Tidlig ultralyd

Jeg skal i dag, da det er vanlig med tvillinger i samboers familie! Er 6+1, så spent på om han finner noe i det hele tatt.. Håper virkelig det, da får jeg roet meg litt selv også. Etter å ha lest mye på forumet er jeg nesten sikker på at jeg kommer til å miste.. :hilarious:
Så å holde seg unna forumet litt og ikke være aktiv her hver dag er blitt redningen for meg, skal jeg klare å se positivt på dette svangerskapet.. :(

Det kan godt hende du er heldig å få se et bankende hjerte så tidlig, men ikke bli redd hvis du ikke gjør det <3 noen få dager fra eller til har så mye å si så tidlig, og fosteret er jo bittelite. Ellers er det forresten sånn at tvillinger bare er arvelig fra mor, ikke far, da det er mor som evt slipper to egg. Eneggede tvillinger er en tilfeldighet :)
 
Skal på privat 09.07 for å se hjerte slå så jeg kan slappe av litt. Skal også på ultralyd ved henvisning av lege ca i uke 11 for å se etter feil siden jeg dagen før positiv test fikk bedøvende midler pga en ubdersøkelse.
 
Første svangerskap fikk ul 7+5 pga IVF, deretter 12+3 pga fosterdiagnostikk. Begge ganger var magiske, men 12+3 var mest spennede. Andre svangerskap ca 9+5 pga usikker eggløsningsdato og henvisning til fosterdiagnostikk. Viste seg å være en MA.
Om du er nysgjerrig på kjønn ville jeg ha ventet til uke 12, om du søker trygghet i å vite at alt er ok, ta det i uke 8.
 
Med min forrige (tredjemann), fikk vi henvisning av fastlege til UL i uke 6 pga andremann hadde en medfødt diagnose. Deretter fikk vi UL i uke 10 (For å se at babyen var i live) før vi kunne bli henvist til UL på genmedisinsk på riksen i Oslo. Tenker det blir ca det samme nå, men pga sommerferie og sånn så venter vi nok til etter sommeren når jeg er 9-10 uker, og så blir det Oslo rundt 20 uker. Og forhåpentligvis er det alt vi skal ☺️ Vil også ta minst mulig UL. Vet at det er en liten risiko hvis man har tidlig UL og den varer for lenge. Så dette gjør vi
 
Angående dette med risiko ble jeg fulgt opp med ultralyd minst én gang i uka forrige svangerskap fra uke 12, da spurte jeg selv om det egentlig var trygt. Og da svarte de på fostermedisinsk at det var mye tryggere å gjennomføre nødvendige ultralydundersøkelser med blodstrømsmålinger enn å ikke gjøre det, så jeg ville ikke bekymret meg med mindre det i tillegg var daglig bruk av doppler hjemme.
 
Hadde egentlig planer om ul 6+6 pga en historie med exu, men det viser seg vanskelig pga ferie. Vet noen hva en gynekolog kan se 5+3?

Ikke mye. De kan nok se plommesekken og dermed bekrefte en graviditet i livmora - altså avkrefte EXU. Avhengig av UL-apparatet om de kan se embryoet, men jeg vil tippe nei.
 
Jeg har fått time til TUL 29.7, da er jeg 8+2. Avtalte før jeg ble gravid at jeg ville vente til uke 8, da det var nye usikkerhet rundt målingene sist jeg var gravid og hadde TUL 7+3. Måtte inn igjen ei uke seinere, og det var en laaang uke. Jeg får TUL pga 4 MA.
Jeg har hatt TUL de siste to svangerskapet pga MA-historikken. Fikk tildelt time dagen etter fastlegen sendte henvisning (før IKM).
 
Har fått time hos Spiren når jeg er 9+2. Skal egentlig ha TUL der i uke 7, men jeg skal jo på ferie... :hungover: Mulig jeg tar en privat i ferien..

Ønsker å ta så tidlig som mulig for å finne ut om det ser bra ut. har hatt to runder med MA/BO. Gikk ganske lenge sist pga juleferie i utlandet, blødning og økende tester i 3 uker før jeg kunne ta sjekk med blodprøve og UL :shifty: Skulle vi tatt før ferien hadde vi bare vært 5+3, og det gjør de ikke fordi det er for tidlig. minst 6+0.
 
Jeg har fått TUL fra gyn uke 6+0. Leser litt rundt nå at dette kan være litt tidlig å se noe..
Men gyn vet jo at det var så tidlig når hun satte meg opp den timen :rolleyes: Håper vi får se et bankende hjerte:Heartred
 
Jeg har fått time mandag, er da 6+3 etter det vi tror, så håper de ser noe så tidlig
 
Jeg skal ha privat 6+3 også håper set ikke er for tidlig. Dyrt forresten
Har ikke hørt noe fra fastlegen enda men liten sjanse for at jeg får offentlig tul før dette
 
Hvor anbefaler dere å ta den tidlige ultralyden i Oslo og omegn?
Oslo jordmor- og ultralydklinikk! Kjempeflinke, godt utstyr og veldig veldig hyggelige. Nå kan man også velge å gå til gynekolog/fødselslege der hvis man har mer bruk for det enn jordmor. Husker ikke hvilken jordmor jeg gikk til der i forrige svangerskap, men jeg var kjempefornøyd :)
 
Ånei, gynekologen min har ferie de tre siste ukene i juli. Første mulighet for TUL er jeg 8+5. Jeg tror ikke at jeg klarer å vente så lenge, jeg må finne en annen klinikk som har åpent.
 
Sendt inn timebestilling for TUL i uke 10+4. Håper dato og tid passer For Gynekologen siden vi må reise et stykke og blir avhengige av jobbfri og barnepass :rolleyes:
 
Da har jeg vært hos legen, og blir henvist til TUL i midten av august. Er da i uke 10/11. Er så lenge å vente!:eek: håper tiden går fort!:arghh:
 
Jeg har fått time mandag, er da 6+3 etter det vi tror, så håper de ser noe så tidlig
Jeg skal ha privat 6+3 også håper set ikke er for tidlig. Dyrt forresten
Har ikke hørt noe fra fastlegen enda men liten sjanse for at jeg får offentlig tul før dette
Jeg har fått TUL fra gyn uke 6+0. Leser litt rundt nå at dette kan være litt tidlig å se noe..
Men gyn vet jo at det var så tidlig når hun satte meg opp den timen :rolleyes: Håper vi får se et bankende hjerte:Heartred

Dere som skal på TUL i uke 6, kan dere ikke oppdatere om hvordan det går og hva de får sett? Skal ha TUL i uke 7 egentlig, men vil gjerne ha det så fort som mulig for å få bekreftet at alt ser bra ut! :nailbiting:
 
Hei! Jeg var på kontroll hos gynekolog denne uken. I følge beregning fra siste mens var jeg 4+6 eller 5+0 da jeg var på kontroll. Vi fikk se at det bittelille fosteret lå riktig plassert i livmor. Grunnen til at vi var på kontroll såpass tidlig er fordi jeg ble gravid utenfor livmor sist gang. Veldig godt å få en bekreftelse nå på at det foreløpig er normalt. Skal tilbake på kontroll om to uker for å se etter hjertelyd.
Av symptomer har jeg mye murringer og ømme/tunge bryster.
Krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen! :)
 
Dere som skal på TUL i uke 6, kan dere ikke oppdatere om hvordan det går og hva de får sett? Skal ha TUL i uke 7 egentlig, men vil gjerne ha det så fort som mulig for å få bekreftet at alt ser bra ut! :nailbiting:
Sniker
Lurt å vente til uke 7 uansett da det kan være egget festet seg sent :)
 
Fikk henvisning til tidlig ultralyd på sykehuset i uke 12+4, da jeg har revmatisme og de ønsket at jeg skulle ha tidlig ultralyd. Jeg synes det blir for lenge å vente, siden jeg har en MA bak meg og vil bare få bekreftet at hjertet slår. Så jeg har derfor bestilt time til privat gynekolog i uke 9+3. Ville ikke bestille for tidlig i tilfelle det ble for tidlig til å se noe, og i tillegg er vi borte på ferie, så da ble det heller at jeg drøyer til 9+3.
 
Back
Topp