Luna94
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk, og takk for svarDet er kjipt når man har det sånn. Tenker det er helt fair å syns synd på seg selv når det er sånn. Angående hodepine i svangerskapet så kommer det ofte av hormoner, men man kan likevel prøve å lindre det.
Er det helt krise, så er Paracet veien å gå og da er det ikke vits å ta 500 mg om du til vanlig ville tatt 1 gram. Best å bare drepe hodepinen helt.
Om det ikke er helt krise kan dette kanskje funke
- ansiktsmassasje som du gir deg selv (sjekk YouTube videoer)
- øyemaske som er kald (finnes egne geléaktig masker som kan ligge i kjøleskapet og så anvendes etterpå), eventuelt kan du funket to små knuter som du så kan ha på øynene/panna
- få partner til å suge/kysse rundt panna/tinningen. Dette hjelper for mange.
God bedring![]()

Ja, det er helt vanlig, dessverre :/Er det normalt å kjenne at muskulaturen i magen endrer seg? Når jeg nå prøver å «stramme» magemusklene så kjenner jeg ingenting, det går liksom ikke Jeg har litt ekstra på magen, og vanligvis går jeg ubevisst og holder magen inne store deler av dagen, men nå så føler jeg at magen «henger» mer enn vanlig og føler meg dermed større (spesielt når jeg også er oppblåst)
Har en del murringer i livmor også, det glemte jeg å skriveHar kun litt ømme bryst og ekstrem trøtthet, ellers ingen symptomer… Bør vel føle meg heldig, men bekymrer meg litt![]()

Kjenner det strekker seg godt nedentil når jeg nyser eller reiser meg for fort i dag.
Han minnet meg da på at jeg ikke klarer å gå inn på kjøkkenet fordi jeg reagerer på lukter.
At jeg stort sett ligger rett ut hele dagen fordi jeg er så kvalm og ekstremt utslitt. At jeg har så ømme bryster at jeg holder de på plass opp trappen. At jeg blir andpusten av selv de minste ting ++. Så må vel innrømme at jeg kanskje ikke er helt symptomfri. Og veldig takknemlig for at mannen har oversikt når jeg i hormontåken glemmer alke symptomene mine.Så bra at syyke kramper og murringer kan være normalt i svangerskap…?? *fingers crossed* ja alle svangerskap er virkelig forskjelligeBah, jeg blir litt smågal av den symptom jakten.
Tidvis føler jeg meg litt småkvalm og uggen, men stort sett føler jeg meg i ok form.
Brystene var veldig ømme helt i starten av graviditeten, men det har nå stort sett gått over, periodevis kjenner jeg det litt i brystene, men veldig lite.
Sist jeg var gravid husker jeg at jeg hadde så sykt kramper og murringer i magen, det har jeg ikke hatt denne gangen, har dog kjent noe strekk og milde sammentrekkinger og at jeg har vært mer hoven nedentil, men det er nå noen dager siden.
Sammenlignet alt med sist gang, men jeg husker ikke eksakt hvilken uke jeg opplevde de ulike tingene sist heller. Og jeg vet jo at alle svangerskap kan være ulike.
Blir veldig glad når jeg kjenner på noe symptom for jeg tolker det at ting fremdeles utvikler seg, kvalme er hjertlig velkommen her nå![]()
Kjenner på det sammeKjenner det strekker seg godt nedentil når jeg nyser eller reiser meg for fort i dag.
Ja jeg husker jeg lå i fosterstilling på soffaen mange kvelder sist for jeg hadde så sykt med kramper og smerter, jeg hadde hatt spontanabort 2 mnd før den graviditeten så jeg var bombesikker på jeg kom til å starte å blø hvert øyeblikk. Men resultatet av det svangerskapet er nå 4 år så det gikk jo braSå bra at syyke kramper og murringer kan være normalt i svangerskap…?? *fingers crossed* ja alle svangerskap er virkelig forskjellige
Jeg hadde også skikkelig ligamentsmerter med første. Det var så ille at jeg våknet om natten med smerter. To av nettene vurderte jeg å ringe ambulanse fordi det var så illeJa jeg husker jeg lå i fosterstilling på soffaen mange kvelder sist for jeg hadde så sykt med kramper og smerter, jeg hadde hatt spontanabort 2 mnd før den graviditeten så jeg var bombesikker på jeg kom til å starte å blø hvert øyeblikk. Men resultatet av det svangerskapet er nå 4 år så det gikk jo bra![]()