*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Jepp, det blir kjempespennende.
 
Jeg har bestilt flere tester nå... siden jeg ble litt tankefull av å "bare" ha to i skapet.... Jeg kommer sikkert til å teste neste lørdag. Og søndag. Som enten er 13 og 14 eller 11 og 14 dager etter EL (utfra hva jeg tror...) er det 13 og 14 bør jeg antakelig få utslag en av dagene... kanskje. Er det 11 og 12 så får jeg kanskje kke det.... og da jeg bekymra snakka med sambo om dette og hvordan vi skulle orden dette var hans selvsagte svar "bestill flere nå med en gang vel".
 
Så det skal testes neste helg ja.... Spennende greier.
 
driver å tester jeg og, med el tester da. Tok den første idag, siden jeg kjenner at noe er på gang.. Men får vel isåfall ikke utslag på de før tidligst i helga, venter el på tirsdag tror jeg...  spennende er det iallefall...
 
Og med min tredje høye temp på rad, så har Ovusoft besluttet at jeg hadde EL på tirsdag.

Jeg er ikke heeeeeeelt sikekr på om det var da eller på søndag, men det stemmer kanskje. Uansett... vi har "dekket opp" begge mulighetene... så da er det bare å veeeente...
 
Nåja, tickeren i stignaturen sier det er noe lenger til testing enn jeg har planlagt... for den forventer at jeg skal teste den dagen mensen er venter... men nei, så tolmodig er ikke jeg, dt blir nok testing neste helg... (Og utover uka dersom den ikke slår ut, ettersom jeg selvsagt begynner for tidelig. Fordelen med rimlige tester... jeg kan gjøre dette...)
 
Jeg blir så glad av å se en ticker i signaturen min!
 
Jeg har bare ticker i singaturen min når jeg har hatt EL, for ellers aner jeg ikke om jeg skal telle ned til 20 dager eller 80 dager, så å se den der, med den søte babyen som sover, da vet jeg at... wee... jeg har hatt EL. Og faktsik er det bare ei uke til vi begynner testingen, kanskje allerede på lørdag! Jeg vet at det er kjempetidelig da, dersom det stememr at jeg hadde EL på tirsdag, for da venter jeg ikke mens før på onsdag, men jeg er kke helt sikker på om det kanskje kan ha vært på søndag og i så fall venter jeg mens på mandag, og da er det ikke såååå tidelg.
 
Ettersom jeg er en "helgetester", så blir det testing til helga.
 
Gleder meg!
 
blir spennende i helga da... jeg har lagt bort el testene for jeg kjenner jo el om den kommer, så da gidder je ikke stresse med å teste....  får se om det dukker opp noen symptomer i løpet av de nærmeste dagene...    
 
Det blir kjempespennende til helga. Og jeg prøver å forklare meg selv at jeg ikke må bli for utolmodig og for skuffet om den er negativ, ettersom jeg tester så tidelig... Men jeg er kjempeutolmodig, og anerikke hvordan jeg skal få hele uka til å gå så det kan bli helg!
 
Men, så var den spennende helga over. Negative tester. Tempfall i dag som ikke etterlater noe tvil. Vondt i magen, og begynt spottingen. Begynner nok å blø i ettermiddag eller senest i morgen.
 
Ingen baby på vei her nei.
 
Jaja, jeg får fokusere på det prositve. Jeg hadde da i det minste eggløsning, for andre syklus på rad, det har aldri skjedd før siden jeg sluttet med pillene (hva som skjedde før vet jeg ikke, jeg var ikke opptatt av eggløsning da akkurat... ettersom man uansett ikke blir gravid når man er jomfru uten sexliv (utenom at Jesus visst ble til sånn da...)
 
Vi får prøve igjen.
 
Med mine lange sykluser er det nok ikke en julebaby vi prøver på, men en 2007 baby. Jeg burde antakelig starte lista for IKM-MAI. Basert på hvor lange mine sykluser  (de med eggløsning, de uten er kortere, men de teller jo ikkei så måtte) sånn i snitt er, så venter jeg neste mens i begynnelsen av mai, nemlig...
 
Takk for det.
 
Akkurat nå bryr jeg meg på en måte ikke. Jeg har visst at det ville komme. Jeg har kjent det i amgen i noen dager, og jeg så en rød dråpe i går. Bar en, men det er nok. Jeg skjønte det. Kombinert med de negative testene.
 
Jeg har skjønt at dette kom. Og det er greit.
 
Vi får bare prøve igjen. Det er ikke noe annet å gjøre.
 
huff så kjedelig ....[:@] veit hvordan det er...   Har du prøvd Dong quai? den skal brukes fra siste blødningsdag og frem til eggløsning, den skal korte ned sykluser,....   står mye positivt om den på snart gravid sidene.... Jeg har begynt å prøve den nå
 
Da har jeg lest om *stella* fra a-å, fin "blogg", grei plass å få ut tanker, ærlig, nesten nakent.
 Likte den, fortsett å skrive og dytte den oppover i blant[;)]
 
Takk for tilbakemeldingen.
 
Jeg har ikke tenkt på det sånn før.... som en "blogg". Men... ja, det er jo masse av mine tenker her.
 
Tenkte det var greit å samle det i en tråd, ellers kunne jeg jo fort fylle hele forumet jeg, om jeg skulle lage en ny hver gang. Også måtte jeg henvise til den forrige hele tiden, derfor like greit å bar skive en lang tråd. Trodde ikke noen gadd sette seg ned å lese hele i ett da...
 
Man kan lære mye om seg selv ved å lese andres historier, (sa egotrippet MariannemariannE..hehe)
- syns det var en smart ide å samle alt på en tråd, da kan man jo gå tilbake selv og se hva en skrev da og da..

desuten skriver du bra[;)]
 
Dong quai har jeg ikke prøvd, Trine. Jeg vet ikke hva det er engang... Må se om jeg kan finne noeå lese om det da.
 
Vel, her sitter jeg. Mensen har ikke kommet skikkeig igang, men jeg vet at den er underveis. Den setter nok inn i morgen, helt etter planen, på den 15. dagen etter EL.
 
Så jeg trøstespiser potetgull (jada, ejg vet at salt ikke er bra for meg akkurat nå, men jeg får salthunger av pms!) og sipper en skvett på sambos skulder når han bare er kjempesøt.
 
Jeg ble litt småamper når jeg skulle lage middag, og skulle unnskylde meg etterpå... At jeg beklager at jeg ble irritert, men "jeg har vondt i magen, jeg er lei meg, jeg fryser (Det var 15 grader på kjøkkenet når vi kom hjem, dette huset er eneldig isolert!) og jeg er sulten" Han holder rundt meg, varmer og trøster og sier "men du er i alle fall elsket". Da begynte jeg å sippe... åååhhhhh.... han er jo bare fantastsik da!
 
Og det ble middag.
 
Og nå skal vi begynne på en ny syklus. Nummer 9. Ett år etter p-pilleslutt. Kanskje er dette DEN syklusen? Da El kommer etter 2 uker, ikke 2 måneder? Da mensen ikke kommer i det hele tatt, men en baby vokser inni meg? Det er jo lov å håpe...
 
Jeg leste om det på nettet også.
 
Ja, jeg ser...
 
Og jeg avventer i alle fall en gid stund med å prøve det der.
 
Jeg er nemlig skeptisk av natur. Nå har jeg endelig fått kroppen min til å i det minste HA eggløsning. Da skal det en del til for at jeg begynner å rote med "naturmedisn" som skal påvirke syklusen.
 
Jeg er grunnleggende skeptisk til slik "slvmedisinering" uansett, det funker for noen, og ikke for alle, og er ikke noe for meg, jeg liker bare ikke tanken. Fint for dem det virker for, mn jeg vil ikke.
 
Min kropp er forstyrra nok. Joda, kinesik medisin handler om å rydde opp og få balanse, slik min kropp trenger, men det er ikke noe for meg likevel.
 
Jeg satser heller på tolmodighet en studn til.
 
Takk for gide forslag, men jeg klarer ikke tanken.
 
Auau-dag i dag.
 
Det begynte i tre-tida i natt, og når jeg klarte å dra meg ut av marerittet (jeg drømmer alltid fæle ting som bare ikke går som de skal, ingen gjør det de skal, er ikke der de skal, jeg har det fælt og er frustrert når jeg egentlig sover men har det vondt) og fikk stappet i meg to paracet, så lå jeg våken og vridde meg i alle mulige retninger og prøvde å få varmeflaska til å lindre og ventet på at pillene skulle virke. En god time senere hadde de endelig vikret såpass at det i alle fall var muig å sovne. Jeg sov en lite time, så vred jeg meg litt igjen, før jeg sov frem til klokka seks, da var det morgen om jeg ville eller ei.
 
Frokosten ble avsluttet med to mye paracet sammen med vitaminene mine, og nå virker de såpass at jeg har en dempet følelse i magen.
 
Huff, denne dagen handler om å eksistere. Om å komme meg gjennom dagen, rett og slett. Jeg lengter hjem til senga og varmeflaska allerede, men jeg må nok tilbringe noen timer på jobb først.
 
Hadde det vært en hvilkensomhelst annen grunn til at jeg følte meg så elendig hadde jeg ikke vært i tvil om å være hjemme. Men jeg kan ikke være hjemme, jeg er ikke syk. Jeg har bare mensen.
 
Fantastisk flott 8. mars....
 
På året et år etter den første dagen av min første pillerie syklus. Det var en langt mindre smertefull opplevelse, det var jo den siste pillemensen, og en gledelig dag, jeg hadde endelig sluttet med p-pillene. I dag er det bare vondt. Og mensen betyr at jeg ikke er gravid. Alt i alt ikke den beste måten å "feire" kvinnedagen, synes jeg.
 
[&o][&o][&o]lei meg på dine vegne.......

vi streiker litt på kvinnedagen i dag tror jeg...

kom deg igjennom dagen i dag og bruk kvelden til å synes litt synd på deg selv (spis tre poser potetgull og fire sjokolader!![8D]), det synes jeg absolutt at du har fortjent med den forferdelige syklusen din og mensen på kvinnedagen!!!!!!

I morgen er en ny dag.

trallalla...du ska få en dag i mårå, som rein å ubrukt står....[:-][:-]
(ja, Emil har alf prøysen som tema i barnehagen fortiden)
 
TRE poser potetgull blir litt mye... Men jeg har mye igjen av den megaposen jeg åpna i gårkveld (begynte trøstespisings på forhånd jeg) så jeg skal nok knaske potetgull.
 
sjokolade ja... der satte du fingeren på det, DET har jeg lyst på.
 
Dumme meg var optimist i begynnelsen av uka og besluttet å være sunn, så jeg kjøpte jus til drikke denne uka (tusler på rema hver mandag og kjøper enten jus eller sjokomelk jeg..) Syntes en eventuell baby i magen fortjente c-vitaminene mer enn jeg fortjente sukker og sjokolademelk (jeg drikker jo oboy til frokost uansett, så jeg kunne være sunn til lusnj...) Men... jeg hadde nok fortjent den sjokomelka...
 
Jaja, nå er klokka tolv, det er lunsj. Jeg får få i meg litt mat, og holde ut et par timer til så jeg kan tappe inn mer paracet (kjapp beregning, jg får lov å ta det tre ganger i døgnet sier pakken, det blir klokka 7, 14 og 21 det. For å få smertelindring når jeg våkner, for å HA smertelindring når jeg skal sove (ellers får jeg jo ikke ove, men bare vri meg som i natt) og en midt mellom for å holde ut dagen.
 
To timer. to timer skal jeg holde ut. Men det spørs om jeg muligens sniker meg ur fra kontoret etter lunsj (MÅ ha mat først.... jeg har vondt i magen, men det blir ikke bedre av at jeg er kjempesulten også...) og kjøper en sjokolade. Det har jeg fortjent.
 
Hormonell som jeg er synes jeg det er trist at jeg må overbevise min LaduComp om at jeg har "abortert". Ettersom DEN har vært hellig overbevist om at jeg har vært gravid i snart en måned nå. Så tror den at jeg mister da, nå når jeg informerer den om at mensen er kommet... Men jeg mister jo ingen baby, for der var aldri noen baby, den tok feil!
 
Og her har vi hva jeg er redusert til i dag: "WEEEEEE! Klokka er to, jeg kan ta to paracet! Og har lyst på sjokolade....."
 
Også vurderer jeg nesten å VENTE med paraceten, for nå har jeg ikke sååååå vondt akkurt nå, slik at den "varer lenger" utover kvelden, men egentlig, nei, jeg trenger dem! 
 
Back
Topp