Symptomene våre

Har gjespet i heele dag. Hva skjer, er oksygenopptaket forstyrret eller? :hilarious:

Fikk plutselig tanken «du er ikke gravid, har bare klart å overbevise deg selv» såååå da blir det ny test i morgen!

Hatt lite symptomer i dag og! Nesten så man blir bekymret pga. for lite symptomer :nailbiting: Ikke følt meg gravid på 3 dager nå, veldig rart. Forsåvidt deilig, ikke hatt blødning eller noe heller. Men er jo redd missed abortion. Noen som har vært gravid før og opplevd at symptomer kommer og går?

Hatt lite symptomer i dag og! Nesten så man blir bekymret pga. for lite symptomer :nailbiting: Ikke følt meg gravid på 3 dager nå, veldig rart. Forsåvidt deilig, ikke hatt blødning eller noe heller. Men er jo redd missed abortion. Noen som har vært gravid før og opplevd at symptomer kommer og går?
Samme her, nesten ingen symptomer i dag! Litt skummelt, men prøver å ikke tenke negativt

Samme her, nesten ingen symptomer i dag! Litt skummelt, men prøver å ikke tenke negativt
Ja prøver her og! Skal sies at brystvortene er så ømme at det gjør vondt når vannet i dusjen treffer de :laughing002 Tar det som et «godt» tegn! Kvalmen vil jeg jo egentlig ikke ha uansett, og hvis det skulle vise seg at den kommer hardere tilbake, så bør jeg bare nyte disse dagene uansett!

Ja, og det er vanligere enn man skulle tro. Jeg forberedte mer hardt på et svangerskap fullt av kvalme og bekkenløsning da jeg gikk med sønnen min, men fikk etterhvert ingen ting annet enn at jeg var ekstremt trøtt fra uke 23-24.

Jeg prøver i ettertid å komme på hvordan de første ukene gikk for seg, men jeg var på et helt annet sted psykisk da enn nå, samt at jeg hadde blødninger jevnlig mellom uke 5-9, så tiden gikk til å engste seg og besøke gyn for ul.

Fravær av blødninger eller smerte er positive tegn deg også. :)

Blødde lett frå tannkjøttet i kveld- har noen opplevd dette?
Pga hormonene i et svangerskap er man ekstra utsatt for blødninger fra slimhinner, da også i munnen. Så det er helt vanlig.

Myk tannbørste, evt også tannkrem uten skummemiddel (Zendium har ikke skummemiddel) er bra. Selv om du blør må du pusse godt nok opp mot tannkjøttskanten, for ansamling av plakk vil trigge immunresponsen i tannkjøttet ditt som vil forverre blødningen. Så er man plutselig inne i en ond sirkel.

Ta evt også en sjekk/rens hos tannlege eller tannpleier i 2.trimester hvis det er plagsomt :happy:

Pga hormonene i et svangerskap er man ekstra utsatt for blødninger fra slimhinner, da også i munnen. Så det er helt vanlig.

Myk tannbørste, evt også tannkrem uten skummemiddel (Zendium har ikke skummemiddel) er bra. Selv om du blør må du pusse godt nok opp mot tannkjøttskanten, for ansamling av plakk vil trigge immunresponsen i tannkjøttet ditt som vil forverre blødningen. Så er man plutselig inne i en ond sirkel.

Ta evt også en sjekk/rens hos tannlege eller tannpleier i 2.trimester hvis det er plagsomt :happy:
Veldig interessant hvordan alt henger sammen. Har hatt litt brunt utflod etter samleie, så har vært litt nervøs. Men kan jo hende det har sammenheng der med hormoner..

Der kom kvalmen igjen ja :meh: Holder på å lage meg noe ordentlig mat da, satser på at det hjelper

Veldig interessant hvordan alt henger sammen. Har hatt litt brunt utflod etter samleie, så har vært litt nervøs. Men kan jo hende det har sammenheng der med hormoner..
Absolutt! Som sagt er slimhinnene skjørere og mer blodfylte, så tenker at det kan være en sammenheng der ja :happy:

Jeg er altså så sliten om dagen… og uvel. Men ingen ting i forhold til forrige graviditet… enda :hilarious:

Ingen som drømmer noe helt sykt da? Jeg drømmer så mye rart å så ekte å så sterkt haha

Ingen som drømmer noe helt sykt da? Jeg drømmer så mye rart å så ekte å så sterkt haha
Ja det har bare såvidt startet her. Er litt gøy å legge seg om kveldene, nesten som man skal på kino :hilarious:

Ja. Det gjorde de med meg sist og det skal være helt normalt.

Alle mulige rare lukter slår meg i nesa. Reagerte på at salt potetgull luktet ekstremt potet,samboer skjønte ingenting :laughing021

Drømmer mye. Gjør det til vanlig og,men da er det en hel sammenhengende drøm. Nå er det som ulike filmsnutter som jeg ikke husker alt fra. Hopper gjerne fra det ene til det andre.

Og er så trøtt at stesønnen min trodde jeg var syk i dag:wacky:

Har begynt å få litt stikninger i livmoren og korsryggen. Tror dere det bare er livmoren som gjør seg klar til å vokse/ligamentsmerter? Er evig stressa, er nesten på gråten daglig.

Husker ikke at det var sånn forrige svangerskap, men da regnet jeg jo også bare med at det kom til å gå greit.

Back
Topp