*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Har fortsatt ikke passert 80 dager noen gang jeg, og det håper jeg å noen gang måtte oppleve heller...
 
titter innom for å ønske lykke til[:D]
 
Våkna for tidelig i dag, men tempen var jo ganske høy for å være målt klokka 4 om natta! Hadde det vært en halvtime senere kunne jeg "tidsjustert" den med +0.15 grader...
 
Sekret er fortsatt kremig, men ikke strekkbart, så det er en viss mulighet for at jeg har hatt EL. Rent bortsett fra at jeg ikke får TCOYF til å innse at det ikke er "for sent for denslags" enda, jeg må visst jobbe litt med den. Men i alle fall.. jeg håper... Det betyr IKM rundt månedsskiftet, og det er jo ikke så ille...
 
Og en til høy temp..
 
Får ikke programmet til å skjønne at det ikke er "for sent" for eggløsning da, men vi får nå se. Jeg synes det muligens ser slik ut?
 
IKM rundt 1. desember?
 
Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
 
Få EL  - når som helst. Denne uka da?
Få svar på sædprøven  -Har bedt mannen ringe fastlegen

Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   - 14-15 dager etter EL
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg...

 
Skjer ikke mye her...
 
for neida, i dag var det ingen høy temp. Vel og merke er det mulig den var tatt etter såpass kort søvn (jeg vet jeg var våken en gang med 3 først på klokka, men usikker på om det kan ha vært 3:05 eller 3:45, og jeg målte 5:30, så om det var 3:45 var det definitivt got kort tid. Det var under tre timer uansett, men det pleier gå greit med ca 2,5 timer, derosm jeg bare "våkna, snudde meg og sov videre", hvilket jeg altså ofte gjør) at den ikke er helt til å stole på, men den var ikke høy.
 
Så neppe noen EL før helga. Og dagene går. Og går. Og ingenting mer skjer på denne lista...
 
Uff, skjønner godt det føles frustrerende å ha en syklus som er i ubalanse. Det å ikke vite... Hva er den lengste syklusen du har hatt da?
Håper el skjer snart, så du føler du får litt progresjon i ting!!
 
Ha en fin dag!!
 
Min lengste syklus siden pilleslutt var "sommeren 2005". Den varte i 78 dager. Men min lengste syklus etter at jeg fikk igjen eggløsningen (det skjedde nemlig først høsten 2005) varte i 71 dager.
 
Om jeg ikke har hatt EL enda, men får det, så blir vel denne lenger, ettersom jeg er kommet til dag 59 eller noe sånn, og ikke får mens før den 15. dagen etter EL...
 
I guess time will tell.
 
Hadde vært greit å få EL ja, så skjedde det NOE, og det ville gå fremover.
 
SKJER DET NOE LIKEVEL?

Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
 Få EL  - 16.11.07?


Få svar på sædprøven  -Har bedt mannen ringe fastlegen

Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   1.12.07?
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus 5.12?
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus 9.12?
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16 (13.12-16.12?)
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg. Rundt nyttår? 

 
For sannelig, når jeg la inn dagens temp, så snek den seg akkurat over grensa, siden den ble "tidsjustert" en halvtime, og vips, så sier TCOYF at jeg er 3 dpo i dag?
 
Lov å håpe!
Tappen er i alle fall lukket og hard igjen nå.

 
 
Hei *Stella*[:)]

Får håpe du har hatt EL da, og at enten så har dere fått klaff, eller at TR kommer om ikkje alt for lenge[;)] Sånn at du kan få begynt med pergo[:)]

Uansett, lykke til *Stella*[:D]

Ønsker deg forresten ei god veka[:)]

Klem
 
Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
Få EL  - 16.11.07

Få svar på sædprøven  -Har bedt mannen ringe fastlegen

Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   1.12.07?
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus 5.12?
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus 9.12?
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16 (13.12-16.12?)
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg. Rundt nyttår? 

 
Ja, dagens måling ligger også over "coverline" og jeg anser det som ganske sikkert at jeg hadde EL før helga. IKM beregnet til 30.11 eller 1.12. Jeg legger planer utfra 1.12, men grunnet en manglende temp er jeg forberedt på muligheten for at mensen kan komme en dag tidligere da. Det skaper uansett ikke noe "helgeproblem" for blodprøvene mine dag 5, og heller ikke kommer det i konflikt med vår reise på tvers av landet for å gå i barnedåp. Fine greier.
 
(Ideelt sett håper jeg selvsagt at jeg ikke kommer til "dag 5 i neste syklus", men at mensen uteblir da.Lov å håpe, ikke sant? Men jeg har denne pergo-kuren i bakhånd, som gjør det lettere å takle, dersom den skulle komme)
 

 
Klarer jeg å holde meg til den tro? 11 dager til testing? Teste på IKM-dagen?
 
Ja, jeg håper.
 
Har ingen tro på denne syklusen, men det gjør ikke noe. Pergo neste.
 
Men, kjenner jeg meg selv rett, så kommer nok håpet snikende ettersom dagene går... Hadde jo vært innmari kjekt å klare det uten pergo også da :)
 
Og i dag kom de ja, snikened inn på meg på morgenkvisten. Tankene. Drømmene. Håpet.
 
Jeg våkna et kvarter før vekkerklokka. Jeg tempa. Fin og høy temp (chart updated). Så snudde jeg meg over for å sove videre, slik jeg alltid gjør.
 
Jeg sover lett videre jeg. Jeg våkner normalt før vekkerklokka, temper, snur meg og sover. Våkner av vekkerklokka, stopper den, snur meg og sover, Våkner av min manns vekkerklokke 20-30 minutter senere, han stopper den, og jeg snur meg og sover videre. Han går på toalettet, og jeg sovner igjen mens jeg venter på at det skal bli min tur. Jeg er god på å sovne.
 
Men... jeg sovna ikke. I stedet ble jeg liggende å kjenne på tankene. Følelsene. Telle dager til testing. Lure på når jeg skal teste, om jeg klarer å vente til 1. des, siden jeg jo helst liker å tempe i helger. Lure på om det da blir noe vits til å teste, for jeg spotter vel før den tid.
 
Lå våken frem til vekkerklokka, slå den av, og sovna ikke til igjen da heller. Bare lå inntil min mann og tenkte. Var sulten når jeg sto opp da, for da hadde jeg jo vært våken i over en halvtime uten å få mat.
 
Åhh... så kjekt det hadde vært om vi fikk til en liten spire i magen!
 
"Ubrukelig" i dag jeg.
 
Klarer ikke konsentrere meg på jobb.
Tankene bare glir... og vips, så er jeg på BV igjen.
 
Jaja, noe har jeg jo fått gjort i dag også da. Men tankene... de er stort sett andre steder. (men noe arbeide kan man jo gjøre uten å ha med se tankene hele tiden..)
 
oj da stella håper det var el og at tempen holder seg[:D]
hadde jo vært fint med full klaff nå..selv om du har pergo i bakhånd.
ønsker dere lykke til
 
Majavennen: Ja, å vente til IKM høres nesten umulig ut. Men jeg like å teste på fridager. Og førstkommende helg er 8 og 9 dager etter EL, og derved for tidelig. Og IKM er neste fridag, lørdag 1. desember. Vi får se hva vi gjør etterhvert som dagene går... Jeg har jo en tendens til å begynne testingen 10-12 dager etter el, avhengig av når det er helg, men... tjha, vi får se.
 
Og ja, *tulla* det hadde vært veldig kjekt å ikke trenge å løse inn den resepten på pergo!
 
Tempen holder seg i alle fall fin og høy ja, så jeg er ikke i tvil om at jeg har hatt egløsning.
 
så får vi bare vente en ukes tid, og se om det blir noen baby av det...
 
Kjære-kjære *Stella*....
 
Håper så inderlig at det snart blir full klaff for deg, tenk om du kunne gå julen i møte med en liten spire i magen, det hadde vært vanvittig moro[;)] Du hadde fortjent det så veldig.....
 
Skal krysse alt jeg har for at du snart er over i et terminforum
 
Masse klemmer fra Lille[;)][;)][;)]
 
Back
Topp