Ja, jeg håper det, at det ordner seg uten utredning.
På en måte, altså, dersom vi virkelig ikke klarer dette selv, så er jeg forberedt på legehjelp. Og jeg har egentlig hele mitt liv vært forberedt på at når babytiden kom, så ville det ikke være så rart om vi trengte hjelp. (gitt min mors problemer med å få meg) På en måte har jeg sett for meg "Ja, når vi begynner å prøve, så prøver vi et år, så går vi til legen"
Men når jeg nå tår her midt oppi det hele, så er jeg meget "opp og ned" med tanke på dette med legne, en dag VIL jeg det, og den neste dagen vil jeg IKKE, og derfor har jeg og min samboer satt denne fristen 1. mai. Da kan jeg slappe av, jeg trenger ikke tenke på legen før den tid. Og kommer vi til det punktet og det er behov for lege... ja så gjør jeg det. Da.
Nå har jeg slått det fra meg for noen måneder, og å begynne å tenke på det igjen blir bare stress og styr.
Jeg har nemlig grunnleggende ikke lyst. Jeg skal selvsagt gjøre det dersom vi trenger hjelp. Men trenger vi det ikke, så vil jeg helst slippe.
Og med tanke på hvordan mitt forrige besøk hos legen gikk, så føler jeg meg stressa bare av tanken på å ringe dit. Jeg føler meg ikke komfortabel med min fastlege. Derfor har jeg planer om å bytte, men ettersom vi skal flytte i løpet av året tenkte jeg å vente med byttet til vi hadde flytta, siden jeg ikke vet HVOR vi skal flytte.
Tiden får vise hva som skjer.
Min samboer sa i helga at han synes jeg er overraskende tolmodig, og at han ville ikke vært overraska om jeg ville "få litt fortgang i sakene", men han er heller ikke så lysten på legebesøk (da blir det liksom litt sånn "seriøst" og "skummelt" tror jeg.... Jeg har vært mentalt klar for barn lenger enn ham, så...)
Jeg er selv unnfanget helt naturig etter over tre års prøving, så jeg har alltid hatt dette i bakhodet.
Også tror jeg at det faktum at jeg ikke har fast jobb også holder meg litt tilbake. blir jeg gravid, så er det kjempeflott, og det er planlagt, men å gå til legen og få hjelp, det gjør det ikke bare "plalagt" men "ovrelagt" på en måte, og litt vanskelig å "unnskylde" på en måte.
VI føler oss klar for å få et barn inn i livet vårt, men jeg føler at "verden" kanskje synes vi burde vente, ettersom jeg ikke har fast jobb. Og jeg bryr meg kanskje litt for mye om hva jeg tror andre tror om meg...
Men i bunn og grunn.... så har jeg rett og slett slått meg til ro med at vi ikke skal oppsøke legen før i mai, dersom det er nødvendig, og det gir meg den roen jeg trenger for å ikke bekymre meg for akkurat det.
Og... Om ikke temperaturen min i dag ialle fall betyr at jeg har hatt EL, så vet ikke jeg, for jeg har ALDRI hatt 36,4 i morgentemperatur FØR EL, bortsett fra den gangen jeg hadde nesten 37, da hadde jeg feber...
Den på mandag kan jeg stille sprøsmål ved, grunnet at den er tatt så tidelig og er tidsjustert, men i dag klokken halv seks målte jeg 36,39 (som tidsjustert på grafen er registret som 36,44) som uansett er HØYT for meg å være.
Så om det var EL på søndag ( i så fall var vel helsgens sengekos bra timet) eller om det var i går (i så fall fortsatt bra timet med helgens, samt at vi fikk inn en runde i gårkveld også) så bør vi ha dekket opp de mulighetene jeg ser... Så jeg tenker det blir testing om et par uker...
Om jeg får høy temp en dag til eller to skal jeg vurdere helhetsbildet, lage meg ticker og sette meg opp med IKM i testlista for mars.
Jeg er ikke helt sikker på hva som skjer i kroppen min for tida... men det kan jo ikke skade... Er jo lov å håpe!