9+5!
Jeg må si én ting - første trimester er et helvete! Jeg kan leve med alle symptomer: ømme pupper, kvalme, utmatting og vondt i magen, men denne seigpiningen er tortur
Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle være så engstelig. Nå er jeg to dager fra å være 10 uker på vei, og fallhøyden blir bare større og større for hver dag.
En relativt stor, brun slimklump i går, uten at det har vært noe form for aktivitet som tilsier dette. Idag ikke så mye, men jeg (over)analyserer. Er det gult, eller er det mer mot fersken/rosa? Idag har det vært mye kremete utflod, så jeg føler meg konstant våt og er redd for blod. Det er så ille at jeg flyr på do alt for ofte (men det må jeg jo uansett) for å se om det har komt blod. I natt drømte jeg at jeg blødde, to ganger. Jeg vet det ikke er bra å være så nervøs og redd, men jeg klarer ikke la være. Jeg håper jeg vil roe meg når jeg passerer ti uker, siden de sier at ti er det nye tolv, at hodet mitt da kan slappe litt mer av. Jeg lurer litt på å investere i doppler når denne kan tas i bruk, men tror kanskje det blir mer stress for tenk om jeg plutselig ikke finner hjertelyd!
Jeg har første jordmortime i morgen, og er litt spent. Jeg har jo ingen aning hva som venter meg. Ny ultralyd i midten av september, det er fryktelig lenge til, selv om det er bare tre og en halv uke unna! Så er der vel fem-seks uker til ordinær ultralyd, så jeg tipper jeg kommer til å stresse bra der i mellom også
Men så vil jeg heller ikke være den paranoide gravide som flyr til privat ultralyd, gang etter gang!
Jobb er stress, og det kommer bare til å bli enda mer stress ut over høsten. Jeg lurer litt på å be om at sykemeldingen forlenges, da har jeg en naturlig brems ovenfor sjefen... Ingen er tjent med at jeg jobber ræva av meg og kollapser.