Symptomtråd

Merker at hormonene løper løpsk. Blir fort frustrert og irritert. Kvalm 24/7 og fryser noe sinnsykt. Kollegaen min spiste makrell i tomat i dag, og jeg holdt på å brekke meg :p Så luktesans som en hund:depressed:

6+4
- Fryser :nailbiting:
- Nyser opptil flere ganger pr dag, gjort det siden positiv test :p
- Ikke oppkast men en sinnsyk kvalme!! Nesten ingen mat frister. Kan bli skikkelig kvalm av rare ting. Æsj :hungover:
- Litt svimmel av og til :wtf:

Her har jeg også en ulvehunger uten like. Hadde det forrige svangerskap og, og da følte jeg meg ganske alene om det. Men litt betryggende å lese at flere har det slik denne gang. Tok det opp med legen forrige gang og da sa hun jeg kunne ta en gulrot. Som om det hjelper, blir bare mer sulten. Haha :joyful: Er det noe du spiser som hjelper for deg?
Dessverre! Har ikke funnet noen annen hack enn å konstant ha noe snacks i lomma :hilarious: føler jeg spiser måltidertyp hver 2-3 time fra jeg står opp til jeg sovner, med en neve nøtter, frukt, yoghurt, bolle eller Annet som raskt påfyll mellom hvert måltid. Håper det stabiliserer seg snart! Men jeg har ei venninne som er gravid i samme uke, og hun har samme ulvehunger. Så det er nok vanligere enn vi tror!:smiley-angelic006

Symptomene mine nå har endra seg bittelitt, og dessverre ikke til det bedre :dead:

- konstant ulvehunger.
- ekstremt oppblåst - magen ser ut nå slik den gjorde i 6 mnd i forrige svangerskap!
- veeeeldig mye luft i magen - fiser jeg stort mer nå så letter jeg :shy:
- kvalm, så veldig kvalm. Jeg jobber i tillegg innen helse, og utsettes for en mengde lukter, synsinntrykk og tungt bruk av kroppen ila en dag, som gjør det veldig vanskelig å holde det i sjakk.
- periodevis en slags trykkhodepine, kommer som regel i følge med sulten.
- blir veldig fort andpusten. Trener ikke lenger.
- kjenner at muskulaturen i bekkenet skulle nok vært grundigere trent etter forrige svangerskap!
- såååå ufattelig trøtt!

7+2 idag:Heartpink

Kvalmen er mye mer forsterket. Har brekt meg noen ganger de siste to dagene. Trodde jeg slapp unna kvalmen :( Men skal være glad det ikke er hyperemesis igjen. Så lenge det ikke blir verre er det håndterlig.

Verste symptomer nå er kvalme, potte tett i nesen og så sover jeg så innmari dårlig. Dårlig søvn gir igjen hodepine og trøtthet..

De siste dagene har det blitt ubehagelig å sitte. Det er ikke stikkende smerter, bare en stor ball av murring midt i magen. Veldig ugunstig når jeg kan sitte i en truck hele dagen på jobb...har ikke fortalt sjefen noe enda da jeg vil vite at alt er ok først.

Ikke kvalm i dag så langt. Vondt i korsryggen enda. 6+9.

Er det flere som sliter med tidvis sterk hodepine? Og har noen tips til hva som hjelper? Drikker endel gjennom dagen, men klarer ikke spise nok pga kvalme. Hatt hodepine omtrent konstant den siste uken, men i litt varierende styrke.

Var faktisk ikke forberedt på at det skulle være såå tungt å være gravid. Har bare lagt på sofaen den siste uken og syntes synd i meg selv her jeg ligger med kvalme og hodepine :laughing002

Er det flere som sliter med tidvis sterk hodepine? Og har noen tips til hva som hjelper? Drikker endel gjennom dagen, men klarer ikke spise nok pga kvalme. Hatt hodepine omtrent konstant den siste uken, men i litt varierende styrke.

Var faktisk ikke forberedt på at det skulle være såå tungt å være gravid. Har bare lagt på sofaen den siste uken og syntes synd i meg selv her jeg ligger med kvalme og hodepine :laughing002
Det er kjipt når man har det sånn. Tenker det er helt fair å syns synd på seg selv når det er sånn. Angående hodepine i svangerskapet så kommer det ofte av hormoner, men man kan likevel prøve å lindre det.

Er det helt krise, så er Paracet veien å gå og da er det ikke vits å ta 500 mg om du til vanlig ville tatt 1 gram. Best å bare drepe hodepinen helt.

Om det ikke er helt krise kan dette kanskje funke
- ansiktsmassasje som du gir deg selv (sjekk YouTube videoer)
- øyemaske som er kald (finnes egne geléaktig masker som kan ligge i kjøleskapet og så anvendes etterpå), eventuelt kan du funket to små knuter som du så kan ha på øynene/panna
- få partner til å suge/kysse rundt panna/tinningen. Dette hjelper for mange.

God bedring :Heartred

Altså, denne kvalmen..! (11+0)

Hatt to gode dager denne uka og holdt meg til å spy mest enten morgen eller kveld, men i dag har jeg ligget i senga nesten frem til nå og kasta opp jevnlig. Trodde jevnlig spising var et triks på torsdag, den illusjonen brast på fredag. Det er null mønster eller system å spore, skikkelig slitsomt og frustrerende. Kanskje mest fordi jeg skal på TUL neste uke uten noen form for anelse om jeg kommer meg dit uten å måtte kaste opp underveis. Blir så mye kverning rundt uforutsigbarhet og ting jeg overhodet ikke kan kontrollere!

To syke unger. Kvalme som kommer i bølger og går! Så sykt slitsomt. Føler så sykt med dere som har det enda verre med kvalmen og oppkast. La disse ukene gå fort.

Back
Topp