B1 - 7+1

Kortvarig glede eller noe. Våknet med tidenes migrene og har ligget hele dagen i sengen. Hannen fikk heldigvis ta med frokost opp på rommet men det blir ikke noe festival på oss i dag og det suger.
 

Vedlegg

  • IMG_0800.jpeg
    IMG_0800.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 76
Last edited:
B1 - 7+2

Så var man tilbake i Kragerø og i dag har vi fortalt svigers. Svigermor hoppet bokstavelig talt av glede og svigerfar er også veldig happy :)

Vi har også bestemt oss for å NIPT-teste, antakeligvis i Sverige.
 
Last edited:
B1 - 7+3

I morgen skal jeg forsøke å implementere morgendose med Xonvea så håper jeg å få has på kvalmen. Hadde vært gull å få kontroll mtp Coldplaykonserten på onsdag :blackeye:
 
Last edited:
B1 - 7+4

I dag fikk jeg vite at en av mine nærmeste venninner er gravid og at hun er hele 13 uker på vei. Hadde januarspiren vår klamret seg fast lenger enn til mai så hadde vi hatt termin ni dager fra hverandre. Nå bestiller jeg at hun går over tiden og jeg føder et par uker før tiden så blir de veldig tette. Neida. Sykt koselig, at plutselig alle rundt meg også venter barn. Jeg føler jeg aldri har hatt venninner rundt meg som får barn og nå får plutselig alle. «Godt» vi bor langt fra hverandre mtp å holde tett om det frem til uke 12, for det hadde jeg ikke klart om vi bodde nærmere :wtf:
 

Vedlegg

  • IMG_0816.jpeg
    IMG_0816.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 80
Last edited:
B1 - 7+5

Coldplaykonsert ✔️ Sykt bra, sykt gøy. Anbefales. Holdt nesten på å ikke gå på grunn av kvalmen, men bank i bordet jeg er glad det gikk for det er den beste konserten jeg har vært på noensinne.
 

Vedlegg

  • IMG_0840.jpeg
    IMG_0840.jpeg
    3 MB · Visninger: 61
Last edited:
B1 - 7+6

8 timer på farten og vi er tilbake i Kragerø hvor vi skal være i en ukes tid. I dag har jeg kuttet Xonvea morgendosen for i går var jeg helt ødelagt på formiddagen. Har hatt en mye bedre dag i dag og har fått i meg frokost, baguette og sushi. Rekord. I morgen skal vi ha samtale med en lege om NIPT.
 

Vedlegg

  • IMG_0850.jpeg
    IMG_0850.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 44
Last edited:
B1 - 8+0

Samtale om NIPT overstått og NIPT-sett bestilt. Fikk tilsendt listen over de 153 tingene de tester for. 10. august har jeg time til OTUL og i denne sammenheng skal jeg også ta blodprøve til NIPT. Om de ikke er behjelpelige med det på sykehuset, må jeg ty til svigerbror som er nyutdannet sykepleier så vi skal få løst det på et vis. Blodprøven sendes til Slovakia og det tar en ukes tid å få svar. Det vil si at vi rundt uke 13 kan forvente å ha svar på NIPT.

Nok en kvalmende dag i boken. Er så lei av å være sengeliggende. Klarer kun å sitte oppreist i kortere perioder. Heldigvis at hannen har ferie i en uke til slik han samtidig kan leke husmor ettersom jeg er i ubrukelig form.
 

Vedlegg

  • IMG_0856.jpeg
    IMG_0856.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 59
Last edited:
B1 - 9(8+0)

Samtale om NIPT overstått og NIPT-sett bestilt. Fikk tilsendt listen over de 153 tingene de tester for. 10. august har jeg time til OTUL og i denne sammenheng skal jeg også ta blodprøve til NIPT. Om de ikke er behjelpelige med det på sykehuset, må jeg ty til svigerbror som er nyutdannet sykepleier så vi skal få løst det på et vis. Blodprøven sendes til Slovakia og det tar en ukes tid å få svar. Det vil si at vi rundt uke 13 kan forvente å ha svar på NIPT.

Nok en kvalmende dag i boken. Er så lei av å være sengeliggende. Klarer kun å sitte oppreist i kortere perioder. Heldigvis at hannen har ferie i en uke til slik han samtidig kan leke husmor ettersom jeg er i ubrukelig form.
Gratulerer med spire! Gøy med Coldplay :love017
Hva koster utvidet nipt sendt til utlandet?
 
Ja, jeg tror ikke vi hadde gjort det selv for det er dyrt :blackeye:
Nei, jeg veit ikke om vi kommer til å gjøre det. Men jeg er 35 nå, og kommer til å ha fylt 36 når bebis evnt kommer (håper jeg) så det øker jo diverse risikoer.
 
Nei, jeg veit ikke om vi kommer til å gjøre det. Men jeg er 35 nå, og kommer til å ha fylt 36 når bebis evnt kommer (håper jeg) så det øker jo diverse risikoer.
Da har dere rett på å få det dekket offentlig og da hadde det ikke en gang vært et spørsmål for min del :)
 
Da har dere rett på å få det dekket offentlig og da hadde det ikke en gang vært et spørsmål for min del :)
Ja, men de sjekker visst bare for noen få ting i Norge, mens de sjekker for "alt" i Danmark og Sverige
 
Yep, Norge er sent ute med å komme i gang med NIPT-testingen og i tillegg så tester de svært begrenset.
Norge er trege på det meste :wacky:
 
B1 - 8+1

I kveld skal jeg forsøke å trappe ned Xonvea fra to til en tbl. Når jeg forsøkte å trappe opp tidligere i uken ble jeg grisedårlig.
 
Last edited:
B1 - 8+2

Opp av sengen kl. 20, rekordsent men akkurat nå ikke så kvalm som i for- og ettermiddag. Har også klart å spise litt kjøtt i dag i motsetning til de siste to ukene hvor kjøtt har vært uaktuelt å få ned. I morgen har jeg bestilt lapskaus :wtf:
 
Last edited:
B1 - 9(8+2)

Opp av sengen kl. 20, rekordsent men akkurat nå ikke så kvalm som i for- og ettermiddag. Har også klart å spise litt kjøtt i dag i motsetning til de siste to ukene hvor kjøtt har vært uaktuelt å få ned. I morgen har jeg bestilt lapskaus :wtf:
Så godt å få ned noe annet også!! Var selv overlykkelig i går for en porsjon makaroni med ost, krydder og smør på :dead: håper lapskausen blir bra, det er jo så godt!
 
B1 - 8+3

Det føles som å leke med ilden når en driver med seponering av medisiner. Ettersom jeg er kvalm både med og uten Xonvea så skal vi se hvordan kroppen responderer på ingen medisinering. Vi kjører hjemover i morgen ettersom været her ikke er spesielt sommer, i dag snødde det, også må vi prøve bil siden den gamle blir kondemnert. Har konkludert med at det er bedre å være kvalm enn å ha vondt i hodet men fytti så altoppslukende denne kvalmen er :rolleyes:
 
Last edited:
Back
Topp