Skravletråd

Her ønsker jordmortjenesten at man går til fastlege først, har bestilt der uke 8+6. Da rekker jeg en ultralyd først. Ringer sikkert jordmor etter legetimen, håper egentlig å kunne ta alle videre kontroller der. Sist gikk jeg annen hver.
Takk for svar :) ja, da bestiller jeg time hos fastlegen først.

Min koslige nypensjonerte far har lyst på en far og datter fotballtur til England i mars når jeg er 12 uker. Han vet jo ikke han skal bli bestefar enda :Heartpink Men nå er han der at han har lyst til å bestille. Hva tenker folk om det? Råd? Jeg skal jo i teorien være «ute av faresonen» da. Jeg har utrolig lyst til å reise med han, da det kanskje er siste gang vi får mulighet før småbarnslivet starter:Heartpink

Min koslige nypensjonerte far har lyst på en far og datter fotballtur til England i mars når jeg er 12 uker. Han vet jo ikke han skal bli bestefar enda :Heartpink Men nå er han der at han har lyst til å bestille. Hva tenker folk om det? Råd? Jeg skal jo i teorien være «ute av faresonen» da. Jeg har utrolig lyst til å reise med han, da det kanskje er siste gang vi får mulighet før småbarnslivet starter:Heartpink
Eneste jeg ville tenkt på er at det kanskje krasjer med fosterdiagnostikk i uke 11-13. Ellers hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å dra. Kanskje du kan få han til å drøye litt med å bestille til du får dato for den kontrollen? Si du må avklare med jobben eller noe?

Eneste jeg ville tenkt på er at det kanskje krasjer med fosterdiagnostikk i uke 11-13. Ellers hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å dra. Kanskje du kan få han til å drøye litt med å bestille til du får dato for den kontrollen? Si du må avklare med jobben eller noe?
Lurt, takk :) Det er kun en torsdag og fredag jeg blir borte men det er jo veldig typisk at det havner akkurat da

Hvilken uke reiser dere på første svangerskapskontroll? :) er i graviduke 6 og tenkte jeg snart skal bestille meg time til første kontroll. Har bare ikke bestemt meg og jeg vil reise til legen eller jordmor enda :)
Første legetime er 9+3. Første jordmortime er 11+0. Skal ha ultralyd på sykehuset 7+0.

Kommer til å bruke jordmor :Heartred Mye koseligere. Men må til legen pga blodprøvene.

Første legetime er 9+3. Første jordmortime er 11+0. Skal ha ultralyd på sykehuset 7+0.

Kommer til å bruke jordmor :Heartred Mye koseligere. Men må til legen pga blodprøvene.
Ja, det høres bra ut :Heartred første gang jeg er gravid, så møtte bare forhøre meg. Skjenner ikke fastlegen min så kommer nok n til å bruke jordmoren i kommunen etter første kontroll hos lege :)

Heisann!
Melder meg stille inn her. Endelig testet svakt positivt 17dpo. Startet IVF søskenforsøk 1,5 år siden så dette var etterlengtet. Håper bare det blir sterkere strek på lørdag!
Er det en presentasjonstråd på forumet?

Nå har graviddrømmene begynt :hilarious: Drømte i natt at jeg hadde født ungen nå (den var ikke prematur, men normal baby), og jeg var litt stressa fordi jeg ikke engang hadde rukket å ha time hos jordmor eller noe:laughing002 også måtte jeg prøve å amme den, og hadde ikke peiling om den fikk i seg melka eller ikke:hilarious:

Jeg er jo gravid via ivf, tok hcg uke 5+2 og den var da på 2011. Nå har jeg vært på ultralyd uke 6, uke 7+0 og 7+4, og ifølge klinikken min så er det veldig tidlig svangerskap, hcg prøven viste også at jeg var noen dager bak enn vanlig så klinikken mener egget kan ha festet seg senere. Jeg kjenner jeg er så lei ultralyder nå. Den i går viste at embryoet hadde vokst fra 5.7-7 mm siden mandag og gynokologen hadde sett hjerteslag via doppler funksjonen, 117 slag i minuttet som var fint. Men frustrerende og enda ikke hørt hjertelyd ❤️

Nå har graviddrømmene begynt :hilarious: Drømte i natt at jeg hadde født ungen nå (den var ikke prematur, men normal baby), og jeg var litt stressa fordi jeg ikke engang hadde rukket å ha time hos jordmor eller noe:laughing002 også måtte jeg prøve å amme den, og hadde ikke peiling om den fikk i seg melka eller ikke:hilarious:

Samme her! Drømt mye rart der babyer har vært involvert, både sære og groteske drømmer, ene involverte trillinger :wideyed: :hilarious:

Jeg er jo gravid via ivf, tok hcg uke 5+2 og den var da på 2011. Nå har jeg vært på ultralyd uke 6, uke 7+0 og 7+4, og ifølge klinikken min så er det veldig tidlig svangerskap, hcg prøven viste også at jeg var noen dager bak enn vanlig så klinikken mener egget kan ha festet seg senere. Jeg kjenner jeg er så lei ultralyder nå. Den i går viste at embryoet hadde vokst fra 5.7-7 mm siden mandag og gynokologen hadde sett hjerteslag via doppler funksjonen, 117 slag i minuttet som var fint. Men frustrerende og enda ikke hørt hjertelyd ❤️
I første svangerskapet mitt, fikk jeg aldri høre hjertelyden. Men fikk på alle UL se at det var hjerte aktivitet. Har du fått se at det er hjerteaktivitet?

Jeg også drømmer så mye rart knyttet til graviditeten. Drømte at jeg fødte kattunger og skjønte ikke hvordan jeg skulle mate alle samme, drømt den drømmer flere netter :laughing002

August har en egen tråd for bare drømmer. Jeg ler meg ihjel av de. Om du (eller noen) får flere så må vi også starte en slik :hilarious:

Blæ, begynner på jobb om ett kvarter :shifty:

Jeg tror hunden min (tispe) merker gravidhormonene mine:oops: Hun har blitt skikkelig slikkete og jokkete på meg. Hun gjør sånn bare når hun har løpetid:hilarious: Også ligger hun mer oppå magen min:p
Hunden her har definitiv merka da. Hunden har alltid elsket andre hunder. Men hele forrige svangerskap var han skikkelig beskyttende. Hvis andre hunder kom for nær meg klikka han i vinkel. Jeg ble kjempe bekymret for at jeg hadde fått en gal hund, og trente med han hver dag. Hjalp litt - men ikke mye. Sekundet ungen var født sluttet han og har vært en engel siden. Frem til denne uka, nå har han begynt igjen og hunder han ikke kjenner får ikke lov av han til å komme bort til meg.

Litt søtt, men aller mest skrekkelig irriterende, for jeg ser ut som hun blonde med en liten hund som har null oppdragelse :hilarious: - dette blir 9 lange mnd med stygge blikk fra fremmede hundeeiere :laughing001

Jeg synes lysstyrken på iPhonen min var så lav, så jeg prøvde å justere den lysere, men ingenting skjedde. Prøvde såå mange ganger. Skrudde til og med av og på mobilen fordi jeg tenkte det kanskje var noe galt med den. Når det var på igjen, var skjermen fortsatt like mørk, og lyset ville ikke justere seg… etter en veldig lang stund skjønte jeg at det var volumet jeg justerte på, ikke lysstyrken :hilarious: :hilarious::hilarious: Jeg har hatt iPhone i over 10 år! Gravidtåke delux!!

(For de som ikke vet hvordan justeringen foregår på iPhone….)25C53ECB-D083-451A-ABD0-54434C1E6FEB.jpeg

Back
Topp