Symptomtråd

Noen fler som har helt syke drømmer? Det siste året har jeg hatt skikkelig følelsesladde drømmer når PMS er på sitt værste. Nå når jeg er gravid så drømmer jeg så og si hver eneste natt (og husker drømmene). Ofte er de så følelsesladde at jeg våkner midt på natten og begynner å hylgrine uten at jeg kan styre meg. Hørt at vivid dreams er et graviditetssymptom så lurer på om noen andre også har det i første trimester, da jeg har forstått det slik at det ofte er i tredje semester man får slike drømmer(?).
Det er vertfall utrolig slitsomt. Noen ganger handler det om babyen i magen, men andre ganger tar drømmene opp traumer jeg har fra noen måneder tilbake. Skikkelig ekkelt å «gjenoppleve» og få en typ fortsettelse på traumene som kroppen min bearbeider.. Stakar ssmboer våkner når jeg griner og blir skikkelig bekymret for hva som er galt.

Noen fler som har helt syke drømmer?
Jeg har hatt mye skrekk/horror drømmer. Om tortur, lemlesting, slåss for livet, avkappede hoder, zombier. Veldig slitsomt, og føler seg ikke akkurat uthvilt etterpå nei.

Jeg har hatt mye skrekk/horror drømmer. Om tortur, lemlesting, slåss for livet, avkappede hoder, zombier. Veldig slitsomt, og føler seg ikke akkurat uthvilt etterpå nei.
Shit! Så voldsom er ikke mine drømmer heldigvis. Jeg har aldri sett noe særlig på horror filmer og slikt, så håper at fantasien min har for liten kunnskap til å kunne begynne med slikt Føler ofte at dagen starter skikkelig dårlig når jeg har slike drømmer, da hele humøret mitt blir så preget..

Skal ikke le men så for meg se som jobber der :hilarious:
Haha! Ja de ble tause gitt :laughing002 mannen skulle hente barnet vårt her en dag, og da sa hun ene ansatte at jenta vår har visst spredd rykter på avdelingen om at mamma har baby i magen. Og «vi ansatte i barnehagen er alltid de første som får med oss at det ventes søsken». Hehe, tenkte at det stemmer nok! Barn sier jo alt mulig som de ikke nødvendigvis skal si :laughing002

Haha! Ja de ble tause gitt :laughing002 mannen skulle hente barnet vårt her en dag, og da sa hun ene ansatte at jenta vår har visst spredd rykter på avdelingen om at mamma har baby i magen. Og «vi ansatte i barnehagen er alltid de første som får med oss at det ventes søsken». Hehe, tenkte at det stemmer nok! Barn sier jo alt mulig som de ikke nødvendigvis skal si :laughing002
Kan tro de hører mye rart! :hilarious:

Før jeg Googler meg til døde her, så tenker jeg at dere vise kvinner kanskje forstår hva som foregår. I natt våknet jeg med veldig vondt i korsryggen, det var virkelig ikke godt. Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå på do(var jo våken så hvorfor ikke). Det gikk helt fint, men smerten i ryggen var veldig intens og jeg begynte å brekke meg, men spydde ikke. Etter noen minutt på badegulvet krabba jeg til sengs og sovna heldigvis. Den intense smerten var borte når jeg våkna, men er veldig øm nederst i ryggen. Bytter liksom på å gå fra høyre til venstre side. Jeg tenkte først urinveisinfeksjon, men det gjør ikke vondt å gå på do. Ikke går jeg mer enn jeg har gjort i det siste. Så nå skjønner jeg fint lite hva kroppen holder på med, kan det være bekkenløsning? Går rundt som en gammel krok i dag.

Før jeg Googler meg til døde her, så tenker jeg at dere vise kvinner kanskje forstår hva som foregår. I natt våknet jeg med veldig vondt i korsryggen, det var virkelig ikke godt. Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå på do(var jo våken så hvorfor ikke). Det gikk helt fint, men smerten i ryggen var veldig intens og jeg begynte å brekke meg, men spydde ikke. Etter noen minutt på badegulvet krabba jeg til sengs og sovna heldigvis. Den intense smerten var borte når jeg våkna, men er veldig øm nederst i ryggen. Bytter liksom på å gå fra høyre til venstre side. Jeg tenkte først urinveisinfeksjon, men det gjør ikke vondt å gå på do. Ikke går jeg mer enn jeg har gjort i det siste. Så nå skjønner jeg fint lite hva kroppen holder på med, kan det være bekkenløsning? Går rundt som en gammel krok i dag.
Urinveisinfeksjon merker man ikke alltid som gravid.
Har du vondt nedover rompen og låret kan der være bekkenlåsning? Bekkenløsning merker jeg for det meste fremme i symfysen.

Har du vondt noe annet sted? Stråler det ut, stikker, svir, brenner, dunker?
Har du feber?

Urinveisinfeksjon merker man ikke alltid som gravid.
Har du vondt nedover rompen og låret kan der være bekkenlåsning? Bekkenløsning merker jeg for det meste fremme i symfysen.
Har du vondt noe annet sted? Stråler det ut, stikker, svir, brenner, dunker?
Har du feber?
Kontakta legesenter og tar med urinprøve dit i morgen. Takk for tips!

Er mer som en øm og pulserende smerte som går litt fra begge sidene og tidvis er på begge sider. Ingen feber, stikker kanskje litt i området som er ømt. Ingen svie. Takk for at dere tar dere tid til å svare ❤️

Kontakta legesenter og tar med urinprøve dit i morgen. Takk for tips!

Er mer som en øm og pulserende smerte som går litt fra begge sidene og tidvis er på begge sider. Ingen feber, stikker kanskje litt i området som er ømt. Ingen svie. Takk for at dere tar dere tid til å svare ❤️
Tenkte litt på nyrebekkenbetennelse jeg egentlig. Bra du sjekker opp, håper det ikke blir værre igjen i natt!

Tenkte litt på nyrebekkenbetennelse jeg egentlig. Bra du sjekker opp, håper det ikke blir værre igjen i natt!
Ja, det er det Google også mener. Måtte bare ha den siste motivasjonen til å kontakte legesenteret, bra dere kan gi meg den dytten. Krysser fingrene jeg også!

9+4 og jeg blir kvalm med en gang jeg foretar meg mye (som en tur i butikken). Er veldig trøtt og har en vond korsrygg. Niplene er veldig såre. Gleder meg til det letter litt :smiley-ashamed004

Jeg var konstant kvalm de første ukene av svangerskapet. Lite oppkast, men stort ubehag hele forbanna tida. Så roa kvalmen seg ned rundt uke 12, og jeg ble skikkelig letta. Men nå i uke 13 er den konstante kvalmen bytta ut mot plutselige bølger av oppkast. Foretrekker å ikke være kvalm hele tiden, men litt styr at jeg plutselig må spy litt når jeg går ned ei gate. Og etter et måltid må ofte alt sammen opp igjen rett etterpå. Æsj. Håper dette blir en kort fase!

Back
Topp