Strikketråd

Noe av det jeg har strikket i det siste. Den hvite bodyen strikket jeg til lillestorebror som vi mistet. :Heartblue
IMG_8254.jpegIMG_8086.jpegIMG_8088.jpegIMG_8253.jpeg

Vedlegg

• IMG_7875.jpeg
    IMG_7875.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 5
  • IMG_7745.jpeg
    IMG_7745.jpeg
    455,9 KB · Visninger: 4
Noen som har strikket ammeinnlegg før? Har masse ullgarn rester jeg burde ha brukt opp :smiley-ashamed004

Har ikke strikket det, men det var en smart idé, hadde absolutt gjort det om jeg skulle ammet!
Håper noen skulle vite om en god og enkel oppskrift. Har ikke så god ammeerfaring så vet jo ikke om jeg får brukt de. Men så lenge det er enkle oppskrifter og restegarn så skader det ikke å ha noen klar.

Skal strikke Pauls perleribb teppe i grønnfarger til lillemor i magen siden jeg strikket et i rosa/lilla til storesøster da jeg gikk gravid med henne :happy: Trodde jeg hadde oppskriften hjemme, men finner den ikke igjen noe sted. Gidder ikke betale for den igjen, så satser på å bare telle masker og rader på storesøsters teppe og håpe at det blir bra :laughing002

Lillesøsters romper, oppskrift av petite knit.
Håper man bruker romper en del, jeg har strikket ganske mange. :laughing002

Vedlegg

• IMG_8440.jpeg
    IMG_8440.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 16
Lillesøsters romper, oppskrift av petite knit.
Håper man bruker romper en del, jeg har strikket ganske mange. :laughing002
Er jo perfekt å trekke utenpå body og strømpebukse. Bedre enn et helt antrekk før man skal ut døren. Tror jeg må prøve meg på en slik jeg og :)

Er jo perfekt å trekke utenpå body og strømpebukse. Bedre enn et helt antrekk før man skal ut døren. Tror jeg må prøve meg på en slik jeg og :)
Det er sant! Håper vi får bruk for de :) Har strikket strømpebukser også, spent på om han kan ha ull helt inntil huden.

Akkurat ferdig med et bluum teppe - hompetitten. Skal gå løs på en sander rilledress nå :D

Det er sant! Håper vi får bruk for de :) Har strikket strømpebukser også, spent på om han kan ha ull helt inntil huden.
Hvordan er fasongen på strikkede strømpebukser? Holder de på? Eller siger de? Er så kresen på strømpebukser til barn for det er så mange dårlige der ute. Skadet av mange år i barnehage med mange håpløse strømpebukser.

Hvordan er fasongen på strikkede strømpebukser? Holder de på? Eller siger de? Er så kresen på strømpebukser til barn for det er så mange dårlige der ute. Skadet av mange år i barnehage med mange håpløse strømpebukser.
Jeg vet ikke, dette er første barnet mitt jeg strikker strømpebukser til. Jeg har tatt strikk i livet som kan strammes ved behov, man vet jo aldri hvilken fasong den nyfødte kommer ut i. :p

Jeg vet ikke, dette er første barnet mitt jeg strikker strømpebukser til. Jeg har tatt strikk i livet som kan strammes ved behov, man vet jo aldri hvilken fasong den nyfødte kommer ut i. :p
Hehe. Det er jo sant. Hvilke oppskrift brukte du? Kunne strikket en for å teste.

Hehe. Det er jo sant. Hvilke oppskrift brukte du? Kunne strikket en for å teste.
Liker godt den som heter Noah strømpis. Har strikket den både i strukturen som oppskriften sier og i glattstrikk. :) Hadde aldri strikket hæl før jeg strikket den, men den er veldig enkelt forklart :D

Back
Topp