*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

*Stella*

Forumet er livet
(Edit: Endret litt i overskriften, for jeg er ikke like frustrert hver dag, og jeg skribler visst i denne tråden på frustrerte dager og på ikke like frustrerte dager...)

Ja, dette er svært frustrerende.

Dette er dag 36 av denne syklusen. Det er jo greit nok, jeg har hatt langt lengre sykluser enn som så. Men så har vi altså det da.. Jeg bruker en LadyComp til å tempe hver morgen, og jeg tegner graf ved hjelp av TCOYF/Ovusoft.

For en ukes tid siden påsto programvaren at jeg nok var gravid, at jeg hadde hatt EL på dag 8 eller 9 og var kommet til 18 dager etter el uten mens, følgelig gratulerte den meg, jeg burde ta en test, jeg var nok gravid.

Vel, jeg trodde ikke på EL så tidelig, så jeg putta inn et par falske temperaturer på dag 5/6 for å få bort denne beskjeden. Jeg tok en test sist søndag bare for å være helt sikker, men den var nok negativ. Der var en suuuuuuupertynn strek som man nesten kunne innbille seg var rosa om man hadde god fantasi, men dette var nok en skyggestrek. Den testen var negativ, som min samboer sa, det ville være usunt å tenke på den streken, det VAR ikke en ekte strek! Negativ test.

Så nå på søndag begynte min LC å spørre om jeg har fått mensen. Den forventer at jeg skal få mens i dag faktisk. Den gikk over til grønne lys  etter en periode med røde for 19-20 dager siden (noe jeg personlig syntes var skummelt med tanke på at jeg kjøpte denne for å bruke den som prevensjon, og den ga altså grønne lys selv om jeg mente at jeg ikke hadde hatt EL)

Jeg tok en ny test på søndag, bare for å være sikker, men ikke et eneste spor av mer enn en strek der nei. Dersom LC hadde hatt rett skulle jeg vært 15-16 dager etter EL da tipper jeg (en har ikke angitt en dag som EL dagen, ingen plass lyset blinker, men basert på når den gikk over til grønne lys, som jo skal være etter el) og definitivt skulle da en test slått ut. Jeg får mensen på formiddagen den 15. dagen etter EL, men noe tegn til at den er på vei har jeg enda ikke sett. (så hvorfor forventer LC at jeg skal få mens i dag? Jeg får mens den 15. dagen etter el, og den har gitt meg grønne lys i snart tre uker nå!)

I går begynte min LC å blinke med alle sine tre lys. De som kjenner til disse maskinene vet hva det betyr, den mener jeg antakelig er gravid! (og vil bekrefte det emd å lyse med alle tre lysene sine i morgen om ikke tempen synker drastisk eller mensen dukker opp)

Jeg har altså TO temp-alanysere (maskinvare på pc og i den lille minicomputeren) som mener jeg er gravid. Uten at de er enige om når dette skjedde da, så mener de det. Og jeg har to NEGATIVE graviditetstester som mener at jeg IKKE er det.

Når jeg selv ser på grafen min, og når andre som temper ser på den, så er vi alle enige om at ingen ser et mønster som tyder på at jeg har hatt EL denne syklusen så langt.

Frustrerende greier! Jeg VIL jo gjerne bli gravid. Men det kan jegjo ikke være om jeg ikke har hatt EL.
 
Joda, jeg vet at noen ikke slår ut på urinprøver, jeg har den muligheten i bakhodet.
 
Men ettersom jeg ikke kan se et eneste tegn på at jeg har hatt EL, så anser jeg ikke svangerskap som særlig sansynlig. Temperaturen er lav, lav (Ja, her snakker vi om en morgentemperatur i munnen på under 36,2 grader) Etter EL pleier selv jeg med mine lave temperaturer å ha fått den over 36,3 og jeg føler meg på ingen måte gravid.
 
Det er nettopp derfor så frustrerende at disse to "tolkerene" påstår at det er det som skjer.
 
Merkelig! Men gå nå til legen å få det sjekket... Jeg bruker en Baby comp, og har også veldig lave temperaturer før eggløsning (helt ned til 35.80). Men etter eggløsning kan den stige helt til 36.80... Det er jo ganske mye!
 
Hmmm, merkelig[8|] 
 
Ja, jeg har temp helt ned til under 35,8 jeg altså på mine laveste dager i begynneslen av denne syklusen ned i 35,6, men de siste dagene mellom 36 og 36,2.
 
Jeg.... jeg skal jo før eller siden til legen med dette.. (dog, med min manglende EL, hadde ikke akkurat forberedt meg på en maskin som påstår jeg er gravid... når jeg ikke har hatt el) men jeg utsetter det.... jeg har bare ikke lyst... selv om jeg vet at det er det naturlige neste skritt... så føles det så.... jeg ville helst vi skulle klare dette selv...
 
Men frustrerende er det i alle fall.
Takk for at derre gadd lese og kommentere :)
 
Så dukket det opp lyserosa spor da i morges. Har egentlig ikke sett noe mer til det, men jeg antar det betyr at mensen er på vei. Sikkert likegreit, denne syklusen har bare vært kaos, likegreit å begynne på nytt.
 
Fortsatt har ikke mensen dukka opp da.... og min ladycomp fortsetter å BLINKE medalle sine lys, så den BEKREFTER i alle fall ikke da, den TROR, også forventer den stadig at jeg skal få mensen neste dag....
 
Jaja... jeg får håpe en dukker pp snart da, om den skal komme, så jeg får begynne på nytt.
 
Og ja... i dag LYSER alle lysene, og den har gitt opp troen på at jeg skal få mensen "i morgen" den er nå overbevist om at jeg er gravid, og det kommer jeg til å være e neste 6 dagene (som er så lenge den språr, den mener jo selvsagt de neste 9 månedene eller så)
 
Om mensen min da tilslutt kommer, så tror den vel at jeg har mistet da....
 
Men, nei, jeg får ikke mensen jeg. Liiiiten spotting på morgenen i dag igjen, for 3. dag på rad, men ingen blødning. Sambo sa vi kunne teste igjen i morgen, just in case, men jeg begynner å frykte noe som minner om min 3. syklus etter pilleslutt, som varte i nærmere 3 måneder, og jeg hadde spotting i de siste 2 månedene av den.... Jeg har nemlig aldri hatt spotting tre dager på rad uten om den gangen.
 
Jeg håper DET ikke skjer, i alle fall.
 
Men jeg er usikker på om vi kommer til å stole på min LC som prevensjon når prøvingen er over (dvs, når den babyen vi håper å klare å lage er født) ettersom den tydligvis har bomma godt denne syklusen....
 
Aller helst håper jeg at den ikkebar bommet, og at testen er positiv, men det tror jeg ikke.
 
merkelig hvis den skal bomme sånn da!?
vi vet jo hva vi syns om disse compene våre [:D], men at den skal ta så feil??? den tok jo ikke feil sist du hadde "sånn" syklus eller?
det er i såfall meget skremmende!
 
jeg hadde tatt en tur til legen for å få bekreftet/avkreftet jeg!
 
Lykke til!
 
Da jeg hadde min 3 månder lange syklus (og det var før vi begynte å prøve, så da ville jeg jo ikke bli gravid...) viste den orange lys i en evighet da, noe som betydde beskyttelse for oss på den tiden.
 
Men nå har den jo hatt grønne lys i en lang periode, røde lys i bare en drøy uke og orange i to dager, og påstår nå altså at jeg er gravid.
 
Jeg skal ta en test i helga tenker jeg, bare for å være sikker. Kommer ikke mensen, og ingen tegn på EL heller får vi vurdere legen etterhvert. Ikke mest pga denne syklusen, den er kaos, det vet jeg, men mer for å få igang en stabil syklus om mulig. Men... det er noe jeg ikke har lyst til, det med medisinsk hjelp, så jeg utsetter det så lenge som mulig på en måte...
 
Jeg har ikke noe tro på at jeg er gravid på det nåværene tidspunkt, så om testen er negativ trenger jeg ikke egnetlig en lege til å bekrefte det... Men jeg er høyts usikker på om jeg kommer til å stole på denne saken som prevensjon.. Jeg har allerede lovet min samboer at når det er tid for prevensjon igjen kommer jeg til å følge med selv, og si fra dersom jeg mener den tar feil, slik at vi skal være litt sikrere... men i så fall trenger vi kanskje ikke den dyre saken uansett (jeg bruker jo ovusoft/tcoyf, og klarer meg sånnsett med et termometer...) Men vi håper den skal funke dersom jeg får en stabil syklus da....
 
Time will show...
 
ORIGINAL: *Stella*

Og ja... i dag LYSER alle lysene, og den har gitt opp troen på at jeg skal få mensen "i morgen" den er nå overbevist om at jeg er gravid, og det kommer jeg til å være e neste 6 dagene (som er så lenge den språr, den mener jo selvsagt de neste 9 månedene eller så)

Om mensen min da tilslutt kommer, så tror den vel at jeg har mistet da....

Men, nei, jeg får ikke mensen jeg. Liiiiten spotting på morgenen i dag igjen, for 3. dag på rad, men ingen blødning. Sambo sa vi kunne teste igjen i morgen, just in case, men jeg begynner å frykte noe som minner om min 3. syklus etter pilleslutt, som varte i nærmere 3 måneder, og jeg hadde spotting i de siste 2 månedene av den.... Jeg har nemlig aldri hatt spotting tre dager på rad uten om den gangen.

Jeg håper DET ikke skjer, i alle fall.

Men jeg er usikker på om vi kommer til å stole på min LC som prevensjon når prøvingen er over (dvs, når den babyen vi håper å klare å lage er født) ettersom den tydligvis har bomma godt denne syklusen....

Aller helst håper jeg at den ikkebar bommet, og at testen er positiv, men det tror jeg ikke.

 
Hvor lenge har du målt med compen?
Synes dette er så rart, men det er jo enklere for meg som har korte stabile sykler med eggløsning i hver av dem...
Det var en Lady comp du hadde, sant?
 
 
ORIGINAL: *Stella*

Da jeg hadde min 3 månder lange syklus (og det var før vi begynte å prøve, så da ville jeg jo ikke bli gravid...) viste den orange lys i en evighet da, noe som betydde beskyttelse for oss på den tiden.

Men nå har den jo hatt grønne lys i en lang periode, røde lys i bare en drøy uke og orange i to dager, og påstår nå altså at jeg er gravid.

Jeg skal ta en test i helga tenker jeg, bare for å være sikker. Kommer ikke mensen, og ingen tegn på EL heller får vi vurdere legen etterhvert. Ikke mest pga denne syklusen, den er kaos, det vet jeg, men mer for å få igang en stabil syklus om mulig. Men... det er noe jeg ikke har lyst til, det med medisinsk hjelp, så jeg utsetter det så lenge som mulig på en måte...

Jeg har ikke noe tro på at jeg er gravid på det nåværene tidspunkt, så om testen er negativ trenger jeg ikke egnetlig en lege til å bekrefte det... Men jeg er høyts usikker på om jeg kommer til å stole på denne saken som prevensjon.. Jeg har allerede lovet min samboer at når det er tid for prevensjon igjen kommer jeg til å følge med selv, og si fra dersom jeg mener den tar feil, slik at vi skal være litt sikrere... men i så fall trenger vi kanskje ikke den dyre saken uansett (jeg bruker jo ovusoft/tcoyf, og klarer meg sånnsett med et termometer...) Men vi håper den skal funke dersom jeg får en stabil syklus da....

Time will show...

 
tror du har litt legeskrekk jeg *stella* [:D]
 
men noen sier jo at disse berømte g-testene ikke slår ut på noen før det har gått laaaaang tid også. og noen her inne sa også at hun ble gravid selv om el-test aldri slo ut... so you never know!
Men det virker jo som du vet hva du driver med!
 
men jeg x fingrene for deg   og ønsker lykke til med comp og testing i alle fall!
 
For å ta det fra begynnelsen: Ja, jeg har litt "legeskrekk" i den forstand at jeg 1) ikke har lyst å oppsøke lege med det første 2) ikke liker legen min spesielt godt... Jeg har ikke noe problem med å gå til legen generelt, men jeg har ikke lyst til å innse at vi trenger medisinsk hjelp for å lage baby, jeg har lystå få til selv... Også har jeg altså ikke verdens beste kjemi med min fastlege føler jeg, etter måten jeg ikke følte jeg ble tatt så velig alvorlig da jeg kom dit med min meget mangledne energi/overskudd og spurte om hun kanskje kunne sjekke stoffskiftet. Det gjorde hun, og sa det var "helt fint", og jeg fikk beskjed om at "det er jo vanlig at energien går i bølger". Men min har altså vært lav, unormalt lav synes jeg, i et år eller to.. Og siden min bror fikk diagnosen lavt stoffskrifte i tenårene, og det er flere i min familie/slekt som har dette, så synes jeg det var naturlig å få det sjekket, noe hun liksom "allernådigst gikk med på", men noen videre undersøkelse om hva det da kan være har jeg ikke fått tilbud om (og orka ikke mase, jeg håpet hun hadde rett og at det skulle gå over... så skjedde det så mye på det personlie plan etterpå at jeg ikke tenkte på det en stund (sorg over plutselig dødsfall i familien medførte at jeg gikk i lettere "koma" i e par måneder, og da tenker man jo ikke akkurat på energimangel... jeg bare eksisterte) (Irriterer meg litt da, at jeg aldri fikk vite verdiene fra blodprøven, og at jeg ikke fikk meg til å spørre da jeg kom på det dagen etter at hun ikke hadde fortalt meg dem.) Jeg har vurdert å bytte fastlege, men tenkt jeg skulle gi henne en sjangs til, kan jo være at jeg bare var litt fintfølende på dette tema.
 
Graviditetstester slår sent (eller aldri) ut på noen få kvinner, det vet jeg, og har det i bakhodet, men;
 
Det er ikke EL-tester som ikke har vist EL, jeg bruker ikke EL-tester. Det er temperaturen (den som min søte, lille LC også skal gå etter) som ikke viser tegn til EL... den har jo ikke steget, og ialle fall ikke da min LC hadde røde dager. Det eneste "skiftet" i temperaturkurven fant sted rundt dag 7-9 i min syklus (og jeg er nå på dag 38 eller noe sånn...) på den tiden viste min LC fortsatt grønne lys. Og EL på dag 8 er jo litt tidelig da.... (de to gangene jeg HAR hatt EL har vært dag 29 og dag 46...)
 
Og siden jeg derfor ikke har noe tro på at jeg har hatt EL (Min LC viser ikke hvilken dag den mener jeg har hatt EL heller....) så har jeg minimal tro på at jeg er gravid, det er derfor jeg ikke føler at jeg trenger noen lege til å fortelle meg at jeg ikke er gravid.
 
Testa negativt igjen på lørdag, så nå skal je slutte med denne dumme testinga...
 
jeg ER ikke gravid, og har ikke hatt EL.
 
Er på dag 42 av syklusen, og er en liten anelse lei av hele greia...
 
Dette er visst en klagetråd det...
 
Ja, men om det er det jeg føler for, så er det vel kanskje greit? Få ut litt frustrasjoner.
 
I dag er jeg rotet meg til dag 46, og ifølge temperatur-skjema er det lite som tyder på at jeg har hatt EL. (Om noen er nysgjerrig kan link fremskaffes)
 
Jeg småspotter litt, bare LITT, brunt, hver eneste dag nå. Og det begynner således å minne om min 3. syklus etter pilleslutt. Rett og slett "sommeren". 12. mai til 29. juli varte den 78 dager lange syklusen. Da hadde jeg sånn småspotting nesten hver dag fra 10. juni og frem til blødningen kom.
 
Og en sånn syklus har jeg lite lyst på en gang til.
 
Nei... jeg må nok før eller siden manne meg opp til en legetur... men jeg har så ekstremt lite lyst!
 
Temphopp!
 
Jeg prøver å ikke få opp hopet da, den kommer sikkert til å droppe ned igjen om en dag eller to, sikekrt ikke noe EL... men... "høy og fin" i alle fall....
 
Min LC er komplett overbevist om at jeg er gravid da, og det er det ingen måte å då den til å slutte å tro, før jeg opplyser den om mens da, sikkert.
 
Men jeg er ikke gravid, så jeg bare ignorerer de lysa.
 
Så får vi se hva temperaturen viser videre....
 
(sorry... lang frustrasjonstråd dette.... kanskje ingen gidder lese den... kankje jeg burde slutte å rable her.....)
 
Hvor stort var temp hoppet da? Husk at du bare trenger høye temperaturer i tre dager, da kan du være sikker på at du har hatt eggløsning!
 
Krysser fingrene[:)]
 
Og du trenger ikke bekymre deg over at du klager... Det er jo ikke så rart akkurat! Tror alle her hadde klaget hvis det samme hadde skjedd med dem!
Gidder å lese det[:)][:)][:)]
 
Lykke til videre[:D][:D]
 
Den hoppa ganske mye egentlig, ifølge grafen, men altså....
 
Det er dette med NÅR man temper.
 
Skal jo tempe til samme tid hver dag. Også kan man "tidsjustere" med 0,05 pr halvtime i inntil 90 minutter dersom man temper for tideig eller sent.
 
vel, jeg har "fast tempetid" klokken seks, men våkner ganke konsekvent halv fem for tiden, og temper da. Så målt temp i dag er 36,2, men på grafen er den da 36,35. Omtrent samme justering er gjort med de andre temperaturene i det siste da, så den målte VAR markant høyere enn hva jeg har målt i det siste.
 
Du kan se grafen her om du vil http://www.ovusoft.com/forum/chart.asp?id=Alamandine 
 
Jeg vet at jeg bare trenger 3 høye... men jeg er vant til en temp som hopper ogpp og ned etter eget velbefinnende, det er derfor jeg ikke stoler på at den kommer til å holde seg der oppe.... (Ja, 36,35 er HØYT for meg å være, jeg har mine temperaturer før EL ofte mellom 36 og 36,2 jeg, og slett ikke uvanlig under 36 heller. Målt i munnen klokken 6 om morgenen altså)
 
Det er jo lov å håpe. Men jeg prøver å la være, for jeg blir sikkert skuffet igjen.
 
Men jeg har hatt så sen EL før jeg (min første var dag 46, og dette blir da dag 48) så det er vel mulig.
 
Hei Stella.
 
Hmm, dette var rare greier gitt... Jeg bruker også Lady Comp. I utgangspunktet som prevensjon.... Har målt hele tiden i 3 år, har egentlig lite temperaturforskjeller. Nå bliket det for eggløsning dag 14 og 15. har en syklus på 28-30 dager. I dag er jeg på dag 31 og LC spør etter mens, som jeg har avkreftet. Men det blinker ikke tre lys nei... Bare grønt. Så da er vel håpet mitt om graviditet bare å kaste rett i søpla?!?!?!
 
For en nedtur!!![:(]
 
Men du som er så langt etter ventet mens burde ta en test hos legen Noen gravide har lav hcg og da vil ikke det slå ut på kjøpetestene.
Lykke lykke til....
 
Og LC - hmmm kan man stole på dem???



 
Du trenger ikke kaste håpet om en baby fordi om den lyser grønt enda, nei for en begynner først å blinke når mensne er forsinka noen dager, så ikke vær lei deg.

Men... ta en test kanskje?

Jeg trenger ikke noen legetest for å fortelle meg at jeg ikke er gravid selv om LC påstår det når jeg ikke har hatt noen EL (og heller ikke LC viser noen dato for EL da!!!) Men jeg har et vagt håp om at jeg hadde EL i går. Prøer å ikke få opp håpet, for da blir jeg bare skuffa om det viser seg å vær feil, men jeg hadde et temphopp i dag i alle fall! Men ellers synes jeg sekret og livmprtapp virker som å være i "fruktbart humør" i dag, så det stemmer ikke helt

Jeg er nemlig ikke lenge etter ventet mens. Jeg har ingen dato for ventet mens. Jeg kunne fått mens for 2 uker siden uten at det ville vært overraskende, men jeg kan likegodt får den om to uker uten at det er overraskende heller (særlig ikke dersom jeg hadde EL i går) JEg har ikke hatt to sykluser som har vært like lange etter at jeg sluttet på p-pillene, derfor har jeg ingen ventet dato for mens.
 
Og LC SKAL man kunne stole på.... men jeg gjør ikke det før jeg får en regelmessig syklus i alle fall, og kommer til å ha dette i bakhodet og stole mer på meg selv enn min LC når det blir tid for prevensjon igjen...
 
Så kommer jeg til dag 51 i syklusen min. to av de siste tre dagene har jeg hatt høy temp. Jeg kan jo bar glemme å få LC til å se etter EL for meg, ettersom den tror jeg er gravid, men det gjør jeg selv. I går var tempen lavere, men ettersom jeg ikke hadde 3 timers sammenhengende søvn før den målingen (gjorde det bare likevel, jeg tenker ikke når jeg våkner, jeg temper...) så teller ikke den helt da...
 
Men, ettersom jeg hadde EL slim i går (igjen, det har jeg ofte jeg altså, det er slett ikke noe sikkert tegn på EL hos meg...) å tviler jeg litt på at jeg hadde EL på søndag da.. siden det jo skal "tørke opp" etter EL... Så nå vet jeg ikke hva som skjer egentlig.
 
Menmen.. det ordner seg vel.
 
Back
Topp