*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Hehe. Ja, jeg regner med å teste i palmehelga.
 
Min 3. høye temp er i dag et faktum, og det er klart at jeg har hatt eggløsning. På mandag. så da er det bare å vente da.
 
Spennende!!! Vi får vente i spenneing til påskeuka vi begge to da...
 
Krysser fingrene for oss!!!
 
Lykke til
 
Ja da har jeg lest de siste oppdateringene her inne- må bare si at jeg krysser fingrene for dere nå!! 

(har ikke vært på "før svangerskapet" på ei stund, for jeg ble så inni hampen nysgjerrig og opphengt i alle som skulle teste, og om de var gravide, at jeg til tider tenkte alt for mye på det..haha[:D][:D] men nå når du skrev du skulle teste i palmehelga ble jeg selvfølgelig supergira igjen- blir spennende!!!!!)
 
Denne ventetiden her er egentlig kort.
 
Jeg mener, jeg venter tidvis TO MÅNEDER fra mensen til eggløsningen, så da burde jo TO UKER frm til mens gå fort.
 
Og de gjør nok egentlig det. Jeg planlegger jo testing neste helg, 12-13 dager etter EL jeg, så det er jo ikke så lenge å vente da.
 
Det er bare akkurat denne dagen her, den er lang den.
 
Ute er det sol. Det er fredag. Jeg har absolutt null arbeidslyst. Jeg vet at jeg skal være alene hjemme hele dagen, sambo er ikke ventet hjem før rundt midtnatt. Jeg planlegger egentlig vagt litt sånn der påskekort-produksjon, men ettersom jeg normalt har null energi, selv til koselige ting, ser jeg ikke bort fra at det blir forum-aktivitet, babydrømming, potetgull (DET er ikke farlig for eventuelle spirer, så da så!) og sikkert sims. Mine simmer får masse babyer, nå har jeg "forandret" litt på spillet slik at de kan få babyer allerede som tenåringer (og de kan bruke fruktbarhetspiller eller prevensjon :) Gøy!)
 
Så jeg har ei som er stuent nå, på universitetet, og fikk en baby som student. Hun bor sammen med barnefaren samt broren sin, og de tre tilsammen har klart å oppdra ednne vesle babyen til å bli skolegutt, og mer eller mindre stått eksamen selv (ingen har strøket, selv om de ikke alltid får toppkarakterer da) Hun kunne hatt to barn, men den første mistet hun dessverre. Ja, for med denne "endringen" kom også muligheten for at om mor ikke får nok hvile og god mat, så kan hun miste babyen :( Da gråt hun, og trengte masse trøst, så kjæresten var snill med henne, laget mat, kyssa og klemte... også laga de en ny baby likegodt...
 
Jepp, om ikke jeg får babyer, så får i alle fall simmene mine det! Denne ungen studenten har som "livsmål" at 6 av hennes barn skal bli gift, så da er det bare å masseprodusere unger... Når hun og broren er ferdig med studiene er deres mor 2/3 til sitt livmål, tre barn som gjennomfører universitetsutdannelse. De har ei tenåringssøster som har planer om å begynne babyprodusjonen så fort som mulig også, i tillegg til en barneskolebror. Vi får se hvem av de to som tar universitetet, kanskje begge to (men en typsik tenåringsmor tar kanskje ikke universitetsutdannelse, planen min er at hun skal få minst 2 barn som tenåring om jeg rekker det. Og da kan det blit litt slitsomt med uni kanskje. Men jeg lurer på å la henne dra dit, og bruke tiden sin på å skravle, få venner, og selvsagt flere barn, og bare akkurat såvidt stå eksamen, ved å smiske med proffessorene, og overtale andre til å gjøre oppgaver for henne... Men hun må ha med seg noen "gode hjelpere" da, dersom ungene hennes følger med på flyttelasset. Kanskje de blir igjen hos hennes foreldre når hun drar? Jeg vet ikke, det har jeg ikke forsøkt. (denne "endringen" er det ikke lenge siden jeg ordna , nemlig)
 
Ja... dette be visst skraving om sims det.... mer enn om meg.
 
Men DE får jo i alle fall unger de da. Og jeg trenger tidsfordriv frem til neste helg, som er testetid. Men neste helg er palmehelga, så påskekortproduskjon burde egentlig være perfekt tidfordriv da...
 
Uansett.... jeg har ikke arbeidslyst. Jeg vil HJEM!
 
Og det er minst en time til jeg kan gå (kjernetid) og enda lenger til jeg har jobbet full dag (men det tar jeg ikke så tungt, jeg hr masse plusstid)
 
Fastforward to a few weeks later... (er en sang som er sånn - kan godt stemme med virkeligheten akkurat nå)
 
Har IKM på skjærtorsdag så jeg tror absolutt fredagen kommer til å bli lang. Får jo håpe at "påskemorgen slukker sorgen" hehe... Satser å en heidundrende palmehelg for deg!
 
Sims høres jo kjekt ut, men nå forsvinner plutselig mye tid på BV forumet, så jeg tror jeg skal styre unna flere tidkrevende hobbyer. Babylaging er jo en annen hobby [;)] som prioriteres.
 
2 timer og 15 min til helg!
 
Krysser masse av fingrer og tær for at det klaffer for deg *Stella*
 
Nå vil dere sikkert alle si at jeg er helt rar og dum, men jeg våkna med en følelse av at dersom jeg er gravid så blir det en ekte juleunge. Julaften. Dersom jeg er gravid vil termin bli 21. desember.
 
Altså, her er forklaringa mi. Jeg har de siste nettene hatt to drømmer som begge omhandlet at julaften ble "ødelagt". Julaften er veldig viktig for meg, og jeg er veldig opptatt av tradisjoner og alt må være slik det "skal" være. Når det i drømmene mine var så langt fra "rett" som det kunne bli, alt var bare feil, de nadre haded spist frokost når jeg kom for å hjelpe til med forberedelsene (men der var noen rester jeg kunne få spise om jeg ville...) og vi i den andre drømmen var over en times kjøring hjemmefra når klokka var fem, og ingen hadde begynt å lage maten, for mamma var også der sammen med oss (og alle vet at pinnekjøtt tar det noen timer å lage...) og vi kjørte ikke i retnig hjemover engang, og alt ble bare FEIL!
 
Og hvordan kan alt bi feil? Jo, vel, dersom jeg blir gravid denne syklsuen, så er vi allerede svært nær en ødelagt julaften, for planen for juleferien er å sette oss i bilen rett etter jobb 22. desember (eller ta fri og kjøre om morgenen) og kjøre og kjøre i 7-8 timer for å feire jul hos min samboers familie. Dersom jeg er gravid med termin 21. desember er det jo ikke akkurat forsvarlig å kjøre "over fjellet" 22. desember da. Vi passerer ingen sykehus før vi er nesten helt fremme, for å si det sånn. Da må vi bli hjemme i jula da. Bare jeg og min samboer, og ikke et eneste menneske fra hverken min eller hans familie i mils omkrets. Så egentlig er jo jula ganske ødelagt uansett da. Jeg kan jo se "tre nøtter til askepott" og spise pinnekjøtt klokka fem og gå rundt juletreet og åpne pakker her (men ikke besøke besteforeldre og gå på gravstedet, men det gjør vi bare annenhver jul uansett, de årene vi er hos min familie), selv om det blit trist med bare TO tilstedeværende da. Den rette, "tradisjonelle" jula, med FAMILIEN, den blir borte.
 
Nå har ikke jeg noe mot en "førjulsunge", vi kan ha bursdagsselskap før jul Vi kan ha en "romjulsbursdag" også. Men, man kan jo ikke ha bursdagsselskap på julaften! Så akkurat det unner jeg ingen barn.
 
Hmm... ja, jeg vet, dette er helt idiotisk, men ejg våknt bare med den følelsen inni meg i morges. Og et var en ekkel følelse.
 
(Jeg er ikke akkurat sanndrømt, så jeg tviler sterkt på at min mor kjøper eføy som juletre eller at vi ikke får middag, men...)
 
7 dager siden eggløsningen. 5 dager til jeg planlegger å ta en test. Jeg er kjempespent. Tempen har bare rusla NEDOVER de siste dagene, og det synes jeg er dumt... Dagens temp er ikke helt "tellende" da, pga at jeg bare hadde sovet i 2 timer da jeg tok den, ikke tre som det skal være. Men det pleier ikke bety så mye for meg da. Halvannen, det er "trøbbel", 2,5 er helt ok, og en plass rundt ca to går visst grensa, utfra det jeg har merket meg. Og det var vel knappe to timer i dag, så... jeg kan jo håpe at den er "ugyldig". Eller i det minste at den hopper oppovre i morgne (og at jeg sover godt... sammenhengende...)
 
Jeg vet at det er for tidelig til å merke noen "tegn" enda, på annet enn mine typiske "før-mensen"-kviser (håpløst, de er vonde, de er stygge og de er mange) Så hvorfor jeg er ekstra sulten vet jeg ikke. Kanskje middagen bare ikke var så mettende? Vi måtte i alle fall ha kveldsmat i går (mettende var middagen, men den var litt tideligere enn vanlig) og kveldsmat medfører jo at jeg blir ekstra sulten om morgenen også. (Men for trøtt til å trygge i meg mer enn en brødskive, følgelig er jeg sulten igjen nå)
 
Jepp, der er nok en logisk forklaring på min sult.
 
Jeg har en liten indre overbevisning om at det har klaffet. Men det stemmer jo neppe. Jeg har jo hatt den hver gang, og det har ikke klaffet så langt...
 
Vel, på lørdag skal jeg teste...
 
Krysser fingrene mine for deg, og håper at det har klaffet!
 
Lykke til til helgen[:)]
 
Den lille indre overbevisningen du har for at det skal ha klaffet denne gangen, den har jeg og..
 
Men det kan jo slå ut feil allikevel.. men uten håp hva skulle vi da ha gjort??
 
Jeg har tro på om du vil noe nok, så får du det til ( i noen sammenhenger iallfall )!
 
Så dette må vel gå vår vei vel? Lykke til igjen!
 
Takk begge to :)
 
Måtte til med kveldsmat i dag igjen. Og nå hade vi ikke unormalt tidelig middag, og je ble KJEMPEMETT til middag, spiste mer enn jeg vanligvis gjør, for jeg var sulten, og ble supermett og spiste oppenda jeg vr mett før jeg vr ferdig.
 
Noen timer senere var jeg likevel sulten, og spiste TO skiver til kveldsmat (og det gjorde jeg i går også, men da hadde vi middag klokka tre eller noe sånn da, så det var ikke så rart)
 
NOE er det nå med kroppen min. Men det er antakeig bare innbilning, selvsagt. Jeg er tross alt ikke akkurat spesielt lenge etter EL enda heller... 7 dager. Det er omtrent da et eventuelt befruktet egg fester seg det. Og  kroppen aner kke om det er baby på vei fær etter den tid, s åden kan umulig gi mg tegn.
 
Men sulten er jeg. Støtt og stadig.
 
Nå har hodet mitt tatt helt over....
 
Jeg våkna (typisk nok klokka 5 da, og ble liggende våken til tett før vekkerklokka ga lyd en time senere...) fra en drøm om at vi hadde fått tvillingjenter.
 
De var små, altfor små, fordi de var født så altfor tidelig, de var ikke mer enn en drøy halvkilo hver, men helt perfekte....
 
Men, så lå jeg der da, og prøvde å få hodet mitt til å skjønne at jeg måtte sove mer... Sulten (og derved også kvalm, jeg blkir kvalm når jeg ikke får mat når jeg er sulten) ble jeg istedet liggende der og vri meg i en liten time... Jeg burde kanskje bare stått opp og spist frokost, men klokkas var FEM! Det er NATT da!
 
Så nå sitte rjeg på jobb og spiser kjeks, for når jeg endelig sto opp var jeg altfor trøtt til å få i meg med enn en brødskive til frokot, og følgelig var jeg sulten igjen når jeg kom frem på jobb og endelig var skikkelig våken...
 
Jaja, om 4 dager har jeg planer om å teste... tida går fort...
 
Jeg ER kvalm!
 
 Ikke egentlig, for det er vel for tidelig for at det kan komme av en baby. (bare 8 dager etter eggløsningen)
 
Så da er det bare kjedelig, jeg er bare kvalm.
 
Og kvalm er ikke noe gøy når dt ikke er pga en baby da... Da er det bare ubehagelig da...
 
ORIGINAL: *Stella*

 Ikke egentlig, for det er vel for tidelig for at det kan komme av en baby. (bare 8 dager etter eggløsningen)

Så da er det bare kjedelig, jeg er bare kvalm.

Og kvalm er ikke noe gøy når dt ikke er pga en baby da... Da er det bare ubehagelig da...

 
Hehe, å være kvalm er ikke engang moro når det er pga baby!! :)
 
 
 
Hehe, nei, det er det vel ikke, men da har man i det minste en god grunn da, som man kan bli glad for...
 
Jeg mener:
Gravid og kvalm: Ikke gøy, men i det minste gravid
Bare kvalm: Ikke gøy. Og ikke engang en baby å glede seg over.
 
Jaja, jeg er litt vekslende kvalmi dag, jeg er det. Men jeg fikk da i meg matpakken. Også forteller de om en kollega som har hatt omgangssyke, i går, men friks (på jobb) i dag. Wee...er vel DET jeg holder på å få da.... Vil mye heller ha en baby i magen en omgangssyke...
 
Er hjemme i dag jeg...
 
Våkna og følte meg langt bedre enn i går (slett ikke så bra utover kvelden i går, vondt i magen, men ingenting kom opp og ikke diare heller) og frøs under ullpleddet.) Sto opp og fastslo at uvel var jeg, men ikke direkte kvalm, og fikk i meg frokost. Kom så lanfgt som ut til bussen også, da kom kvalmen, og sabo mente jeg hadde bedre av å være hjemme, så jeg tusla inn igjen...
 
Je er ikke egentlig så veldig kvalm, så lenge jeg sitter rolig og bare ikke gjør noe særlig. Har ikke sånn vondt i magen som i gårkveld heller. Men, kvlmen kommer i bølger, og særlig kom den da jeg tusla på kjøkkenet forå finne lunsj (men ejg ahr fått i meg mat, det var ikke maten som var kvalmende, mer det at jeg reiste meg tror jeg)
 
Jeg føler meg kke egentlig syk nok til å være hjemme, men har ikke så veldig dårlig samvittighet heller. Jeg hr bare vært hjemme fra jobb EN GANG FØR i mitt liv, så jeg har ikke for vane å "skulke" akkurat, og rett og slett så er jeg kke helt i form, og om en hviledag hjemme får meg på bena til i morgen, så tar jeg gjerne en dag hjemme, lager påskekort og koser meg... Det er jo behagelig og avslappende.
 
I alle fall behagelig når jeg ikke er kvalm da.
 
Jeg er i det minste bedre nå enn i gårkveld, jeg trenger kke ullpledd, men har fleecegenseren til msabo da, god og varm :) Også har jeg kke så vondt i magen heller.
 
ORIGINAL: *Stella*

Er hjemme i dag jeg...

Våkna og følte meg langt bedre enn i går (slett ikke så bra utover kvelden i går, vondt i magen, men ingenting kom opp og ikke diare heller) og frøs under ullpleddet.) Sto opp og fastslo at uvel var jeg, men ikke direkte kvalm, og fikk i meg frokost. Kom så lanfgt som ut til bussen også, da kom kvalmen, og sabo mente jeg hadde bedre av å være hjemme, så jeg tusla inn igjen...

Je er ikke egentlig så veldig kvalm, så lenge jeg sitter rolig og bare ikke gjør noe særlig. Har ikke sånn vondt i magen som i gårkveld heller. Men, kvlmen kommer i bølger, og særlig kom den da jeg tusla på kjøkkenet forå finne lunsj (men ejg ahr fått i meg mat, det var ikke maten som var kvalmende, mer det at jeg reiste meg tror jeg)

Jeg føler meg kke egentlig syk nok til å være hjemme, men har ikke så veldig dårlig samvittighet heller. Jeg hr bare vært hjemme fra jobb EN GANG FØR i mitt liv, så jeg har ikke for vane å "skulke" akkurat, og rett og slett så er jeg kke helt i form, og om en hviledag hjemme får meg på bena til i morgen, så tar jeg gjerne en dag hjemme, lager påskekort og koser meg... Det er jo behagelig og avslappende.

I alle fall behagelig når jeg ikke er kvalm da.

Jeg er i det minste bedre nå enn i gårkveld, jeg trenger kke ullpledd, men har fleecegenseren til msabo da, god og varm :) Også har jeg kke så vondt i magen heller.

 
huff, du får ha good bedring da [:)] kjedelig å være kvalm og slapp
 
hmm, sikker på at du ikke er gravid? Siden du er sånn kvalm som du forklarer...var sånn jeg var når jeg var gravid liksom, så ser jeg du snart kan teste!??[;)]
 
Back
Topp