Symptomtråd

Flere som opplever at kvalmen kommer og går fra sag til dag? Kvalm av alt og ingenting den ene dagen og plutselig helt fin den andre dagen, før kvalm igjen neste dag?
Ja, samme her. Fra å ha vært konstant (og jeg sengeliggende), til å ikke ane når jeg blir det.. og kan plutselig brekke meg av f eks en lukt.. :depressed:

Er det noen som har erfaring med å ta vitamin B6 mot kvalme? Jeg er småkvalm på ettermiddag/kveld, og leste nettopp at B6 kan hjelpe mot svangerskapskvalme. De siste fire mnd har jeg tatt TrioBe (B6, B12 og folsyre) av andre grunner, og jeg lurer litt på om det kan være grunnen til at jeg ikke er mer plaget. Klager absolutt ikke, men blir litt bekymret siden «alle» sier det er positivt å være dårlig.
Hørte at det er ca 1 av 4 som blir dårlige i første trimester, så det er ikke et dårlig tegn å ikke være det. :) Jeg tar B6 nå, men er fryktelig kvalm likevel, så jeg tror ikke det fungerer for meg.

Jeg har også merket at jeg har blitt veldig andpusten de siste 2-3 dagene! En annen ting jeg også har fått er hår på magen! Tynt lag med svart hår (og jeg har ikke svart hår på hodet en gang :p ). Pels på magen fikk jeg de to andre svangerskapene også. Alt forsvant etter fødsel, heldigvis :p

Jeg fikk positiv test i dag, og er i følge appen 6 uker på vei! Annet en at jeg er Ekstremt trøtt har jeg ikke hatt en eneste mistanke om at det klaffet denne mnd heller.. var sikker på at testen skulle være negativ. Blir spennende og se om det dukker opp symptomer jeg har hatt lengre men bare ikke tolket som svangerskapssymptomer.

Murringer/ligamentsmeter og ekstra sliten/trøtt enkelte dager er omtrent de eneste symptomene jeg har hatt i uke 7. Føler meg heldig og er takknemlig for det! (Hvis jeg fortsatt er gravid da. TUL neste uke :))

Noen andre her som er helt insane oppblåst? Magen min nå er like stor som når jeg fødte sist gang. Det er virkelig nesten ingen forskjell på bildene nå og termin sist. Det er ganske så ubehagelig.. noen som evt vet hvordan man kan gjøre det bedre?

Noen andre her som er helt insane oppblåst? Magen min nå er like stor som når jeg fødte sist gang. Det er virkelig nesten ingen forskjell på bildene nå og termin sist. Det er ganske så ubehagelig.. noen som evt vet hvordan man kan gjøre det bedre?
Ja, kan ofte bli oppblåst på kveldene, i går hadde jeg nesten høygravid-mage:oops:
Satser bare på at det går seg til egentlig..

Kjenner det jobber i livmor, ikke direkte murringer, mem at det jobbes. Kjenner også at korsryggen tåler mindre også og kan murre litt og blir fort sliten.

Kvalmen har tatt seg opp i dag. Bare å stålsette seg om det blir slik som sist svangerskap :smiley-ashamed004

Jeg og kjenner at det nå er et eller annet med livmoren. Har og begynt å bli litt kvalm på kveldene virker det som. Litt plagsomt for har hittil ikke vært noe kvalm.

Nå er jeg bekymret! I går kveld måtte jeg ta en soppinfeksjon tablett pga kløe dernede. I dag når jeg våknet var det rosa på papiret og har hatt verk i korsryggen hele dagen... er på ferie ennå, har sovet i vond seng, så jan være det... men er likevel bekymret, for kjenner igjen smertene fra SA.

6+4 i dag.
Sykt sulten som kommer brått, men null (!!) matlyst. Konstant uggen gjennom dagen og kastet opp 3 ganger på jobb.. Tar det med et smil, og håper det indikerer at alt er som det skal denne gangen (1 SA og 2 MA fra før, ikke kvalm de gangene..)

6+4 i dag.
Sykt sulten som kommer brått, men null (!!) matlyst. Konstant uggen gjennom dagen og kastet opp 3 ganger på jobb.. Tar det med et smil, og håper det indikerer at alt er som det skal denne gangen (1 SA og 2 MA fra før, ikke kvalm de gangene..)

Hvordan klarer du å jobbe når du kaster opp? :bag: imponerende!

Jeg og kjenner at det nå er et eller annet med livmoren. Har og begynt å bli litt kvalm på kveldene virker det som. Litt plagsomt for har hittil ikke vært noe kvalm.
Jeg har også begynt å kjenne noen stikk og litt murringer i livmoren det siste døgnet. Får også strålinger innimellom, ned mot venstre lyst/lår. Har sjekket på UL at fosteret ikke ligger i egglederen altså :)
Det jobbes nok veldig på der nede :p

Ellers er jeg så altfor kvalm, tredje uka med kvalme :dead:

Usikker på om det er ettervirkning av matforgiftning i går, men har blitt skikkelig uggen-kvalm utover dagen i dag. Klarer bare visse matvarer, og selv da ikke mye før jeg blir kvalm

Jeg har også begynt å kjenne noen stikk og litt murringer i livmoren det siste døgnet. Får også strålinger innimellom, ned mot venstre lyst/lår. Har sjekket på UL at fosteret ikke ligger i egglederen altså :)
Det jobbes nok veldig på der nede :p

Ellers er jeg så altfor kvalm, tredje uka med kvalme :dead:
Håper å få dratt på ultralyd neste uke en gang for å sjekke at det ligger noe i livmoren og forhåpentligvis er bankende hjerte også :)

Håper kvalmen gir seg for oss begge :smiley-angelic001

Back
Topp