Symptomtråden

Har hatt en sånn selv. Ser fryktelig dumt ut, men det gikk! Hvor lenge må du ha den?
Bare til I morgen, heldigvis!. Er 99% sikker på at de ikke finner noe spennende på den. Grunnen til at jeg ble henvist er at jeg har lav hvilepuls og høy puls under aktivitet, og alt det er jo endret av graviditeten allerede :p
 
Bare til I morgen, heldigvis!. Er 99% sikker på at de ikke finner noe spennende på den. Grunnen til at jeg ble henvist er at jeg har lav hvilepuls og høy puls under aktivitet, og alt det er jo endret av graviditeten allerede :p
Skjønner! Jeg hadde den pga mye svimmelhet/besvimelser - samt endel brystsmerter (dette fant de ut var anstrengelsesastma da). Samt lavt blodtrykk kombinert med angst? Idunno. Men fikk svart hvertfall :dance008
 
Skjønner! Jeg hadde den pga mye svimmelhet/besvimelser - samt endel brystsmerter (dette fant de ut var anstrengelsesastma da). Samt lavt blodtrykk kombinert med angst? Idunno. Men fikk svart hvertfall :dance008
Bra du fikk svar! Jeg blir innmari svimmel når jeg er gravid, iaf første halvdel, men blodtrykket de tok i dag var helt ok...
 
Bra du fikk svar! Jeg blir innmari svimmel når jeg er gravid, iaf første halvdel, men blodtrykket de tok i dag var helt ok...
Samme her! Jeg har til vanlig lavt blodtrykk, men når jeg er gravid får jeg normalt (som er litt skummelt, fordi normalt kan være høyt på meg!)
De var ekstra obs på det spesielt med nummer 2, fordi det ble "Normalt mot høyt" i slutten - så de var redde for svangerskapsforgiftning.

Gikk heldigvis bra :Heartpink
 
Hadde helt glemt ut hvor utrooolig trøtt man faktisk er i starten... Kom som et smell her nå de 2 siste dagene.. Jeg sover og sover, men blir aldri uthvilt :wtf:
 
Hadde helt glemt ut hvor utrooolig trøtt man faktisk er i starten... Kom som et smell her nå de 2 siste dagene.. Jeg sover og sover, men blir aldri uthvilt :wtf:
Samme her! Ubeskrivelig trøtt om dagen, hele tiden. Husker ikke når det ga seg sist graviditet jeg, men gleder meg til overskuddet er tilbake
 
Samme her! Jeg har til vanlig lavt blodtrykk, men når jeg er gravid får jeg normalt (som er litt skummelt, fordi normalt kan være høyt på meg!)
De var ekstra obs på det spesielt med nummer 2, fordi det ble "Normalt mot høyt" i slutten - så de var redde for svangerskapsforgiftning.

Gikk heldigvis bra :Heartpink
Ja, det er et viktig poeng å kjenne til hva som er normalt blodtrykk før svangerskap hvis man ligger på den lave siden! Skummelt om begynnende svangerskapsforgiftning ikke fanges opp fordi man ikke har høyt blodtrykk relativt tiø gjennomsnittet...
 
Bare 2 år siden sist, men er 4 gangen jeg går lengre enn uke 5 med forhåpentligvis liv❤️
Buksa hadde jeg endelig klart til å bli litt for vid i livet, men nå er den aaaalt for trang å må nok gå til innkjøp av en større/videre snart :hilarious:
Haha er ikke det typisk, god unnskyldning for å kjøpe ny bukse da :joyful: oj, 4. gangen... håper det er liv nå!! :Heartred nervepirrende venteperiode inntil man får mer bekreftelse på at alt er i orden. Skal du ta tul?
 
Haha er ikke det typisk, god unnskyldning for å kjøpe ny bukse da :joyful: oj, 4. gangen... håper det er liv nå!! :Heartred nervepirrende venteperiode inntil man får mer bekreftelse på at alt er i orden. Skal du ta tul?
4 gangen jeg virkelig har troa altså :bag:
Har 3 barn så håper det er liv i spira❤️
Ja, venter på ordinær tidlig ul. Blir ikke å kjøpe selv denne gangen
 
Målte fastende blodsukker med strips som gikk ut i 2022 nå, første måling 7.2,5.9 og deretter 6.2, må få tak i ordentlig måleutstyr. Fastende blodsukker skal ligge under 5.3 om man ikke har svangerskapsdiabetes
 
Målte fastende blodsukker med strips som gikk ut i 2022 nå, første måling 7.2,5.9 og deretter 6.2, må få tak i ordentlig måleutstyr. Fastende blodsukker skal ligge under 5.3 om man ikke har svangerskapsdiabetes
Jeg fikk måleutstyr på resept av fastlegen sist, kanskje de kan gi deg det tidlig? tok de blodprøver av langtidsblodsukker samtidig som hCG? Mitt var litt forhøyet allerede, helt fint før graviditeten, så nå spiser jeg veldig restriktivt igjen :hilarious:
 
Jeg fikk måleutstyr på resept av fastlegen sist, kanskje de kan gi deg det tidlig? tok de blodprøver av langtidsblodsukker samtidig som hCG? Mitt var litt forhøyet allerede, helt fint før graviditeten, så nå spiser jeg veldig restriktivt igjen :hilarious:


Ja, kunne heldigvis få måleutstyr i løpet av dagen :)
 
Har en del murringer, men spesielt på høyre side helt nederst i magen, vet det kan være pga fordøyelse, corpus luteum eller noe annet men blir så stressa for at det skal være begynnende symptomer på ektopisk :oops: og er hele 10 dager til tul... Blør ikke og har sterke tester, men er stressa! :wacky::smiley-ashamed004
 
Nå har de merkelige drømmene dukket opp! Er så mye hysterisk og alt føles ekte... Jeg drømte også blant annet at jeg hadde like stor mage i uke 8 nå som jeg hadde høygravid sist, så var veeldig glad når jeg våknet for stresset litt over hvor stor denne magen skulle bli tilslutt :woot:
 
Siste uka har jeg våkna mye ila natta, sover egentlig veldig godt til vanlig.. kan dette komme av graviditet? Typisk sett på klokka i 5 tiden hver natt, og rundt 1-2..
 
Siste uka har jeg våkna mye ila natta, sover egentlig veldig godt til vanlig.. kan dette komme av graviditet? Typisk sett på klokka i 5 tiden hver natt, og rundt 1-2..
Ja, det kan det! Mange gravide sover dårlig. Etter hvert blir jo kroppen ofte plagsom osv, men det er ganske irriterende at det skjer allerede pga hormonene!
 
Jeg er kun 3+4 å jeg holder på å bli gal av den nesa mi.. jeg lukter alt mulig merkelig å blir sikkerlig uvell :p sammen med at jeg er så varm at mannen måtte faktisk dytte meg unna i natt :p kjære vene :p
 
Back
Topp