Åhh, jeg vil, jeg vil, jeg vil så gjerne bli mamma igjen... jeg kjenner det, det vokser i meg, en lengsel, en sorg over måneder som går...
Jeg vet, han er bare 19 mnd, det er ikke sååå lenge vi har prøvd på søsken. Det er greit det. Det er ikke egentlig sorgen over de (relativt få) månedene vi har prøvd, men mer den uoversiktelige, antakelig svært lange, veien som gjenstår...
"Hvordan er det med syklusen din nå?" spurte min mann i går, og jeg så sikkert ut som et sprøsmålstegn... "Ja, altså, når er det på tide å prøve igjen?" Mensen er jo akkurat over, så.. ikke helt enda, om en uke eller tre, ble vi enige om. Ikke det altså, glade i hverandre er vi jo jevnt og trutt uansett... Men sånn i forhold til hyppighet og ikke minst håp og spenning...
Så sitter jeg her da, roter meg inn på ulike nettsider. Tenker. Funderer. Teller måneder og beregner tid, om ting jeg ikke vet om noen gang skjer. Tenker på eventuelle forsøk. På den karusellen der. Leser (enda mer) om adopsjon. Tenker. Teller. Regner. Vet ikke.
Vet bare at det å få lov til å bli, og være, mamma til den sønnen jeg har er STORT. Og jeg ønsker å oppleve det igjen. Jeg ønsker at han skal få vokse opp med søsken, vi ønsker oss flere barn. Jeg lengter. Jeg vil så gjerne.
Det føles lenge til "evt kanskje forsøk til nyttår", men samtidig vet jeg at det er ikke lenge i det hele tatt det, i det store bildet. Vi er jo langt uti mars allerede. Tida flyr. Strak er det påske. Rett over påske får vi vite om/hvor vår sønn får barnehageplass til høsten. Snart er det sommer, kanskje klarer jeg å få til at vi reiser bort den ene uka vi begge har fri, kanskje? Ellers har vi ferie på skift i år, men det er greit nok det. Etter ferien er det barnehagestart. Og vi voksne skal begynne å jobbe 100% igjen. Det gir større inntekt. (og slutt på kontantstøtten, men den er ikke til å bli fet av uansett. Og utgifter til barnehage kommer også da, men vi skal nok gå i pluss likevel) Også blir jo guttugnen to år rund den tida. Stor dag! Innen den tid må jo vel ammingen, som nå er redusert til bare en gang i døgnet, og planlegges, om enn litt vemodig, avsluttet i løpet av våren, være vel over, så vi må jo kunne kontakte legen etterhvert. Tiden flyr den. Den gjør jo det.
Og seriøst, jeg har en sønn som er nitten mnd. Ikke mer. Bare nitten mnd. Så jeg burde vel sånnsett ikke egentlig "stresse" sånn med dette. Han er jo liten enda. Egentlig.