Symptomtråden

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
Det er ganske så tidlig for oss enda, men kjenner dere på noen symptomer? :)
 
4+0:

Er så trøtt at det er helt vanvittig, hadde det sånn nesten hele første trimester sist også. Redd jeg skal sovne på jobb fremover :p Ikke bare bare å få lagt for en powernap heller med en aktiv liten en på 17 mnd :p
 
5+3. Svimmel ved anstrengelse, uvel på tom mage, trøtt som en dupp, våkner grytidlig. Større pupper, div murring.

Det med svimmelheten merket jeg en uke før jeg skjønte at jeg er gravid... Uvel og trøtt er ikke sååå uvanlig for meg, men det er mer enn normalt. At jeg derimot våkner klokken seks selv om jeg er så trøtt at jeg nesten ikke klarer å legge meg øm kvelden, det er litt rart. Pleier å sove lenge når jeg er utslitt.

Puppene har vokst tydelig selv om jeg ikke har gått opp i vekt enda, men de er faktisk mindre ømme enn i pms-land så der har jeg ikke noe å klage på ;)

Livmoren min minner meg stadig om at det skjer noe selv om jeg synes det å være gravid er en fjern og abstrakt tanke. Antar at det er dette de kaller murringer, som svake menskramper. Kommer og går, har ikke skjønt noe mønster i det...
 
Last edited:
(Ja, og det er første graviditeten, så jeg har ikke noe å sammenlikne med...)
 
Ekstremt trøtt, murringer, sover dårlig og veldig ømme bryst. Venter bare på kvalmen. Sist gang kom den tidlig (uke 4) og ga seg ikke før uke 14. Spent på hvordan det blir nå.
 
Merker ikke så mye enda, men er svimmel innimellom:confused: Har også hatt litt stikkinger i livmoren og er veldig trøtt, men trettheten var der forsåvidt før graviditeten også:happy8
 
Trøtt!! Men det er det eneste. Har hatt litt ømme pupper, men merker ikke så mye til det nå i det siste. 5+2 så spent på utviklinga :)
 
Samme som flere skrive over. Jeg hadde ikke noen anelse om at jeg skulle være gravid i det hele tatt. Men etter testen for en uke siden der jeg fant ut at jeg var over 4 uker. Og da gav div kilder "plager "jeg har hatt mer mening. Som murringer (trodde det var fordi jeg skulle ha mensen) vanskelig å sove, merkelige drømmer, uggen, men ikke voldsomt. De to forrige gangene ble jeg ordentlig kvalm tidlig, sist med tvillingene ble jeg kvalm fra uke 4. Men nå er jeg 5+5 og er ikke så kvalm. Håper jeg slipper unna med dette jeg opplever nå :angelic: og kjenner noe i korsryggen.
 
5+4
Tørst som en brannbil..
Trøtt som fy
Lite matlyst
Ømme bryster, bekymrende av og på
Takler ikke kaffe eller Pepsi max
Luktesans som en blodhund.
Ja, også murtinger og stikking i magen. Dette også veldig av og på..

Jeg venter, og håper faktisk på kvalmen. Den var godt tilstede de to svangerskapene mine som det gikk bra med. Så får jeg den tror jeg det vil virke beroligende på meg..
 
5+0.
Vonde bryster! Eller bare litt stikkinger i magen og uggen innimellom. Har vært sykt trøtt i dag, vi snakker 2 powernaps :sleep011 håper det ikke blir slik hver dag fremover.
 
- puppene har vokst og er ØMME
- småsulten hele tiden
- tørster som en gal! Spesielt på natten.
- Må tisse hele tiden
- Oppblåst (luft i magen)
- Følelsen av en klump i magen
- Murringer innimellom
- Ligamentsmerter innimellom.
- Trøtt som en dupp
- Reagerer plutselig på enkelte lukter jeg aldri ville brydd meg med før
 
- Murring og stikk i magen.
- Tørst + må tisse heile tida.
Men det værste er søvnen! Eg er så trøtt, vil bare sove. Men, eg vaknar etter eit par timar. Så kan eg sovne igjen, så vaknar eg igjen.. Og slik går natta til kl. 06 - 07 då er det bare å stå opp:wacky:
 
Det dere kjenner i magen, er det på midten der livmoren skal være? Jeg kjenner konsekvent mest på venstre side, langt ned. Overtolker nok, men begynte å tenke exu siden det strengt talt er mer der jeg tror jeg har en eggstokk enn livmor...
 
Puppene er ømme, murringer og stikking, svimmel, litt uggen av og til. Søvnproblemer, får ikke sove.
 
Det dere kjenner i magen, er det på midten der livmoren skal være? Jeg kjenner konsekvent mest på venstre side, langt ned. Overtolker nok, men begynte å tenke exu siden det strengt talt er mer der jeg tror jeg har en eggstokk enn livmor...
Jeg kjenner det på midten, både langt ned, men også høyre opp i selve magen på en måte :happy: Jeg tenker det kan fort være man overtolke litt, for det er selvfølgelig mye skummelt å lese på forum. Mest sannsynlig er det helt riktig det du føler, men hvis du blir mer bekymret ville jeg ha kontaktet fastlege etterhvert:happy:
 
- murringer/stikkninger
- ømme og tunge bryster, synes dog de ikke har blitt større (I wish:joyful:)
- Må på do oftere
- Fysen på noe hele tiden, men har ikke lyst på noe samtidig som jeg er både skrubbsulten og mett på samme tid:shifty: Utrolig frustrende:confused:
 
Jeg kjenner det på midten, både langt ned, men også høyre opp i selve magen på en måte :happy: Jeg tenker det kan fort være man overtolke litt, for det er selvfølgelig mye skummelt å lese på forum. Mest sannsynlig er det helt riktig det du føler, men hvis du blir mer bekymret ville jeg ha kontaktet fastlege etterhvert:happy:

Takk! Jo mer jeg leser desto mer normalt virker det å ha mer vondt på den ene siden... Et svar på "altformamma" antydet at det har med det gule legemet å gjøre, som er travelt opptatt med å produsere hormoner frem til morkaken tar over...
 
Takk! Jo mer jeg leser desto mer normalt virker det å ha mer vondt på den ene siden... Et svar på "altformamma" antydet at det har med det gule legemet å gjøre, som er travelt opptatt med å produsere hormoner frem til morkaken tar over...
Det virker absolutt sannsynlig at det er det gule legemet. Håper det roer deg litt, men skjønner det er vanskelig å ikke være bekymret :)
 
Det virker absolutt sannsynlig at det er det gule legemet. Håper det roer deg litt, men skjønner det er vanskelig å ikke være bekymret :)

På en måte synes jeg det er fint kjenne det, det føles litt mer konkret koblet til at noe vokser inni der enn de andre symptomene :D
 
I dag kastet jeg opp og har vært skikkelig kvalm. Hadde bare en dag med bittelitt kvalme og null oppkast forrige svangerskap så dette kan jo bli spennende.. Ellers har puppene begynt å bli ømme og det er mye murringer.
 
Back
Topp