsdag❤️
 
Jeg også klarte ikke å vente, så plutselig at gynekologen hadde én ledig time (han var egentlig fullbooket nesten hele juli) allerede mandag, så jeg tenkte det var ment to be at jeg måtte bestille den:hilarious::happy:

Fort gjort og bestille en time ja :-D
 
Jeg er litt mer bekymret i dette svangerskapet enn sist gang, men jeg nekter å betale for to private TUL. Greier ikke å bestemme meg for om jeg skal ta TUL i løpet av de neste par ukene for å få bekreftet liv, eller om jeg skal vente til uke 11-12, hvor de kan se mer. Heller mot det siste (som jeg også hadde i forrige svangerskap), men det er så lenge til! :banghead:
 
Nå blir det veldig tidlig TUL på meg, i morgen allerede! Er ikke mer enn 6+0 da, så er vel ikke stort å se. Har bestilt time privat, og grunnen er at blodprøvene mine viser at progesteronen synker (hcg holder seg heldigvis på et ok nivå med grei stigning). Timen er derfor primært for å få en vurdering av nedgangen i progesteron og ev resept på progesteronstøtte, men skal jeg først betalt drøye halvanna tusen kroner så føler jeg meg nesten litt snytt om han ikke stikker ul-proben opp og tar en titt :hilarious:

Har i tillegg time til TUL på Haukeland 8+1, og forhåpentligvis får jeg også rundt uke 12.
 
Jeg hadde irritert eggleder og veskeansamling i magen rundt eggløsning. Og en venninne vi har fortalt det til påpekte at det da kanskje er større sjanse for at spiren har satt seg nettopp i eggleder, at egget ikke kom seg forbi. Og så fort den tanken var satt i hodet mitt så måtte jeg selvfølgelig bestille ul så fort som mulig for å avkrefte det. Så da har jeg time på fredag, 6+0. Krysser alle fingre!:)
 
Jeg hadde irritert eggleder og veskeansamling i magen rundt eggløsning. Og en venninne vi har fortalt det til påpekte at det da kanskje er større sjanse for at spiren har satt seg nettopp i eggleder, at egget ikke kom seg forbi. Og så fort den tanken var satt i hodet mitt så måtte jeg selvfølgelig bestille ul så fort som mulig for å avkrefte det. Så da har jeg time på fredag, 6+0. Krysser alle fingre!:)
Skjønner veldig godt at du ønsker tidlig ul da! Håper på avkreftelse :Heartred
Leser for øvrig at hjertet begynner å slå ca 5+5, og at 5+6 er tidligste man kan se hjerteslag. Jeg har TUL i kveld (spontan avgjørelse i går kveld), og jeg er 6+0 i dag. Veit sjansen for å se hjerteslag er minimal så tidlig, men merker jeg har et øøøørlite håp :rolleyes:
 
Skjønner veldig godt at du ønsker tidlig ul da! Håper på avkreftelse :Heartred
Ja, håper på det! :Heartred Hun venninnen min slet med å bli gravid selv, hun mistet vel 9 ganger. Så hun vet mye mer om sånt enn hva jeg gjør. Jeg hadde ikke tenkt tanken på at det kunne ha noe å si.
 
Skjønner veldig godt at du ønsker tidlig ul da! Håper på avkreftelse :Heartred
Leser for øvrig at hjertet begynner å slå ca 5+5, og at 5+6 er tidligste man kan se hjerteslag. Jeg har TUL i kveld (spontan avgjørelse i går kveld), og jeg er 6+0 i dag. Veit sjansen for å se hjerteslag er minimal så tidlig, men merker jeg har et øøøørlite håp :rolleyes:
Det blir veldig spennende å høre hvordan det går med deg idag, lykke lykke til! :)
 
Back
Topp