Symptomtråden

Fortsatt ikke et eneste tegn her, 5+4 :oops: Så rart å ikke merke noe denne gangen, hadde ikke visst det om det ikke var for uteblitt mens og positiv test. Sist var det så mange tegn, men kanskje det er fordi jeg enda ammer mini at jeg ikke merker det så mye på kroppen. Annet enn trøtthet, men det føler jeg at jeg er hele tiden med en på 1år og 7 mnd, som sover minimalt:wacky:

Er så sinnsykt oppblåst, har måttet ty til gravidbuksene. Ser små tjukk ut nå .. haha. Blir så kvalm av jeans, må lukke de opp ellers. Gått ned 3 kg :yuck:

Kvaaalm! Noen som har noen gode råd? Jeg må seriøst spise hver time for at det skal holdes i sjakk, men det får jeg ikke mulighet til når jeg starter på jobb igjen neste uke:yuck: Når jeg er på jobb kan det 5-6 timer før jeg får tatt pause, og har sjelden mulighet til å spise innimellom.
Ingefær tabletter fra helsekost har hjulpet meg litt..

Added symptom: Forsterket luktesans!

Altså: istad kunne jeg sverge på at jeg luktet hvem som hadde brukt antibac og ikke på butikken. Og nå kom mannen og la seg etter å ha dusjet, påført en ny deo... altså: jeg har aldri vært SÅ tiltrukket av han (eller noe annet menneske pga lukt) i hele mitt liv :wideyed: Han lukter altså helt himmelsk :confused::cool::laughing021

Ingen gode råd herfra, men jeg føler med deg! Sliter mye med kvalme selv, og blir ofte uvel av å spise... Synes Seaband hjelper litt. Det tar det verste, men det går ikke over. Har fått Postafen av legen for å prøve, men prøver å avvente det for jeg blir så trøtt av det :wacky:
Har du fått beskjed om å ikke kjøre bil hvis du tar postafen? Det hjelper litt her, men det går jo ikke hvis jeg ikke kommer meg til/fra jobb!

Har du fått beskjed om å ikke kjøre bil hvis du tar postafen? Det hjelper litt her, men det går jo ikke hvis jeg ikke kommer meg til/fra jobb!

Ikke meg du spør.. Men jeg bruker også postafen, brukt i begge forrige svangerskap også, alltid kjørt bil som normalt med de. Er ingen fare det - sålenge man ikke blir så trøtt at man er til fare for seg selv eller andre da. Jeg tåler de fint, aldri blitt spesielt mer trøtt av dem. Er som med andre legemidler, man må finne ut hvordan de påvirker en, da det kan variere fra person til person:happy:

Liten gladmelding: her er faktisk formen bedre!

Fortsatt stort sett sengeliggende, ganske utslitt, sover mye og blir svimmel når jeg prøver å bevege meg. Men kvalmen er mindre lammende, hodet henger mer med og jeg er mye mer optimistisk! Klarer å spise vanlig mat, tar vare på meg selv og orker å gå en runde rundt huset iblant (viktig for å unngå blodpropp, sa gynekologen).

Med all usikkerheten som har vært på grunn av mistet tvilling og utydelige svar fra første UL, har jeg vært redd at formbedringen tydet på at det ikke var liv i magen. Men nå som jeg har sett et lite liv ved åtte uker, kan jeg vel heller konkludere med at det nok er en kombinasjon av at jeg ikke lenger bærer på tvillinger (der kan jo gjerne symptomene bli ekstra heftige) og at jeg har tatt kroppen på alvor og gitt den så mye hvile som den ber om selv om det er kjedelig :)

I tillegg til kvalme, trøtthet og svimmelhet har jeg ømme pupper, diverse varierende småsmerter fra nedre del av magen, treg fordøyelse, og begynner å kjenne hoftene mine selv om jeg ligger stille. Men når jeg vet hvor dårlig det går an å bli, tar jeg dette med godt mot!

Ikke meg du spør.. Men jeg bruker også postafen, brukt i begge forrige svangerskap også, alltid kjørt bil som normalt med de. Er ingen fare det - sålenge man ikke blir så trøtt at man er til fare for seg selv eller andre da. Jeg tåler de fint, aldri blitt spesielt mer trøtt av dem. Er som med andre legemidler, man må finne ut hvordan de påvirker en, da det kan variere fra person til person:happy:
De sa det til meg på apoteket nemlig.. men må kanskje spørre legen min.

De sa det til meg på apoteket nemlig.. men må kanskje spørre legen min.

Dette står i pakningsvedlegget om Postafen: "Legemidlet kan gi nedsatt reaksjonsevne og konsentrasjonsevne. Du bør derfor ikke kjøre bil og bruke maskiner etter at du har tatt Postafen."

Dette står i pakningsvedlegget om Postafen: "Legemidlet kan gi nedsatt reaksjonsevne og konsentrasjonsevne. Du bør derfor ikke kjøre bil og bruke maskiner etter at du har tatt Postafen."

Må uansett finne ut hvordan det fungerer for seg, dette gjelder ikke for alle, derfor det står at det "kan gi". Så man kan fint kjøre bil sålenge man ikke blir påvirket slik av tablettene.

Hm, nei, har ikke hørt noe om det. Men en bivirkning er jo å bli trøtt, og da jeg tok de forrige svangerskap ble jeg så slått ut at jeg måtte slutte å ta de og heller være kvalm :bag::wacky: jeg har ikke tatt noen enda, men har hatt ei uke ferie og fått tatt det mye med ro, så er ikke like kvalm lenger. Hvordan reagerer du på medisinen?

Hm, nei, har ikke hørt noe om det. Men en bivirkning er jo å bli trøtt, og da jeg tok de forrige svangerskap ble jeg så slått ut at jeg måtte slutte å ta de og heller være kvalm :bag::wacky: jeg har ikke tatt noen enda, men har hatt ei uke ferie og fått tatt det mye med ro, så er ikke like kvalm lenger. Hvordan reagerer du på medisinen?
Blir også veldig trøtt. Også er jeg jo ekstremt trøtt fra før..:eek:

Jeg har blitt så veldig hormonell de siste dagene!! Stakkars mannen min, det går mest ut over han.. :p Jeg irriterer meg over de minste ting, og så irriterer jeg meg over at jeg irriterer meg over småting. Ganske slitsomt faktisk å være så hormonell - mister jo helt kontroll på følelser og tanker :wacky: og når en i tillegg er konstant uggen, så blir man jo ikke mindre irritabel.. :meh::meh::meh:

Back
Topp