Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er helt lik. Stikking blir bare tull for meg, men hekkling går braJeg strikker ikke, men hekler Har smått begynt på et babyteppe nå i gult siden vi ikke vet kjønn enda. Har veldig lyst til å hekle en kopi av mannen sin Teddy fra han var liten, den er også gul.
Kunne ønske jeg kunne strikke, men er helt håpløs
Eg likar dei godt! Teststrikka mykje for dei!Noen som har strikket oppskrifter fra Havrebarna? Hvordan er oppskriftene i så fall, godt skrevet?
Oppskriften på Baby boho blanket mener jeg kun finnes i Ministrikk-boka. Jeg har strikket det, og mener egentlig at det er for upraktisk til å brukes mye - mer til pynt egentlig. Den har store kast som små fingre helt sikker klarer å dra i, så jeg har tenkt at det sikkert fort blir stygt (fordelen er at det er super-kjappstrikka, tror jeg strikket mitt på 2-3 kvelder).Så fint med strikketråd! Jeg er ganske noob på strikking, har bare strikket kluter og skjerf før men nå har jeg kommet ganske langt på lillesøsters romper fra petiteknit. Veldig gøy å strikke plagg for første gang! Vil veldig gjerne også strikke vognteppe, men vil gjerne strikke et som er litt luftig, så det kan brukes utover våren/sommeren. Gode tips til det? (klarte ikke finne oppskrift på det boho baby blanket som ble nevnt her)
Så fint med strikketråd! Jeg er ganske noob på strikking, har bare strikket kluter og skjerf før men nå har jeg kommet ganske langt på lillesøsters romper fra petiteknit. Veldig gøy å strikke plagg for første gang! Vil veldig gjerne også strikke vognteppe, men vil gjerne strikke et som er litt luftig, så det kan brukes utover våren/sommeren. Gode tips til det? (klarte ikke finne oppskrift på det boho baby blanket som ble nevnt her)
Enig om baby boho blanket. Strikka to før min første, og har bare brukt de i bunnen av vogna om vinteren og kalde dager ellers. Nytter ikke å ha det _over_ babyen. For store hull, for mye vind som kommer inn osv.Oppskriften på Baby boho blanket mener jeg kun finnes i Ministrikk-boka. Jeg har strikket det, og mener egentlig at det er for upraktisk til å brukes mye - mer til pynt egentlig. Den har store kast som små fingre helt sikker klarer å dra i, så jeg har tenkt at det sikkert fort blir stygt (fordelen er at det er super-kjappstrikka, tror jeg strikket mitt på 2-3 kvelder).
Ellers vil jeg anbefale å strikke i 100% ull (merinoull, babyull etc) da det vil puste og være mer «luftig». Min venninne opplevde at hennes baby ble veldig klam av et tynt kjøpeteppe, og det viste seg å bestå av 50%ull 50% syntetisk materiale. Hun brukte kun teppet hun fikk av meg etterpå, som var strikket i Sandnes babyull.
Jeg har strikket både Bellateppe, Lillespirenteppe og Sorgenfripledd. Vil anbefale alle. Om du ikke liker å strikke struktur, men likevel vil ha litt «mønster», anbefaler jeg Sorgenfripledd som er en veldig enkel oppskrift og går kjapt å strikke.
Jeg strikker også lillesøsters romper nå, den er så søt! Løvfall babyteppe er veldig fint, synes jeg!Så fint med strikketråd! Jeg er ganske noob på strikking, har bare strikket kluter og skjerf før men nå har jeg kommet ganske langt på lillesøsters romper fra petiteknit. Veldig gøy å strikke plagg for første gang! Vil veldig gjerne også strikke vognteppe, men vil gjerne strikke et som er litt luftig, så det kan brukes utover våren/sommeren. Gode tips til det? (klarte ikke finne oppskrift på det boho baby blanket som ble nevnt her)
eg skal strikke miniaugustin no1Så fint med strikketråd! Jeg er ganske noob på strikking, har bare strikket kluter og skjerf før men nå har jeg kommet ganske langt på lillesøsters romper fra petiteknit. Veldig gøy å strikke plagg for første gang! Vil veldig gjerne også strikke vognteppe, men vil gjerne strikke et som er litt luftig, så det kan brukes utover våren/sommeren. Gode tips til det? (klarte ikke finne oppskrift på det boho baby blanket som ble nevnt her)
Jeg strikker ikke, men hekler Har smått begynt på et babyteppe nå i gult siden vi ikke vet kjønn enda. Har veldig lyst til å hekle en kopi av mannen sin Teddy fra han var liten, den er også gul.
Kunne ønske jeg kunne strikke, men er helt håpløs
Har dere tips til et hekleteppe som kan brukes utover sommeren? Er litt strikkelei, tenker det hadde vært gøy å prøve noe annet. Har hekla litt før, men ikke myeEr helt lik. Stikking blir bare tull for meg, men hekkling går bra
Tenker du på noe spesielt du ønsker? Det er mye å velge mellom.Har dere tips til et hekleteppe som kan brukes utover sommeren? Er litt strikkelei, tenker det hadde vært gøy å prøve noe annet. Har hekla litt før, men ikke mye
Det var utrolig fint! Tror nok det blir litt for avansert for meg dessverre!eg skal strikke miniaugustin no1
Ja, den er supersøt og ikke så vanskelig. Det babyteppet var veldig fint, er det veldig avansert eller kan man prøve seg som ganske fersk?Jeg strikker også lillesøsters romper nå, den er så søt! Løvfall babyteppe er veldig fint, synes jeg!
Det var nydelige tepper alle sammen! Min tro om når noget vokser teppet kan være mulig å få til med litt tålmodighet.Enig om baby boho blanket. Strikka to før min første, og har bare brukt de i bunnen av vogna om vinteren og kalde dager ellers. Nytter ikke å ha det _over_ babyen. For store hull, for mye vind som kommer inn osv.
Veldig fan av Olives tæppe i kfo merino jeg strikka til nr 2 og Når noget vokser tæppe i lerke til nr. 1. Brukt som vanlige tepper, svøp mm.
Nå vurderer jeg å strikke Det Royale svøp, men er usikker på om jeg gidder å prioritere det, siden vi har to avleggs allerede. Ellers har jeg strikka Livets tre teppe i tynn merino til ei venninnes baby. Også veldig fint.
Eg kjenner ikkje ditt strikkenivå, men ofte ser mykje vanskeligare ut enn det er sikksakk-teppet er jo veldig enkeltDet var utrolig fint! Tror nok det blir litt for avansert for meg dessverre!
Det var et flott tips - skal se om jeg får tak i den boken!Jeg har strikket noe som blir kalt tanteteppe fra boken myk start. Ser det var ikke så lett å finne den på nett. Men det var 4 ulike mønster man kunne strikke det i. Jeg valgte å strikke det i perlestrikk. Brukte et litt tjukt ullgarn så det passer seg til vinter bruk. Men poenget er iallfall at det var utrolig enkelt for en nybegynner som meg og det kan lett tilpasses årstid utifra hvilket garn man bruker.
Den ble superfin!! Så pent du strikker!En liten «lillesøsters romper».
Vis vedlegget 443275