Symptomtråd

Det er kjipt når man har det sånn. Tenker det er helt fair å syns synd på seg selv når det er sånn. Angående hodepine i svangerskapet så kommer det ofte av hormoner, men man kan likevel prøve å lindre det.

Er det helt krise, så er Paracet veien å gå og da er det ikke vits å ta 500 mg om du til vanlig ville tatt 1 gram. Best å bare drepe hodepinen helt.

Om det ikke er helt krise kan dette kanskje funke
- ansiktsmassasje som du gir deg selv (sjekk YouTube videoer)
- øyemaske som er kald (finnes egne geléaktig masker som kan ligge i kjøleskapet og så anvendes etterpå), eventuelt kan du funket to små knuter som du så kan ha på øynene/panna
- få partner til å suge/kysse rundt panna/tinningen. Dette hjelper for mange.

God bedring :Heartred
Tusen takk, og takk for svar ❤️ fikk mannen til å massere litt og det hjalp. Tror jeg må få meg en sånn øyemaske også, det høres i hvert fall ut som noe som kan lindre!

Har vurdert Paracet ved flere anledninger, men kjenner det sitter langt inne å benytte legemidler så har ikke tatt det enda. Sikkert litt hysterisk, men sånn er jeg :laughing002

Er det normalt å kjenne at muskulaturen i magen endrer seg? Når jeg nå prøver å «stramme» magemusklene så kjenner jeg ingenting, det går liksom ikke Jeg har litt ekstra på magen, og vanligvis går jeg ubevisst og holder magen inne store deler av dagen, men nå så føler jeg at magen «henger» mer enn vanlig og føler meg dermed større (spesielt når jeg også er oppblåst)

Er det normalt å kjenne at muskulaturen i magen endrer seg? Når jeg nå prøver å «stramme» magemusklene så kjenner jeg ingenting, det går liksom ikke Jeg har litt ekstra på magen, og vanligvis går jeg ubevisst og holder magen inne store deler av dagen, men nå så føler jeg at magen «henger» mer enn vanlig og føler meg dermed større (spesielt når jeg også er oppblåst)
Ja, det er helt vanlig, dessverre :/

10+4 idag
Er også en av de med lite symptomer, og er usikker på om det jeg merker er graviditet eller bare pga årstiden og hverdagstilstanden ellers :dontknow
bla trøtt, tett nese, tidvis lett uggen når jeg er sulten, oppblåst og forstoppet, irritabel og blir fort sliten/andpusten. Ikke noe veldig usedvanlig egentlig. Kjenner av og til strekk i livmor, men da må jeg kjenne etter. Har en del utflod, som vel er det mest gravidrelaterte symptomet :rolleyes:
symptomer som har gitt seg rundt uke 8 er ømme bryst og forsterket luktesans

Hatt to lange dager på sofaen pga kvalme, trøtthet og vond rygg. I dag våknet jeg og følte meg tipptopp, så jeg har fått unna masse husarbeid. Ble selvfølgelig litt nervøs av at de mest plagsomme symptomene var «borte», men nå kjenner jeg at korsryggen begynner å krangle igjen. Såå, jeg var vel bare bedre siden jeg har latt kroppen få hvile.

Bah, jeg blir litt smågal av den symptom jakten.

Tidvis føler jeg meg litt småkvalm og uggen, men stort sett føler jeg meg i ok form.

Brystene var veldig ømme helt i starten av graviditeten, men det har nå stort sett gått over, periodevis kjenner jeg det litt i brystene, men veldig lite.

Sist jeg var gravid husker jeg at jeg hadde så sykt kramper og murringer i magen, det har jeg ikke hatt denne gangen, har dog kjent noe strekk og milde sammentrekkinger og at jeg har vært mer hoven nedentil, men det er nå noen dager siden.

Sammenlignet alt med sist gang, men jeg husker ikke eksakt hvilken uke jeg opplevde de ulike tingene sist heller. Og jeg vet jo at alle svangerskap kan være ulike.

Blir veldig glad når jeg kjenner på noe symptom for jeg tolker det at ting fremdeles utvikler seg, kvalme er hjertlig velkommen her nå :Heartred

Kjenner det strekker seg godt nedentil når jeg nyser eller reiser meg for fort i dag.

Kjenner det strekker seg godt nedentil når jeg nyser eller reiser meg for fort i dag.

Har jeg kjent flere ganger idag også! Spesielt når jeg satt og løfta opp 2 åringen når jeg skulle legge hu I senga!

I dag klagde jeg til mannen over at tenk hvis det ikke er noen baby. Jeg har jo ingen symptomer.:nailbiting: Han minnet meg da på at jeg ikke klarer å gå inn på kjøkkenet fordi jeg reagerer på lukter.:hungover: At jeg stort sett ligger rett ut hele dagen fordi jeg er så kvalm og ekstremt utslitt. At jeg har så ømme bryster at jeg holder de på plass opp trappen. At jeg blir andpusten av selv de minste ting ++. Så må vel innrømme at jeg kanskje ikke er helt symptomfri. Og veldig takknemlig for at mannen har oversikt når jeg i hormontåken glemmer alke symptomene mine.

Har egentlig ingen symptomer eller forandringer i kroppen annet enn sensitivt tannkjøtt.
Stresser jo selvfølgelig litt med det!

.. eller kom jo nå på at jeg er ufattelig trøtt. Sovner nesten sittende :laughing002

Bah, jeg blir litt smågal av den symptom jakten.

Tidvis føler jeg meg litt småkvalm og uggen, men stort sett føler jeg meg i ok form.

Brystene var veldig ømme helt i starten av graviditeten, men det har nå stort sett gått over, periodevis kjenner jeg det litt i brystene, men veldig lite.

Sist jeg var gravid husker jeg at jeg hadde så sykt kramper og murringer i magen, det har jeg ikke hatt denne gangen, har dog kjent noe strekk og milde sammentrekkinger og at jeg har vært mer hoven nedentil, men det er nå noen dager siden.

Sammenlignet alt med sist gang, men jeg husker ikke eksakt hvilken uke jeg opplevde de ulike tingene sist heller. Og jeg vet jo at alle svangerskap kan være ulike.

Blir veldig glad når jeg kjenner på noe symptom for jeg tolker det at ting fremdeles utvikler seg, kvalme er hjertlig velkommen her nå :Heartred
Så bra at syyke kramper og murringer kan være normalt i svangerskap…?? *fingers crossed* ja alle svangerskap er virkelig forskjellige

Så bra at syyke kramper og murringer kan være normalt i svangerskap…?? *fingers crossed* ja alle svangerskap er virkelig forskjellige
Ja jeg husker jeg lå i fosterstilling på soffaen mange kvelder sist for jeg hadde så sykt med kramper og smerter, jeg hadde hatt spontanabort 2 mnd før den graviditeten så jeg var bombesikker på jeg kom til å starte å blø hvert øyeblikk. Men resultatet av det svangerskapet er nå 4 år så det gikk jo bra:-)

8+5 i dag.
Eg e så sykt sulten hele tiden. Føle eg spise hver time omtrent, visst eg ikkje gjør d så blir eg kvalm.. Åsså har eg hatt skikkelige frysninger i kroppen:lurking: Og ekstremt god/plagsomt god luktesans:hungover:

Ja jeg husker jeg lå i fosterstilling på soffaen mange kvelder sist for jeg hadde så sykt med kramper og smerter, jeg hadde hatt spontanabort 2 mnd før den graviditeten så jeg var bombesikker på jeg kom til å starte å blø hvert øyeblikk. Men resultatet av det svangerskapet er nå 4 år så det gikk jo bra:)
Jeg hadde også skikkelig ligamentsmerter med første. Det var så ille at jeg våknet om natten med smerter. To av nettene vurderte jeg å ringe ambulanse fordi det var så ille :o

Med nummer to hadde jeg ikke det i det hele tatt. Og heller ikke nå. Eller, jeg kan kjenne det stikke litt i brå bevegelser eller hvis jeg nyser skikkelig hardt, men det er sjeldent! Livmoren og ligamentene rundt hadde jo allerede blitt strekt maks den første gangen, så regner med at det er derfor flergangsfødende kjenner det mindre for hvert svangerskap :) Tror ikke du trenger å bekymre deg for det :)

Back
Topp