*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Takk for hyggelig kommentar :)
 
Få EL  - når som helst
Få svar på blodprøvene Denne uka? 
Få svar på sædprøven  - Sammen med blodprøven? Siden gynekologen skulle sjekke opp i det, sa han.
Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   - 14-15 dager etter EL
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg...


Trallalla.... ingen tegn på at EL nærmer seg... men håper fortsatt på å kanskje få brev fra legen om ikke så eviglenge... Aldri fått blodprøvesvar i brev før jeg, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar jeg... Passert ei uke siden jeg var der, men det tar jo fort ei ukes tid at legen skal få svaret, og så skal han sende det i posten til meg også, så det tar jo litt tid, skal ikke stresse over det enda, men bare håååååper på å få det etterhvert, det er jo litt greit å vite hvordan det står til... Så kan jeg slutte å tenke på det i det minste. Og stryke et punkt av lista mi, se at det skjer NOE...
 
Intet brev i postkassa i dag heller.
 
Men det kommer nok, før eller siden.
 
Nei, han sa jo at jeg skulle få svarene, og da vil der stå "alt er ok... eller, ja, om ikke alt er ok, så vil der stå hva du må evt gjøre med det" så da skal jeg jo få det i et brev, slik jeg forsto ham, så da venter jeg på brev.
 
Om det ikke kommer neste uke, SÅ kommer jeg kanskje til å ringe og etterlyse det. I alle fall vil jeg ha svarene før jeg begynner på pergo, men det ernok en stund til....
 
Få EL  - når som helst. Neste uke?
Få svar på blodprøvene Neste uke? 
Få svar på sædprøven  - Sammen med blodprøven? Siden gynekologen skulle sjekke opp i det, sa han.
Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   - 14-15 dager etter EL
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg...


Ja, ble ikke noe brev fra legen denne uken, men neste uke?
 
Jeg har forresten sluttet å spotte! Spottet bare litt i går, og ikke noe i dag! Så da håper vi på noe i retning sånn som sist syklus? EL i uken etter at spottingen  sluttet? Sånn at jeg kan få mens mot slutten av måneden, og komme igang med pergo...
 
 
DIPLOM
 
TIL
 
STELLA
 
FOR UTROLIG TÅLMODIGHET,
STOR KUNNSKAP
OG ETT VARMT HJERT
 
 
 
Åhh, så snille dere er :)
 
Litt usikker på hvor stor tolmodighet jeg har da, av og til føles den litt tynnslitt.
 
Men jeg prøver på denne igjen;

Få EL  - når som helst. Denne uka?
Få svar på blodprøvene Denne uka? 
Få svar på sædprøven  - Sammen med blodprøven? Siden gynekologen skulle sjekke opp i det, sa han.
Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   - 14-15 dager etter EL
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg...


Ny uke og nye muligheter, i alle fall.
 
Eller noe sånn.
 
Trøtt på en mandags morgen...
 
HE HE så det var litt skrive feil i diplomen du fikk[:D]
men men tanken bak var god i alle fall.
lykke til
 
Så ikke skrivefeilen engang jeg... før du påpekte det da.

Så får vi prøve på denne igjen, oppdatert utgave.
Få EL  - når som helst. Denne uka?
Få svar på blodprøvene 12.11.07. "Alt normalt" 
Få svar på sædprøven  - Må nok få mannen til å kontakte fastlegen.
Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   - 14-15 dager etter EL
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg...

 
Jeg ble litt overraska da jeg fikk beskjed om at alle hormonprøvene var normale... for jeg hadde jo trodd at med det utseende på eggstokkene, så var der sikkert litt horminforstyrrelser. "Normalt-normalt, eller normalt for tilstanden?" spurte min mann. Men legen skrev at hormonprøvene var normale, og jeg skal bruke Pergotime som avtalt.
 
Så, da kan jeg vel legge til grunn at jeg er så heldig å ikke ha PCOS i alle fall, for da skulle vel ikke hormonprøvene vært normale. (De kan være ordinært normale selv om de er tatt på dag 40 av syklusen? Om de justerer for syklusdager, håper jeg han tok hensyn til at jeg var FØR el selv om jeg var kommet til dag 40...)
 
Så jeg har bare "dårlig eggløsning" med masse svarte prikker på eggstokkene. PCO da kanksje? Bedre enn PCOS i alle fall!
 
Det var jo en gledelig beskjed å få i postkassa i går.
Men der sto ikke noe om sædprøven til min mann, så han må nok ta kontakt med fastlegen for å få vite det. Antar at siden gynekologen ber meg bruke Pergo som avtalt, så er den ok, men det ville vært greit å få bekreftet før jeg stapper i meg de hormonene. Det er vel min mann som må ringe, de gir vel ikke meg hans resultater?
 
Så er det bare å vente på å få begynne med de pillene da. Men ettersom kroppstempen fortsatt er absolutt lav, rett over 36 grader om jeg husker rett fra ørska i morges, så har jeg jo ikke hatt EL enda. Og derved er det antakelig lenge til mens. Jaja, vi får nå bare prøve videre, og se hva tiden bringer. Hormonene mine er i alle fall normale!
 
ORIGINAL: Apple

Hvis hormonprøvene er normale (som er veldig bra!), tyder vel det på at du har PCO og ikke PCOS. PCO kan være et normalfunn hos opptil 20 % av alle kvinner, så du er vel kanskje en av dem du da. Og polycystiske ovarier i seg selv trenger ikke å påvirke fruktbarheten noe. Men disse uregelmessige syklusene dine er jo et lite mysterium da, hvis de ikke skyldes hormonforstyrrelser pga PCOS. Ikke godt å bli klok på.

Håper sædprøven viser normale verdier og at dere slipper å vente så mye lenger på å få svaret på den!

 
Nettopp det jeg ikke helt skjønner.
 
Gynekologen tegnet og forkalrte for meg, om enn på et nivå noe under mitt kunnskapsnivå, dette med eggløsningen og progesteronnivået, og forklarte at jeg har "dårlige eggløsnigner", og at de svarte prikkene på eggstokkene er egg som ikke har blitt skikkelig modne, for kroppen min lar meg liksom ikke "fullføre løpet" med eggmodningen. Og det er dette som gir meg de lange syklusene da, nettopp fordi jeg altså ikke får eggløsning "når jeg skal" fordi koppen min ikke fullfører den. Men, ehh, det er jo hormonene som styrer eggløsningen, ikke sant? Så om hormonene mine er normale, hva i all verden er det som gjør at kroppen likevel altså ikke fullfører eggløsningen?
 
for ja, normale blodprøver tolker jeg som at jeg ikke har PCOS. Siden jeg har de prikkene på eggstokkene, det så jeg selv, antar jeg at jeg har PCO, som du sier er det ikke i seg selv nødvendigvis et fertilitetsproblem. Men jeg HAR jo tydeligvis et fertilitetsproblem...
 
(også stusser jeg fortsatt på hva som er "normalnivået" for "syklusdag 40, som er drøyt to uker før eggløsningen i en syklus som blir over 65 dager lang, men det visste man ikke på prøvetidspunktet")
 
Når det gjelder sædprøven må jeg vel rett og slett bare få min kjære mann til å ringe legekontoret for å få svaret fra fastlegen?
 
Og lista ser vel da sånn ca slik ut:
 
Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
 
Få EL  - når som helst. Denne uka?
Få svar på sædprøven  - Må nok få mannen til å kontakte fastlegen.
Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   - 14-15 dager etter EL
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg...

 
 
Krysser fingrene og håper ja.
 
Håpet, det har jeg ikke mistet.
 
*lete frem en gammel tråd for å finne fint, fargerikt sitat*
 
ORIGINAL: *Stella*

En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA!

 
(hentet fra http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5101600&mpage=1 )
 
Egentlig er det hentet herfra, når jeg tenker jeg fant den opprinnelige kilden: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=4866298&

En tråd jeg syntes det er litt greit å lese gjennom. For den er jo innimellom sårheten, preget av litt optimisme, og håp.
 
lykke til stella håper du får full klaff snart[:D]
 
Håper, håper.
 
Tror jeg har EL-slim i dag. TROR, for jeg gidder ikke sjekke det for nøye, siden jeg uansett har litt problemer med å være sikker når vi hadde kveldskos i går. Men det ser litt slik ut. Så, jeg håper på en snarlig EL, med en IKM rundt månedsskifet. Om om mensen da kommer, pergo i desember. Lage julegave?
 
ANER ikke om de er normale gjennom hele syklusen, for det er ikke undersøkt (og blir ikke undersøkt heller, faktisk)
 
Jeg har tatt blodprøver på dag 40 av denne syklusen. EL har enda ikke inntruffet (evt vært i dag, jeg har ikke tempet i dag) som er dag 56, altså 16 dager senere. Jeg skal ta blodprøve dag 5 av neste syklus, samme dag som jeg skal begynne på pergo.
 
Men jeg skal IKKE ta blodprøve senere i syklusen for å se om jeg har hatt EL/hvor mye progestron jeg produserer....
 
Utfra slik han "tegnet" syklusen min så det ut som om han mente dårlig progesteronproduksjon ja, men hvvordan kanhan vite det når han ikke har tatt noen blodprøve av meg etter EL noen gang? (Eller, ikke NOEN noen gang har tatt en slik blodprøve av meg etter EL) Slik jeg oppfatter syklusen min er det mulig jeg har litt dårlig progestronproduksjon, for jeg spotter jo i en del dager før mens, og tempen er ikke akkurat normalt sett skyhøy. Men pergo hjelper da ikke på progesteron, men på å stimulere til eggløsning, hvilket i hovedsak er provlemet mitt. Ikke at jeg mangler eggløsning, men at det tar så innmari lang tid å få den til.
 
Jeg har lenge mistenkt at koppen min "prøver seg" på el flere ganger før den "klarer det". (basert på EL-slim etc.) Og gynekologen bekreftet det. Alle de sorte prikkene på eggstokkene er egg som ikke har klart å bli skikkelig modne. Kroppen min lar meg ikke "gjennomføre løpet" sa han. Men det er altså å FÅ TIL eggløsningen, ikke progestreonproduksjonen etterpå...
 
Så egentlig vet jeg ikke helt hva han mente, og hva jeg skal tro.
 
 
Få svar på blodprøvene  - 12.11.07. "Alt normalt"
 
Få EL  - når som helst. Denne uka?
Få svar på sædprøven  -Har bedt mannen ringe fastlegen

Få mens. Eller aller helst positiv test da, men...   - 14-15 dager etter EL
Ta blodprøve - dag 5 av neste syklus, eller fredagen før dersom dag 5 er i helga
Begynne på pergo - dag 5 av neste syklus
Siste pergo pille denne omgang - dag 9 av neste syklus
EL - ja, si det... iflølge gynekologen sånn ca en plass rundt dag 13 -14-15-16
Testettid! - ifølge gynekologen 4-5 uker etter neste mens begynner. Tenker vi sier 12-14 dager etter EL jeg...

 
Føler ikke at det skjer så myyyye på denne "fremdriftslista" mi egentlig...
 
Nja, om det tar "en evighet" må jeg vel til legen før eller siden, men jeg regner ikke med at det skal bli nødvendig. Jeg er jo ikke ukjent med sykluser mellom 60 og 70 dager, så en til overrasker ikke. Mistenker EL enten i dag eller i helga jeg, slik at det bli ikm rundt månedsskiftet.  Lenge, men ikke noen "evighet".
 
Får bare vente og se hva som skjer, tenker jeg.
 
Back
Topp