Det begynner å bli en garderobe nå
![Heart Blue :Heartblue :Heartblue](/styles/default/xenforo/Heart_blue.png)
Håper babyer bruker rompere en del.
Vis vedlegget 450215Vis vedlegget 450216
Så masse fint
![Heart Red :Heartred :Heartred](/styles/default/xenforo/Heart_red.jpg)
Det er nok veldig individuelt, og i stor grad opp til deg selv hva du trer på babyen.
Personlig har jeg hatt god bruk for heldrakter i ulike str. på mine to, og har savnet rompere med lange ermer. Når du har romper med lange ermer kan du tre på dem kun strømpebukse og romper innerst, og de kan gjerne bruke det endel, også om sommeren. Rompere uten ermer må brukes sammen med body under i tillegg til strømpebukse. Dermed blir det flere lag, og du risikerer at babyen blir for varm. I tillegg må du ta av to sett med knapper på romper/body når du skal skifte bleie.
Så denne gangen har jeg strikket 8 bodyer med ermer. Blir kanskje flere også om jeg rekker! Men nå står luer og kyser med ører for tur!
Men et alternativ når man først har mange rompere uten ermer, og dersom det viser seg at det blir for varmt/upraktisk for babyen med body under + strikkaromper, er å ha en tynn cardigan over bare armer og bare feste den øverste eller de to øverste knappene på cardiganen. Verdt å teste. Min første brukte Snuppsibabyjakke i alpakka silke fra SG hver dag hele året. Vurderer å strikke en Snuppsibabyjakke med Older body/elle dragt-mønster til guttungen. (Heter Older body i den Norske versjonen av strikkeboka, men du finner ingen på Insta, så søk på elledragt)
Et annet hett tips er å bruke trykknapper i skrittet. Gjør at både du og mannen opplever plagget mer brukervennlig. Jeg pleier å strikke uten knappehull mellom bena, men strikker kanten dobbelt så lang (med en pinne vrang midt på for brettekant). Så syr jeg på en stoffremse med maskin på den ene siden, syr på trykkapper på stoffet, og bretter kanten ned. Så syr jeg kanten ned med tråden til romperen. Ved å strikke dobbelt så langt og sy ned blir sømmen fra maskina usynlig fra utsiden. Da sitter trykknappene skikkelig godt, og man kan dra hardt i dem, uten at plagget tar noen skade. Det er ikke nødvendig å sy inn stoff, men det bidrar til å forsterke plagget ved bruk av trykknapper
![happy :happy: :happy:](/styles/default/xenforo/happy.png)