Symptomtråd

Kvalmkvalmkvalm og begynner med små brekninger. Håper det ikke blir verre...

Jeg er støl nederst i magen, har ømme pupper og kjenner stikkinger i livmor. Stikkingene har gjort meg litt nervøs, men har lest at flere opplever å ha det uten at det er noe farlig. Likevel liker jeg ikke følelsen av at det stikker…

Skjønner godt at mange blir nervøse hvis de opplever å ikke ha symptomer, akkurat som man kan bli nervøs når man har symptomer. Denne første tiden er søren meg så slitsom, tror mange opplever å være stresset og bekymret de første tolv ukene!

Magen føles liksom full, samtidig som man er sulten, samtidig som man også er uvel. Garantert en ny følelse! :confused:

Magen føles liksom full, samtidig som man er sulten, samtidig som man også er uvel. Garantert en ny følelse! :confused:
Ja! Jeg skjønner ingenting! :dead::wtf:
Uggen og uvel, men samtidig sulten, men allikevel mett?
Skjessen, men hvis jeg tenker på å putte mat eller noe spiselig i munnen bli jeg kvalm… Dette er så rart :hilarious:

Helt merkelig, men føler kvalmen min nesten har blitt borte :nailbiting: når jeg gikk gravid med nr 2 så var jeg konstant kvalm i 9mnd of kastet opp de 3første mnd… mener å huske at jeg var noe kvalm med nr 1 oxo, spesielt på slutten. skulle nesten ønske at kvalmen kom tilbake, føler det en betryggende å være kvalm:wacky:
Trur jeg må bestille meg TUL bare for å klare å roe meg ned :( går konstant å leter etter gravid symptomer… ellers har jeg veldig smerter i «livmora» nesten konstant

Våknet og kjente umiddelbart at puppene ikke var ømme, hvilepulsen har gått ned et par hakk de siste dagene, og tenkte «f…., nå har det ryki». Litt stressa, gikk på do, ingen blod.
Kledde på meg, hadde tenkt til å hente meg en kaffe jeg for første gang egentlig ikke hadde kjempelyst på, og BAM!!! Tidenes kvalme kom kastet på meg!
Så nå ligger jeg i fosterstilling på sofaen og prøver å ikke bevege på hodet.… Avtale klokken 15, så spent på om jeg kanskje må avlyse den eller om dette går over :hilarious:

Har vært mye kvalm siste uken. :depressed: De to siste dagene var noe bedre og i går ettermiddag/kveld så og si helt fin og fikk i meg mye mat :hungry: Hadde håpet det varte i dag også siden vi skal i bursdag, men nå er jeg så kvalm :yuck: Kaster ikke opp, håper jeg slipper det. Skal mye til før jeg kaster opp da jeg hater det... Men den er så lammende den kvalmen. Håper det gir seg til vi skal dra :rolleyes:

Jeg kjenner stikninger, noe som jeg også kjente forrige gang, og som gjorde at jeg fikk på følelsen at jeg var gravid denne gang (selv om jeg også kan kjenne stikkinger før mensen også, men gjerne ikke så sterke). Jeg har også hatt mild halsbrann i en god uke, litt sånn av og på. Denne uken (IKM), bare de siste dagene, har jeg kjent meg enormt sult mellom måltider. F.eks. Mellom frokost og lunsj på jobb, jeg klarer nesten ikke å holde ut og det blir vanskelig å konsentrere seg:hilarious:

Huff, jeg er også fryktelig irritabel om dagen :sorry: Kjenner jeg skammer meg litt altså.. Ellers er det ingen store endringer. Stort sett murring, stikking og trøtt :Heartred

Her er jeg overstadig trøtt , kvalmen kommer og går , og hormonella har tatt plass i psyken har endel murringer ovenfor fifi og på begge sider av magen , skrifter litt , pluss i korsryggen , slet med bekkenløsning sist og har ikke blitt helt bra ! Hvor mye murring er egentlig normalen ?

Kvalmen blir gradvis sterkere men ikke så mye at jeg kaster opp. Mer at det er ubehagelig og ekkelt. Mister matlysta.Puppene er fortsatt ømme. Veldig trøtt og sliten. Blir fort anpusten når jeg beveger på meg.

Symptomene til gubben er overbeskyttendehet :woot: Føler meg som en dronning som slipper å gjøre noe som helst :D

6+5
Fortsatt kvalm, men ikke i nærheten av så dårlig som jeg var med datteren min. Klarer fint å fungere med denne kvalmen, noe som gjør meg litt nervøs. Kvalmen i dette svangerskapet er nesten prikk lik kvalmen i sommer, da jeg hadde MA:nailbiting:.
Brystene er fortsatt ømme, jeg har masse ligamentsmerter både i livmoren, lyskene og korsryggen. Jeg er også veldig trøtt om dagen. Legger meg i 20-21.00 tiden hver kveld, og sovner stort sett med engang:Heartred

5+3 og har kun lette symptomer foreløpig. Kjenner det murrer litt av og til, småuggen, nedsatt matlyst, raskt vondt i bekkenområdet/korsryggen ved aktiviteter som å pusse opp, stå/gå lenge etc. (hadde bekkensmerter fra tidlig i forrige svangerskap og i over 2 år etter fødsel… :banghead:)

Hva i alle dager var det?!?!
Fikk skikkelig vond mageknip heeelt nederst i magen, typ rett over/bak skambeinet, og stikking inni tissen/skjeden! Au!!
Ga seg etter ca 10 min kanskje, nå er jeg bare litt øm på venstre side.
Shit, kan det være exu? Begynnende SA?
Eller er dette her helt normalt???? :hilarious:
Er 6+1 i dag..

Er det flere enn meg som plutselig er blitt veldig lettrørt? :wacky:
Jah :rolleyes: Også tåler jeg null motgang før jeg sipper :woot: Prøver å si til meg selv at jeg må skjerpe meg men det fungerer ikke helt :rolleyes:

Hva i alle dager var det?!?!
Fikk skikkelig vond mageknip heeelt nederst i magen, typ rett over/bak skambeinet, og stikking inni tissen/skjeden! Au!!
Ga seg etter ca 10 min kanskje, nå er jeg bare litt øm på venstre side.
Shit, kan det være exu? Begynnende SA?
Eller er dette her helt normalt???? :hilarious:
Er 6+1 i dag..

Nå er ikke jeg noen ekspert, men det høres ut som slike smerter mange beskriver, type ligamentsmerter pga livmoren strekker seg. Så lenge det går over tror jeg ikke det er noe farlig :Heartred

Back
Topp