De har masse fint! Bestilte nettopp flere selv, er så lei av å rullere mellom bare 5 bher :hilarious:
Jo Nesbø er kjempebra! Må snart kjøpe den nyeste :joyful:
 
B1 - 4+6

Plutselig kvalm, svimmel og kaldsvettende i stående stilling. Kastet opp i formiddag etter å plutselig ha blitt kvalm. Det passer særdeles bra med sånn uggenhet når det er avreise til Sverige i morgen tidlig:gen113
 
Last edited:
B1 - 5+0

Midsommarsfeiring ✔️ og så gøy er det lenge siden jeg har hatt. Vertinnen vet at jeg er gravid men hun er også den eneste. Ferden startet kl. 04.15 i dag morges og med en liten times strekk etter ankomst destinasjon så har det vært full pupp program. Drikkeleker har stått på i hele dag, men ettersom jeg har god erfaring med å være edru på fest og da «vet hvordan jeg skal opptre uten at andre mistenker at jeg ikke drikker» så tviler jeg på at noen har noen som helst anelse. Har blitt tilbudt drikke et par ganger men det har ikke vært noe problem og fy så deilig det er å kunne være på fest og samtidig ha det gøy uten å føle på noe som helst drikkepress. Har hatt litt kvalme i perioder da spesielt i forbindelse med måltider men ikke noe utover det heldigvis :wacky:
 

Vedlegg

  • IMG_0621.jpeg
    IMG_0621.jpeg
    394,1 KB · Visninger: 46
Last edited:
B1 - 5+1

Døgn i Stockholm snart gjennomført og for en vakker by. Jeg har funnet ut at jeg er veldig god til å skjule min edruelighet og jeg har egentlig fått bekreftet at ingen mistenker noen ting så nå er det nesten vanskeligere å holde tett om det :taunt014

Vi har ikke bestemt oss for når vi skal begynne å dele, men vi ønsker å hvertfall få unnagjort førstegangskontrollen hos jordmor på torsdag for da blir det litt mer virkelig. I tillegg har hannen fått fikset seg avspasering siste timene av dagen slik at han får vært med :)
 
Last edited:
B1 - 5+2

Hjemme igjen, hvertfall nesten. Presterte å sovne på toget 5 min før endestasjon og jeg har alltid trodd at de sjekker togene for sovende gravide som ikke rekker å gå av toget før de starter på returen. Lærte på den harde måten at det gjør de jo ikke og det satt til og med en fyr bak meg hele veien som kunne ha prikket meg på skulderen når vi var fremme, er det virkelig mye å be om :wacky:
 
Last edited:
B1 - 5+3

I går kveld satt jeg oppe på kontoret til hannen på sykehuset og plutselig fikk jeg høre fødsel i plenum. Ganske intenst spør du meg og jeg tenkte at jeg er glad det ikke var meg som lå der og presset. Måtte allikevel henge øret minst 5 meter ut vinduet for å få med meg den minste lyd :glasses1
 
Last edited:
B1 - 5+4

Jeg er så matlei for tiden og i kombinasjon med kvalmen som kommer og går blir resultatet fort at jeg lever på luft og kjærlighet. Ikke så lurt for jeg blir tidenes kjerring når blodsukkeret mitt skraper gulvet :angryfire
 
Last edited:
B1 - 5+5

I morgen har hannen tatt ut avspasering for å være med til jordmor og han gleder seg som en unge til å være med på dette opplegget. Det er litt spennende med sånne førstegangs ting men samtidig virker det egentlig litt kjedelig?
:hæ:
 
Last edited:
B1 - 5+6

Første svangerskapskontroll gjennomført. Hannen synes det er veldig stas. Han blir min step-in i mangel på fastlege i nærheten så i morgen får han æren av å legge inn blodprøver. Snuser litt på tanken om TUL og/eller doppler så plutselig har vi forvillet oss til privat gynekolog for en ultralyd.

Ellers er formen midt på treet da jeg fortsatt er plaget av kvalme og afipran hjelper egentlig ikke stort annet enn å ta toppene. Blodtrykket mitt er lavt så det forklarer nok svimmelheten og kaldsvettingen jeg har hatt nå i det siste. Oppfølging under svangerskapet skal etter planen foregå på Ahus Kongsvinger og fødeplass søkt om på Ahus Nordbyhagen. Neste gjøremål på to-do er å søke permisjon fra studieplassene jeg har fått tildelt :bookworm:
 

Vedlegg

  • IMG_0690.jpeg
    IMG_0690.jpeg
    2,7 MB · Visninger: 103
Last edited:
B1 - 6+0

I dag har hannen fri og det tilhører sjeldenheten, så da fikk vi fikset ID-kort til oss begge samt blodprøver av meg. Nå er det kun glukosetest og urinprøver som gjenstår.

I tillegg har jeg fått innkalling til OTUL 10. august hvor jeg vil være 12(11+6) uker på vei og OUL 21. september hvor jeg vil være 18(17+6) uker på vei :wtf:
 

Vedlegg

  • IMG_0711.jpeg
    IMG_0711.jpeg
    354,2 KB · Visninger: 34
Last edited:
B1 - 6+1

hCG målt i går 42400 U/L og i dag fikk vi svippet innom med en urinprøve. Nå er det dags for tomatsuppe til frokost :coffee2
 

Vedlegg

  • IMG_0708.jpeg
    IMG_0708.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 65
Last edited:
B1 - 6+2

De siste to dagene har jeg vært relativt kvalm. Fikk dog et lite opphold i kvalmen i dag og da heiv vi oss rundt og fikk støvsugd og skrubbet dusj, samt unnagjort et par klesvasker - så noe fornuftig har vi fått gjort. I morgen toger vi for å låne bilen til svigers også bærer det avgårde til Stavern på torsdag. Håper kvalmen pakker sakene sine og stikker til syden slik at jeg slipper å styre med den fremover :facepalm:
 
Last edited:
B1 - 7(6+2)

De siste to dagene har jeg vært relativt kvalm. Fikk dog et lite opphold i kvalmen i dag og da heiv vi oss rundt og fikk støvsugd og skrubbet dusj, samt unnagjort et par klesvasker - så noe fornuftig har vi fått gjort. I morgen toger vi for å låne bilen til svigers også bærer det avgårde til Stavern på torsdag. Håper kvalmen pakker sakene sine og stikker til syden slik at jeg slipper å styre med den fremover :facepalm:
God tur! :woot:
 
B1 - 6+3

I dag har jeg kommet meg opp fra hosrisontalen og fått jobbet litt med kjemi. Ellers har det gått i havresuppe/grøt, mango, cola, vann og afipran. Virker også som jeg har fått meg en aldri så liten plantar fascitt og det er så vondt og Paracet hjelper ikke i det hele tatt. Livet peaker :shaking2
 

Vedlegg

  • IMG_0729.jpeg
    IMG_0729.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 80
Last edited:
B1 - 6+4

Også var man tilbake til horisontalen. I dag har jeg egentlig bestemt meg for å prøve ut Xonvea for dersom nåværende form vedvarer blir ikke sommerferien noe som helst hyggelig å se tilbake på. 30 kr dagen for å slippe kvalme? Ja takk. Oppstart blir på torsdag og håper de funker fortere enn fjell
:haar:
 
Last edited:
B1 - 7(6+3)

I dag har jeg kommet meg opp fra hosrisontalen og fått jobbet litt med kjemi. Ellers har det gått i havresuppe/grøt, mango, cola, vann og afipran. Virker også som jeg har fått meg en aldri så liten plantar fascitt og det er så vondt og Paracet hjelper ikke i det hele tatt. Livet peaker :shaking2
Åh, det fikk jeg mot slutta av mitt første svangerskap og i tiden etter :( Var sååå smertefullt i hælene/føttene at jeg trodde jeg skulle dø. Tok og lang tid før legen skjønte hva det var og jeg kunne behandles :(

Håper du blir kvitt kvalmen og at du får en fin sommerferie :)
 
B1 - 6+5

En dag preget av mindre kvalme. I dag har jeg egentlig kjent på at jeg er bekymret for at noe er gale siden jeg ikke er like kvalm som jeg har vært ellers den siste uken. Bilen vi skulle hente på tirsdag er ødelagt (2 av 2 biler ute av drift) så i morgen skal vi toget med alt pakkverk, hente bilen på verksted og sette snuten mot Stavern. Håper at kvalmen holder seg i sjakk videre og at jeg endelig får prøvet ut Xonvea i morgen.
 
Last edited:
B1 - 6+6

I dag er første dagen på over en uke jeg har kunnet spise et måltid uten å bli kvalm før, under eller etter og hadde nesten glemt hvor godt mat er. Glemte dagens andre afipran for kvalmen har vært nesten borte, men fem timer på ‘overtid’ kom kvalmen snikende igjen. Tendensen i de siste to dagene er at dagene har vært lettere kvalmemessig men at jeg rundt 19-tiden blir kvalm igjen. I dag er oppstart med Xonvea og jeg håper det funker bangers :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • IMG_0766.jpeg
    IMG_0766.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 56
Last edited:
B1 - 7+0

Endelig kan jeg spise mat igjen. Hvertfall noen ting og i begrensede mengder men nå lever jeg hvertfall på mer enn bare luft. Enkelte ting som egg, kylling og hvitløk som jeg egentlig elsker er helt uaktuelt og synet av kyllinglår fikk meg nesten til å kaste opp i går o_O

Vi droppet Stavern i går for lineup-en var middelsdårlig. I dag var den mæget men vi sa oss fornøyde etter fem timer uten drikke og dobesøk. Det er så dyrt å leve for tiden at hjelpes. Vi gikk til innkjøp av sparkesykler i vår for å bruke som transportmiddel og det funket ypperlig. Anbefales!
 

Vedlegg

  • IMG_0791.jpeg
    IMG_0791.jpeg
    4,6 MB · Visninger: 66
Last edited:
Back
Topp