Tidlig ultralyd

Jeg var på ultralyd på fredag for å utelukke blæremola som jeg har hatt tidligere. De så en liten fostersekk- og en pitteliten prikk. Dette var i uke 5+5, og de sa det at det ikke er vanlig å se noe særlig annet enn fostersekken da. Skal på ny ul på sykehuset nå på fredag, da er jeg 6+5 og da håper jeg å få se en liten levende prikk (og kanskje også et hjerteslag?). De ville kontrollere igjen at alt ser bra ut siden jeg var kortere på vei enn jeg først trodde da jeg snakket med gyn.
 
Jeg var på tul i cirka uke 8 og i uke 12 forrige gang. Var under oppføring på Medicus da jeg ble gravid, og da var det naturlig å ta en ultralyd for å se hjertet slå og se at alt var ok. Så fikk jeg angst og måtte se han en gang til i uke 12 for å vite at alt var bra :p

Denne gangen vurderer jeg tul fordi jeg gjerne skulle hatt hjelp til å vurdere en foreløpig termindato. Fastlegen er bare opptatt av "første dag i siste mens", men hos meg var det 16.mai, så det blir helt feil å ta utgangspunkt i det :D Kan kanskje bli henvist til sykehuset, men vurderer å punge ut til Medicus igjen for å slippe å vente så lenge.
 
Fått (offentlig) tul allerede i uke 6+5. Litt tidligere enn jeg ønsket, men satser på at jeg kan få en til før den i uke 13 også. Eventuelt tar jeg den privat.
 
Jeg har bestilt TU den 22 da skal jeg være 8 uker på vei håper jeg ser er hjerte så jeg kan slappe av og nyte tiden fremover. Klarer ikke glede meg før jeg ser at alt er bra inni der.
 
Skal snakke med legen min imorgen. Har hatt 2 SA, så ønsker litt mer oppfølging og trygghet. Om det så blir offentlig TUL eller privat :)
Hvis vi bestiller privat så tenker jeg uke 7-8
 
Jeg har i tidligere svangerskap vært på UL i uke 6 samt uke 8/9. Pga ferie nå, så har jeg bestilt første uken i aug, da er jeg nesten 10 uker tror jeg. Håper jeg klarer å vente til da, og ikke panikkbestiller tidligere (det er derfor jeg alltid har endt opp med UL i uke 6, hehe….)
 
Jeg tenker å bestille TUL i uke 11/12, blir vel i slutten av august :happy:
 
Jeg var på TUL i dag :) fikk ikke sett så mye, men vi såg et bankende hjerte.
Vi fikk stadfestet hvor langt vi var kommet, og at der var liv:) er 6+3 i dag.
 
Ble henvist til tul av jordmor i dag, så jeg vet ikke når jeg får time :) sist svangerskap fikk jeg tul i uke 9 :)
 
Tenker å bestille TUL. Begynner på jobb uka jeg blir 8 uker på vei (7+2-7+6) Slipper å ta fri fra jobb da. Skal jeg ta den da, eller er det lurt å vente til uke 12?
 
Jeg kommer til å ta tidlig ul, ihvertfall i uke 12-ish, men kanskje også i uke 8. Jeg er over 35 år, men er usikker på om de nye reglene har tredd i kraft slik at jeg får henvisning fra legen. Hvis ikke, kommer jeg til å ta privat. Har lyst å se at det er liv og at alt er i orden med fosteret.

Dette er det tredje barnet mitt, og denne gangen er jeg mer nervøs enn med de to første. Jeg har allerede to friske og fine barn, og det er ingen selvfølge at mitt tredje også skal være friskt.
 
Har lyst på TUL, skal til legen torsdag om en uke, da er jeg 5+2. Om ikke hun vil henvise meg da, jeg har vel ingen medisinsk grunn, bestiller jeg nok privat og håper å få det to uker senere ca:)
 
Jeg har bestilt legetime 11.august, var ikke noe ledig før. Da er jeg maks 10 uker, så tenker jeg da kan spørre om å få tidøig ultralyd i uke 12/13. Sist graviditet var jeg akkurat 13 uker, da sjekket han nakkefolden og så kjønn også :)
 
Dere som får henvisning fra fastlegen til TUL - er det pga medisinske grunner?
 
Dere som får henvisning fra fastlegen til TUL - er det pga medisinske grunner?
Jeg får pga 4 MA og 1 kjemisk. Så svaret på spørsmålet er vel i grunn et slags ja. Aner jo ikke om det er noe galt denne gangen, men det er til dels for å sjekke at det er liv og at alt er i orden, og dels for å roe nervene mine:)
 
Jeg får pga 4 MA og 1 kjemisk. Så svaret på spørsmålet er vel i grunn et slags ja. Aner jo ikke om det er noe galt denne gangen, men det er til dels for å sjekke at det er liv og at alt er i orden, og dels for å roe nervene mine:)

Ja, okei, skjønner. Jeg lurer fordi jeg trodde at vedtaket om tidlig ultralyd for alle skulle tre i kraft 1. juli. Men når jeg prøver å finne mer informasjon om det, ser det ut til at det skal utredes før det trer i kraft? Altså ikke gjeldende fra 1.juli likevel? Eller?
 
Jeg har i tidligere svangerskap vært på UL i uke 6 samt uke 8/9. Pga ferie nå, så har jeg bestilt første uken i aug, da er jeg nesten 10 uker tror jeg. Håper jeg klarer å vente til da, og ikke panikkbestiller tidligere (det er derfor jeg alltid har endt opp med UL i uke 6, hehe….)

Akkurat det samme her! Skulle egentlig ha i uke 6, men fikk 3/8 og da er jeg nær uke 10.
Vurderer og bestille en privat i mellomtiden men det sitter langt inne og bruke 12-1500kr når det bare er korte 3 uker til den som er gratis uansett ! Haha
 
Back
Topp