Symptomtråden

Noen som ikke er noe særlig kvalme? Jeg er kanskje bittelitt uggen noen få sekunder på morningen, men ellers ikke kvalm. Var nesten ikke kvalm sist svangerskap heller. Hadde mye murringer/strekk i livmor, men det har roet seg. Trøtt/sliten og må tisse oftere. Ikke ømme pupper. 5+3 i dag.
Jeg er 5+2 og har så langt merket 0 kvalme. Mamma var ikke kvalm i det hele tatt da hun var gravid med meg, så mulig jeg er heldig og ikke genetisk disponert for kvalme? Er i alle fall lov å håpe

Har en del murringer i livmor, veldig ømme pupper, litt mer kviser enn vanlig, men ellers ikke noen andre symptomer.
 
Barrh.. ja det har jeg hatt hele uka. Alt jeg drikker smaker metall :dead:
Det var sånn jeg endte på stengt isvannregime sist (og dessverre er belemret med å alltid slepe med meg en svær termoflsske full av isbiter hvor enn jeg går den dag i dag) - det smaker litt mindre metall :p
 
Begynner og få litt ømmere brystvorter, og litt murr i korsrygg idag! Glad for alle symptomer jeg kan få, eneste bekreftelsen man har :nailbiting: :think005
 
Jeg røk på enda en test i dag, og teststreken bare herser med kontrollstreken som er mye svakere :laughing002
Jeg merker trøtthet har slått inn, for jeg sov i 5 timer i ettermiddag. Våknet bare av at typen vekket meg, hvis ikke ville jeg sovet videre. Sitter med strikketøy og ser på tv, lengter bare etter å sove mer.
Kvalmen er kjempesterk på morgenen, men avtar på kvelden. Såre bryster og hodepine.
Jeg tillot meg et lite glass Pepsi Max og ble kjempedårlig - det smaker altfor søtt!
 
Har jo vært sjuk siden Lørdag med feber av og på, hoste og verk i kroppen. Skifta litt øve til tette bihuler, brann i lungene og ein ekstrem kvalme. Dag to nå med konstant kvalme, om eg blir sulten så er det rett før eg spyr, og føler eg nesten svimer av. Skal seiast at eg ikkje har åte veldig masse siden Lørdag, men dei siste to dagane har eg måtte tvunge i meg mat når ekstrembølgo kjem med sulten. Eg trudde først eg fekk spysjuko på toppen, men nå frykte eg at det er svangerskapskvalme. Er jo berre 4+4, så detta var totalt strekk i regningen i tilfelle. Har ikkje tenkt øve at eg kan bli slått ut av kvalme i første trimester. Og eg skal reise som speidarledar på kretsleir i ei uke om to uker, og uka etter der er eg medarrangør på ein stor bluesfestival det eg stort sett jobber 20t i døgnet fra Tirsdag-Søndag (og får betalt deretter altså), men korleis skal dette gå med kvalme? Har sendt reseptforespørsel på Xonvea til legen, håper hu skriver det ut til meg kjapt, så eg kan starte opp fort fy!❤
 
Toåringen går i en fin barnehage og har en pappa som gjør sitt beste, men jeg synes det er grusomt å bare se henne en liten time om morgenen og kanskje to om kvelden, hvor jeg enten sitter i en krøll på badegulvet mens hun blir stelt av far eller finner kreative måter å leke med briotog uten å bevege meg :p
Er likevel glad for at jeg ikke er like dårlig som da hun var i magen, og har en viss frykt for kombinasjonen av den verste perioden og juli med sommerstengt bhg... Men, det går som det går. Og det går uansett over!

Hvordan får du til logistikken med ettåring? Er dere alene hjemme på dagtid?
Puh, ja det går heldigvis over.

Vi har fordelt uka mellom meg, mannen min og besteforeldre. Vi er heldige som har hjelp av besteforeldre, økonomisk trygghet og tilgang på åpen barnehage hver dag, men lille har vært veldig klar for barnehage i noen måneder nå. Hun kjeder seg veldig hjemme. Det er heldigvis en veldig begrenset periode. Også blir det kanskje lettere å gå fra henne i barnehagen i august når alle er så klare :)
 
Skikkelig skikkelig kvalm i dag.. nå er det vanskelig å stå opp/komme seg ut av senga for tiden :dead:

Sitter på jobb og virkelig kjemper mot kroppen nå.. ser ut som dette kan bli et nytt HG sv.skap :hungover:
 
Last edited:
Skikkelig skikkelig kvalm i dag.. nå er det vanskelig å stå opp/komme seg ut av senga for tiden :dead:

Sitter på jobb og virkelig kjemper mot kroppen nå.. ser ut som dette kan bli et nytt HG sv.skap :hungover:
Ai ai. Ganske tøffe dere som tør å hoppe i det flere ganger med så slitsomme svangerskap. Mitt var en drøm i forhold, og likevel synes jeg det er et slit å gjøre det igjen ;) Sterke drifter i dette morsinstinktet.

Du vet heldigvis at du er sterk og kommer til å komme gjennom dette med verdens fineste gave i enden. Vi er her for deg!
 
Ai ai. Ganske tøffe dere som tør å hoppe i det flere ganger med så slitsomme svangerskap. Mitt var en drøm i forhold, og likevel synes jeg det er et slit å gjøre det igjen ;) Sterke drifter i dette morsinstinktet.

Du vet heldigvis at du er sterk og kommer til å komme gjennom dette med verdens fineste gave i enden. Vi er her for deg!
Awww, dette rørte meg langt inn i hjerterota :Heartpink

Ja, har jo gjennomgått dette 2 ganger før. Og ingen av sv.skapene kunne jeg jobbe - ikke delvis engang.
Så jeg bare krysser for at jeg skal kunne få jobbe denne gang!

Jeg kan godta at jeg skal jobbe redusert de verste periodene, men jeg håper å slippe full sykemelding frem til fødsel denne gang :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Men ja, det er selvfølgelig verdt det. Og vi som planlegger to tette denne gang.. vi får se :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Kvalmebølgen fra i går fortsetter, har ikke lyst eller ork med mat, alt jeg har orket å spise i dag er litt salt kjeks med hummus og et eple... Jaja... Prøver å drikke mye da men det gir meg brekninger det og. Ellers tok mannen på seg parfyme i dag for han skulle spise lunsj med gutta og nå sitter jeg her og dør i dunsten som ble igjen, selvom det er i et annet rom, haha, sensitiv luktesans much?
 
Ai ai. Ganske tøffe dere som tør å hoppe i det flere ganger med så slitsomme svangerskap. Mitt var en drøm i forhold, og likevel synes jeg det er et slit å gjøre det igjen ;) Sterke drifter i dette morsinstinktet.

Du vet heldigvis at du er sterk og kommer til å komme gjennom dette med verdens fineste gave i enden. Vi er her for deg!
Awww, dette rørte meg langt inn i hjerterota :Heartpink

Ja, har jo gjennomgått dette 2 ganger før. Og ingen av sv.skapene kunne jeg jobbe - ikke delvis engang.
Så jeg bare krysser for at jeg skal kunne få jobbe denne gang!

Jeg kan godta at jeg skal jobbe redusert de verste periodene, men jeg håper å slippe full sykemelding frem til fødsel denne gang :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Men ja, det er selvfølgelig verdt det. Og vi som planlegger to tette denne gang.. vi får se :hilarious::hilarious::hilarious:
Jeg må bare si meg enig i dette! Dere er så tøffe!! Jeg tror det er vanskelig å se for seg hvordan det er hvis man ikke har vært der selv. Selv ble jeg ekstremt kvalm med første bebis (ser ut som det gjentar seg) men det ble borte i andre trimester, å gå sånn i ni måneder, ja det er beundringsverdig. ❣️
 
Til no har eg tenkt; jøss, so fin form har eg ikkje vore dei andre svangerskapa mine! Har kun hatt litt murringer og blitt bråkvalm av forskjellige lukter.. Men, trur eg tok gleden på forskudd.. Dei siste dagane har eg vorte gradvis dårlegare, samt at bekkenet allereie har byrja å tulla seg.. I dag tidleg hang eg over doskåla og frykta dei kommande vekene heime med ein aktiv 1-åring som ikkje har barnehageplass:nailbiting::dance008
 
Jeg har egentlig ingen symptomer annet enn at jeg synes alt lukter sterkt?
 
Fader har trodd noen dager jeg har brygget på litt halsgrums, men nå lurer jeg jammen på om det egentlig kan være halsbrann? Har aldri hatt det før! Det er ikke oppstøt men det svir akkurat i toppen av svelget :think005 :think005
 
Har hatt en litt bedre dag i dag, fortsatt kvalm og trøtt men ikke så svimmel og klarer å grave frem litt livsgnist!
Hadde det ikke vært for at alt så fint ut på ul i morges hadde jeg vel fått panikk :p
Prøver å nyte i stedet!
Er fortsatt langt fra så dårlig som i forrige svangerskap, da var jeg på det verste rundt 8 uker og det er bare to uker til nå. Begynner nesten å håpe på at det kan gå litt bedre! Har allerede egentlig sørget tapet av denne etterlengtede sommeren, men om jeg bare orker å ligge i en hengekøye og lese bøker for vesla er mye gjort ❤️
 
Back
Topp