Symptomtråd

Det føles som om noen av tennene mine er løse :happy090 husker symptomet fra tidligere svangerskap

Her har jeg også en ulvehunger uten like. Hadde det forrige svangerskap og, og da følte jeg meg ganske alene om det. Men litt betryggende å lese at flere har det slik denne gang. Tok det opp med legen forrige gang og da sa hun jeg kunne ta en gulrot. Som om det hjelper, blir bare mer sulten. Haha :joyful: Er det noe du spiser som hjelper for deg?
Ja, gulrot stagger virkelig ulvehunger!!

Noen andre med helt ekstremt mye ligamentsmerter? Brått i dag så er det så fort jeg reiser meg, snur meg og nyser og ler

5+4 og der kom første runde med oppkast, ellers litt sliten på morgenen og formiddagen. Ellers i fin form

9+6 nå. Kvalm av og på. Trodde jeg hadde sluppet unna å kaste opp, men i dag rakk jeg ikke engang badet. Noen andre som har hatt det slik, at oppkastet bare kommer superbrått? Hvordan i all verden håndterer dere det?

Er 6+0 i dag. Mye likt fra forrige svangerskap:
- En kvalme som bare blir kastet på meg, går fort over (enda)
- Fryser
- Tett nese og nyser MYE (gjor det sist også)
- Usakelig trøtt

6+3
-litt ømme pupper
-blir raskt andpusten

Ellers så har jeg ikke vært kvalm eller noe og blir selvsagt veldig bekymra. Var veldig kvalm på denne tiden de to andre gangene. Blir nok og be om å måle hcg hos lege på mandag.

Ca 5+5 i dag.

- Ømme bryster litt av og på den siste uken.
- murring og ligamentsmerter har startet å melde seg soste par dagene
- begynner å kjenne litt på tendenser på bekkenløsning allerede dessverre, startet i uke 6 sist så det ser ut til å bli samme greia denne gangen.

Ellers er det noen ting jeg er litt usikker om jeg skal skylde på graviditet eller om det «bare» skyldes jula.
-treg mage
-småkvalm/ uggen til tider
-trett og sliten

Vi har vært i juleselskap omtrent hver dag siste uken, med evig mye mat, så det kan fort være grunnen til de siste også:-)

9+6 nå. Kvalm av og på. Trodde jeg hadde sluppet unna å kaste opp, men i dag rakk jeg ikke engang badet. Noen andre som har hatt det slik, at oppkastet bare kommer superbrått? Hvordan i all verden håndterer dere det?
Da jeg var gravid med første var jeg ikke uggen eller kvalm. Men kastet opp maks 5 ganger det svangerskapet. Det dukket bare helt plutselig opp alle gangene og uten forvarsel. Ene gangen så sto jeg og dusjet og plutselig så spøy jeg. Ble så sjokkert :p

6+0. Høy hvilepuls, ekstrem vond korsrygg og i dag helt tett i nesen.

Flere som opplever at kvalmen kommer og går fra sag til dag? Kvalm av alt og ingenting den ene dagen og plutselig helt fin den andre dagen, før kvalm igjen neste dag?

Er så sykt andpusten!! Liksom sånn at jeg må sette meg ned etter å ha bytta sengtøy :laughing002
Trodde ikke slike ting skulle komme så tidlig i svangerskapet

Er så sykt andpusten!! Liksom sånn at jeg må sette meg ned etter å ha bytta sengtøy :laughing002
Trodde ikke slike ting skulle komme så tidlig i svangerskapet

Ja, alt blir så slitsomt fordi en blir så andpusten! Lest det er fordi blodsirkulasjonen øker nå i starten, også kommer det igjen senere da med større mage og baby :hilarious:

Er det noen som har erfaring med å ta vitamin B6 mot kvalme? Jeg er småkvalm på ettermiddag/kveld, og leste nettopp at B6 kan hjelpe mot svangerskapskvalme. De siste fire mnd har jeg tatt TrioBe (B6, B12 og folsyre) av andre grunner, og jeg lurer litt på om det kan være grunnen til at jeg ikke er mer plaget. Klager absolutt ikke, men blir litt bekymret siden «alle» sier det er positivt å være dårlig.

Jeg har vært veldig heldig så langt. Utrolig lite symptomer. Er 7+5 i dag og har begynt å kjenne mer på kvalmen, føles som jeg er konstant fyllesyk. Men jeg velger å ta det som et godt tegn på at det skjer noe inni der :)
Men, er det flere som opplever at håret blir mer fett enn før? Håret mitt er blitt helt utrolig fett etter jeg ble gravid :inpain:
Er 8+6 og håret mitt er fett etter noen timer! Helt sykt og utrolig slitsomt :wideyed: :facepalm: Er dog endel kvalm og har bekkenløsning på 4 uka!

Ja, alt blir så slitsomt fordi en blir så andpusten! Lest det er fordi blodsirkulasjonen øker nå i starten, også kommer det igjen senere da med større mage og baby :hilarious:
Aha, ja det gir jo forsåvidt mening :happy:
Jeg har alltid bare tenkt det kun var når magen blir større. Men, da blir det jo bare noen naturlige pauser i husarbeidet fremover :)

Er 8+6 og håret mitt er fett etter noen timer! Helt sykt og utrolig slitsomt :wideyed: :facepalm: Er dog endel kvalm og har bekkenløsning på 4 uka!
Godt å høre det ikke bare er meg med håret!
Kjipt at du er så kvalm og sliter med bekkenløsning allerede ❤️

Back
Topp