Symptomtråden

5+5.
Startet dagen hengende over doskåla. Ømme bryster, sterk kvalme og andpusten. Jeg har full undervisningsdag fram til klokka 3. Håper bare for Guds skyld at jeg ikke blir dårlig foran klassen....
Prøver å ta det som gode tegn, men kjenner at dette blir en lang dag. En time av gangen :bag:
Huff, håper det gikk bra med deg i dag!!
 
Nå begynner den lammende kvalmen og trettheten jeg kjenner igjen å ta over. Spyr ikke enda (og spydde knapt i forrige svangerskap) men blir så preget at jeg ikke får til noe som helst. Orker knapt å høre på en lydbok, er helt ubrukelig som kone og mamma, og synes tiden går saaakte... Eneste trøst er vel at når formen blir verre er sjansen større for at det er liv i magen ❤️
 
Huff, håper det gikk bra med deg i dag!!
Jeg holdt ut heldigvis! Takk for gode tanker ❤️ Var helt slått ut når jeg kom hjem og sov i noen timer. Ville bare ha potetmos til middag i dag :laughing002
Symptomene er litt roligere på kvelden i dag, og jeg er takknemlig for et lite opphør i kvalmen.
Hvordan går det med deg?
 
Forsterket luktesans, gryende kvalme og halsbrann i tillegg til at jeg er sjukt trøtt!
 
Jeg holdt ut heldigvis! Takk for gode tanker ❤️ Var helt slått ut når jeg kom hjem og sov i noen timer. Ville bare ha potetmos til middag i dag :laughing002
Symptomene er litt roligere på kvelden i dag, og jeg er takknemlig for et lite opphør i kvalmen.
Hvordan går det med deg?
Åh så bra! Godt at det er et lite opphør og at dagen har gått greit! Bare potetmos høres bra ut når man er kvalm :laughing002 jeg hadde fullstendig cravings på bare pasta med ketchup i første trimester forrige svangerskap, var mye kvalm og det var det eneste jeg fikk i meg :hilarious: får se hva det blir denne gangen. Denne gangen er kvalmen ofte verre på kvelden og har hendt jeg har måttet spy midt på natta, merkelig..
 
Nå begynner den lammende kvalmen og trettheten jeg kjenner igjen å ta over. Spyr ikke enda (og spydde knapt i forrige svangerskap) men blir så preget at jeg ikke får til noe som helst. Orker knapt å høre på en lydbok, er helt ubrukelig som kone og mamma, og synes tiden går saaakte... Eneste trøst er vel at når formen blir verre er sjansen større for at det er liv i magen ❤️
Samme her! Vært ufattelig trøtt i dag, sovna sammen med mannen i senga rett etter jobb. Helt kaputt. I tillegg har kvalmen tatt seg skikkelig opp i kveld.. kjenner liksom «det» i halsen hele tiden nå og må virkelig fokusere på pusten :dead: :dead: :dead:

Jeg må jo tenke det er et godt tegn for spiren i magen da! Men håpte jo å slippe unna HG denne gang. Må nok på apoteket og hente ut kvalmedempende i morgen :banghead::dead:
 
Huff det høres så grusomt ut å være så kvalm... For begge to... håper kvalmedempende hjelper!! :Heartred
Samme her! Vært ufattelig trøtt i dag, sovna sammen med mannen i senga rett etter jobb. Helt kaputt. I tillegg har kvalmen tatt seg skikkelig opp i kveld.. kjenner liksom «det» i halsen hele tiden nå og må virkelig fokusere på pusten :dead: :dead: :dead:

Jeg må jo tenke det er et godt tegn for spiren i magen da! Men håpte jo å slippe unna HG denne gang. Må nok på apoteket og hente ut kvalmedempende i morgen :banghead::dead:
 
Her ligger trykket nederst i magen, litt små uggen etter mat, trøtt men våkner altså kl 4!!! 3 dagen på rad! Er jo helt kaos å våkne så tidlig :p
 
Noen som ikke er noe særlig kvalme? Jeg er kanskje bittelitt uggen noen få sekunder på morningen, men ellers ikke kvalm. Var nesten ikke kvalm sist svangerskap heller. Hadde mye murringer/strekk i livmor, men det har roet seg. Trøtt/sliten og må tisse oftere. Ikke ømme pupper. 5+3 i dag.
 
Kvalmen er tilbake for fullt. Brystene er kjempeømme. Diare :bag: Ufattelig trøtt og sliten.
Men jeg er overlykkelig fordi nå har jeg visst at jeg har vært i gravid i en uke og alt har gått bra så langt :Heartred (forrige gang ble jeg gravid og mistet ila én uke...)
 
Samme her! Vært ufattelig trøtt i dag, sovna sammen med mannen i senga rett etter jobb. Helt kaputt. I tillegg har kvalmen tatt seg skikkelig opp i kveld.. kjenner liksom «det» i halsen hele tiden nå og må virkelig fokusere på pusten :dead: :dead: :dead:

Jeg må jo tenke det er et godt tegn for spiren i magen da! Men håpte jo å slippe unna HG denne gang. Må nok på apoteket og hente ut kvalmedempende i morgen :banghead::dead:
Håper i det lengste at du slipper unna HG! Er nok lurt å starte på medisiner tidlig...
 
Symptomer varerer veldig fra dag til dag, en dag med mye symptomer og neste uten noen ting... Glemmer veldig ofte at jeg faktisk er gravid(sånn er det gjerne også når vi ikke har fortalg noen om det enda)
 
I dag skrudde kvalmen seg opp 10 hakk gitt :wacky: hjelper ikke med mat eller noe. Hodepine og hovne lymfeknuter i halsen...
 
Åh så bra! Godt at det er et lite opphør og at dagen har gått greit! Bare potetmos høres bra ut når man er kvalm :laughing002 jeg hadde fullstendig cravings på bare pasta med ketchup i første trimester forrige svangerskap, var mye kvalm og det var det eneste jeg fikk i meg :hilarious: får se hva det blir denne gangen. Denne gangen er kvalmen ofte verre på kvelden og har hendt jeg har måttet spy midt på natta, merkelig..
Leste denne og vil bare spise pasta med ketchup resten av livet :hilarious: Trøster meg med at jeg blir mer stresset av å ikke ha symptomer, så kvalmen er verdt det!
 
Nå begynner den lammende kvalmen og trettheten jeg kjenner igjen å ta over. Spyr ikke enda (og spydde knapt i forrige svangerskap) men blir så preget at jeg ikke får til noe som helst. Orker knapt å høre på en lydbok, er helt ubrukelig som kone og mamma, og synes tiden går saaakte... Eneste trøst er vel at når formen blir verre er sjansen større for at det er liv i magen ❤️
Ikke sant. Har rimelig dårlig samvittighet overfor 1-åringen som har så stor glede av åpen barnehage og liv og røre, men nå må mamma ligge på sofaen i 4 uker :arghh: Det svinger heldigvis noe fra dag til dag. Har veldig vondt av dere med potensiell HG. For et mareritt.
 
Ikke sant. Har rimelig dårlig samvittighet overfor 1-åringen som har så stor glede av åpen barnehage og liv og røre, men nå må mamma ligge på sofaen i 4 uker :arghh: Det svinger heldigvis noe fra dag til dag. Har veldig vondt av dere med potensiell HG. For et mareritt.
Toåringen går i en fin barnehage og har en pappa som gjør sitt beste, men jeg synes det er grusomt å bare se henne en liten time om morgenen og kanskje to om kvelden, hvor jeg enten sitter i en krøll på badegulvet mens hun blir stelt av far eller finner kreative måter å leke med briotog uten å bevege meg :p
Er likevel glad for at jeg ikke er like dårlig som da hun var i magen, og har en viss frykt for kombinasjonen av den verste perioden og juli med sommerstengt bhg... Men, det går som det går. Og det går uansett over!

Hvordan får du til logistikken med ettåring? Er dere alene hjemme på dagtid?
 
Stuuuptrøtt, ømme pupper, litt murringer. Var egentlig bare litt små-uggen og fornøyd med det, men etter jeg bikka 6+0 var kvalmen tatt seg veldig opp. Hadde gleden av å svelge unna litt oppkast foran klassen min i dag (lærer her) - herlig
 
Noen som ikke er noe særlig kvalme? Jeg er kanskje bittelitt uggen noen få sekunder på morningen, men ellers ikke kvalm. Var nesten ikke kvalm sist svangerskap heller. Hadde mye murringer/strekk i livmor, men det har roet seg. Trøtt/sliten og må tisse oftere. Ikke ømme pupper. 5+3 i dag.
Hadde det akkurat sånn helt til 6+0, da smalt det
 
Stuuuptrøtt, ømme pupper, litt murringer. Var egentlig bare litt små-uggen og fornøyd med det, men etter jeg bikka 6+0 var kvalmen tatt seg veldig opp. Hadde gleden av å svelge unna litt oppkast foran klassen min i dag (lærer her) - herlig
Herlig!! 6+0 her i dag og har smelt skikkelig! :smiley-ashamed004 :hilarious:
 
Back
Topp