Strikketråd

Det var et fint sett!

Jeg holder på med en Bendiks body :Heartblue Gikk tom for Sandnesgarn tynn merino, og fargen har gått ut av produksjon , så jeg tok en sjanse og kjøpte samme farge i sunday, og heldigvis synes det ikke. :joyful:
Så bra! Kjedelig å gå tom for garn når det er utgått, ser mange som etterlyser nøster på strikkegrupper på facebook når det er utgått. Og de fleste får jo hjelp også, det er gøy! Har så mye jeg har lyst å strikke denne gangen, oppskrifter jeg aldri fikk begynt på med første før han ble for stor. Monday suit fra petitknit og løvhjerte heldress fra LilleMiriam ligger høyt på lista. Begynner nok på en av dem når jeg er ferdig med barselgaven til en venninne som venter ei jente i februar. Strikker klompelompe sin minivolang mohairjakke til henne ❤️

Så bra! Kjedelig å gå tom for garn når det er utgått, ser mange som etterlyser nøster på strikkegrupper på facebook når det er utgått. Og de fleste får jo hjelp også, det er gøy! Har så mye jeg har lyst å strikke denne gangen, oppskrifter jeg aldri fikk begynt på med første før han ble for stor. Monday suit fra petitknit og løvhjerte heldress fra LilleMiriam ligger høyt på lista. Begynner nok på en av dem når jeg er ferdig med barselgaven til en venninne som venter ei jente i februar. Strikker klompelompe sin minivolang mohairjakke til henne ❤️
Mondaysuit er kjempesøt, har strikket flere av den!
Så lurt å spørre etter garn i strikkegrupper, det tenkte jeg ikke på. :p

Startet på en eikenøtt jakke i går, og har planer om å strikke en løvhjerte heldress og regndråpe hentesett til lille ❤️ Om strikkelysten holder seg, så blir det nok også en festival sweater og Ingrid sweater :happy:

Det klør i fingrene etter å starte på babyteppe og hentesett til mini i magen! Venter bare på en bekreftelse av kjønn. OUL om 2 dager, håper virkelig de finner svar da!

Relativt nybegynner, men har begynt på et lettvint og nybegynnervennlig babyteppe fra Sandnes garn. Ønsker å strikke en heldress eller luer til lille når teppet er ferdig, må bare finne noe som ikke er så innviklet:angelic:

Relativt nybegynner, men har begynt på et lettvint og nybegynnervennlig babyteppe fra Sandnes garn. Ønsker å strikke en heldress eller luer til lille når teppet er ferdig, må bare finne noe som ikke er så innviklet:angelic:
Indiblomst har en heldress som heter Briskeby vinterdress, som ser relativt enkel ut da :) der er iallefall ikke noe mønster og struktur. Blir nok å strikke den selv ❤️

Sist graviditet strikket jeg et teppe, men denne gangen har jeg litt lyst til å få til å strikke noe annet, kanskje en ulldress eller noe sånt :happy: (om det ikke er for ambisiøst for en som ikke er så veldig god på å strikke:hilarious:)
Jeg er heller ikke flink til å strikke men jeg skal prøve å få til en baby teppe.

Noen har vet av fin oppskrift til nyfødt lue? Altså som lille kan få på rett etter fødsel? Vi hadde ikke egen til storebror og han fikk på seg en aaalt for liten gul lue. Som så helt komisk ut egentlig :hilarious: Vil være mer forberedt denne gangen

Noen har vet av fin oppskrift til nyfødt lue? Altså som lille kan få på rett etter fødsel? Vi hadde ikke egen til storebror og han fikk på seg en aaalt for liten gul lue. Som så helt komisk ut egentlig :hilarious: Vil være mer forberedt denne gangen
Her er noen forslag! :)

Her er noen forslag! :)

Takk ❤️ den blue cloud beanie så lett ut, samtidig som den nok vil sitte greit på hodet, siden den er i ribb. Tror det blir en sånn! Så blir det sikkert noen mer "avanserte" kyser også. Men det har jeg flere oppskrifter på.

Takk ❤️ den blue cloud beanie så lett ut, samtidig som den nok vil sitte greit på hodet, siden den er i ribb. Tror det blir en sånn! Så blir det sikkert noen mer "avanserte" kyser også. Men det har jeg flere oppskrifter på.
Ja, den er veldig enkel. Den og «little pearl hat» er lik, bare forskjellig tykkelse. :)

Noen som har tips til fine hentesett? Mamma har lyst til å strikke :Heartred
Det er mange fine!

Ellens hentesett, Hjem hentesett, Knerten hentesett, seaside set er noen forslag. Om du vil ha heldress er anelle heldress med kyse nydelig :Heartred

Back
Topp