Skravletråd

Er det noen her som vet om det er mulig å ta en tablett og en kapsel- morgen og kveld, eller tablettene på morgen og kapsler på kvelden??
Det er 4stk tabletter og jeg klarer bare å svelge en og en..
tabletten har folsyre, vitaminer osv og kapselen har fiskeolje, omega 3 osv..
Det går fint :)

Ser ut som jeg blir til å forlate termin gruppa. Var hos gynekologen i dag (her jeg bor går man ikke til lege ved graviditet) og hun tok innvendig ultralyd, men kunne ikke finne noe i livmoren. Hun sa at det kan tyde på ett svangerskap utenfor livmoren. Vi har tatt blodprøver i dag og skal snakkes igjen i morgen når hun vet hva de viser.

Jeg håper ikke dette øker bekymringen til noen av dere andre. Som dere kan se fra forrige poster jeg har gjort, har jeg hatt ett litt rart forløp, så dette kom overhode ikke som noen overraskelse på meg.

Håper bare så utrolig at kroppen order opp selv, slik at jeg ikke må inn å "fikse ting" :)
Oi.. ❤️ Men kan det være for tidlig? Hvor langt er du på vei? Blør du? Var testene dine normalt sterke når du tok de?

Oi.. ❤️ Men kan det være for tidlig? Hvor langt er du på vei? Blør du? Var testene dine normalt sterke når du tok de?

Gynekologen sa jeg skulle instille meg på at det ikke ble noe videre svangerskap utover dette - men hun sa og at det selvfølgelig var en liten mulighet, selv om hun ikke trodde på det.

Er 5+5 på vei. Med min forrige var jeg hos gynekologen og så dunkende hjerte 5+4, så både gynekologen og utstyret hennes er tidligere testet av undertegnede - så tror ikke det er for tidlig :)

Jeg ble tydeligvis gravid rundt 14 desember - men hadde en mensblødning fra 23-27 desember. Så jeg var da sikker på at jeg ikke var gravid, til jeg fikk positiv test 2 januar. Skulle hatt mensen 26 desember, så positiv test var IKM+ 7.

Selv om det var så lenge etter forventet IKM var testen svak. I min forrige graviditet lyste det gravid mot meg dagen etter IKM. Men denne gangen var streken svak og tok ett par minutter på å komme frem.

Så helt fra begynnelsen har jeg vist at dette muligens ikke går veien. Men fikk etterhvert 2-3 på den digitale, og meldte meg da inn i denne termingruppa fordi jeg tenkte at jeg ikke ville ta noen sorger på forskudd.

Men som sagt, i min forrige graviditet løp alt normalt, og jeg var og da redd for at noe skulle skje. Men denne gangen viste jeg det fra begynnelsen, pga blødninger og rare tester :)

Gynekologen sa jeg skulle instille meg på at det ikke ble noe videre svangerskap utover dette - men hun sa og at det selvfølgelig var en liten mulighet, selv om hun ikke trodde på det.

Er 5+5 på vei. Med min forrige var jeg hos gynekologen og så dunkende hjerte 5+4, så både gynekologen og utstyret hennes er tidligere testet av undertegnede - så tror ikke det er for tidlig :)

Jeg ble tydeligvis gravid rundt 14 desember - men hadde en mensblødning fra 23-27 desember. Så jeg var da sikker på at jeg ikke var gravid, til jeg fikk positiv test 2 januar. Skulle hatt mensen 26 desember, så positiv test var IKM+ 7.

Selv om det var så lenge etter forventet IKM var testen svak. I min forrige graviditet lyste det gravid mot meg dagen etter IKM. Men denne gangen var streken svak og tok ett par minutter på å komme frem.

Så helt fra begynnelsen har jeg vist at dette muligens ikke går veien. Men fikk etterhvert 2-3 på den digitale, og meldte meg da inn i denne termingruppa fordi jeg tenkte at jeg ikke ville ta noen sorger på forskudd.

Men som sagt, i min forrige graviditet løp alt normalt, og jeg var og da redd for at noe skulle skje. Men denne gangen viste jeg det fra begynnelsen, pga blødninger og rare tester :)
Huff sånn ja… så kjipt… utrolig leit når det går sånn.. :(

Ser ut som jeg blir til å forlate termin gruppa. Var hos gynekologen i dag (her jeg bor går man ikke til lege ved graviditet) og hun tok innvendig ultralyd, men kunne ikke finne noe i livmoren. Hun sa at det kan tyde på ett svangerskap utenfor livmoren. Vi har tatt blodprøver i dag og skal snakkes igjen i morgen når hun vet hva de viser.

Jeg håper ikke dette øker bekymringen til noen av dere andre. Som dere kan se fra forrige poster jeg har gjort, har jeg hatt ett litt rart forløp, så dette kom overhode ikke som noen overraskelse på meg.

Håper bare så utrolig at kroppen order opp selv, slik at jeg ikke må inn å "fikse ting" :)
Så leit å høre ❤️ Lykke til videre ❤️

Så leit å høre ❤️ Lykke til videre ❤️
Takk :) Venter å ser hva hun sier ang blodprøver i morgen, men er innstilt på å starte prøvinga på nytt bare kroppen kan fikse det som må fikses først :)

Masse lykke til, til alle dere andre her inne og :)

Takk :) Venter å ser hva hun sier ang blodprøver i morgen, men er innstilt på å starte prøvinga på nytt bare kroppen kan fikse det som må fikses først :)

Masse lykke til, til alle dere andre her inne og :)
Huff, så leit! Håper kroppen fikser det selv, hvis det er exu. Jeg leste en gang at det skjer i en tredjedel av tilfellene, så det er jo ganske stor sannsynlighet for at du slipper styr. :Heartpink

Huff, så leit! Håper kroppen fikser det selv, hvis det er exu. Jeg leste en gang at det skjer i en tredjedel av tilfellene, så det er jo ganske stor sannsynlighet for at du slipper styr. :Heartpink
Tusen takk, det var hyggelige tall som gjør godt å vite om :) Har og en kjempe flink og nøye gynekolog her som er på ballen, så er sikker på at hun finner en løsning før det evt blir noen skader.

Tusen takk, det var hyggelige tall som gjør godt å vite om :) Har og en kjempe flink og nøye gynekolog her som er på ballen, så er sikker på at hun finner en løsning før det evt blir noen skader.
Godt å høre! Det er viktig med god oppfølging :)

Hold oss gjerne oppdatert da… :Heartred Det kan jo være for tidlig å se noe også eller? Hvor langt er du?

Nå er jeg overhode ikke overtroisk men dette er litt funny:
12dpo, 2 dager før vi visste om graviditeten legger 3åringen hodet på magen min og sier: "baby i magen". Jeg måtte spørre han "Hvem da?" "Mamma baby i magen".. :oops:

For noen dager siden sier storesøster ut av det blå at hun kunne tenkt seg at vi hadde en jentebaby i huset. Lillebror stemmer i (som han alltid gjør) og sier at han vil ha guttebaby..

Og i kveld begynte storesøster og spørre om lillebror kunne bli storebror. Altså ikke som et ønske, men om det i det hele tatt var mulig. Hun tenkte nemlig jeg var for gammel (jeg er 34) :hilarious:

Lyser jeg gravid eller hva er det? :woot:

Mener jeg har sett noen prøver-dagbøker med en type "Sjekkliste" for milepæler i graviditeten, noen som har link til noe lignende? F.eks. kommet til uke 12, TUL, UL, Tredje trimester osv. Finner det ikke igjen:arghh:

Mener jeg har sett noen prøver-dagbøker med en type "Sjekkliste" for milepæler i graviditeten, noen som har link til noe lignende? F.eks. kommet til uke 12, TUL, UL, Tredje trimester osv. Finner det ikke igjen:arghh:
Jeg så det samme :p Har laget en selv jeg, med det som passer for mitt svangerskap :love017

Tusen takk! Jeg foretrekker dessverre digitalt, men fant en liste jeg tok utgangspunkt i og tilpasset litt hvis andre vil bruke:

• [ ] Positiv test
  • [ ] IKM og 4+0
  • [ ] Fortelle familie om nyheten
  • [ ] Få 2-3 på digital
  • [ ] 3+ på digital
  • [ ] 5+0
  • [ ] Første time ang. svangerskap hos lege
  • [ ] 6+0
  • [ ] 7+0
  • [ ] Privat TUL
  • [ ] 10 uker
  • [ ] 12 uker/andre trimester
  • [ ] Offentlig TUL
  • [ ] Oul
  • [ ] Halvveis i svangerskapet
  • [ ] Første spark
  • [ ] Tredje trimester
  • [ ] Permisjon starter
  • [ ] Termin

Gjerne kom med tips til flere ting som kan være med på listen!

Tusen takk! Jeg foretrekker dessverre digitalt, men fant en liste jeg tok utgangspunkt i og tilpasset litt hvis andre vil bruke:

• [ ] Positiv test
  • [ ] IKM og 4+0
  • [ ] Fortelle familie om nyheten
  • [ ] Få 2-3 på digital
  • [ ] 3+ på digital
  • [ ] 5+0
  • [ ] Første time ang. svangerskap hos lege
  • [ ] 6+0
  • [ ] 7+0
  • [ ] Privat TUL
  • [ ] 10 uker
  • [ ] 12 uker/andre trimester
  • [ ] Offentlig TUL
  • [ ] Oul
  • [ ] Halvveis i svangerskapet
  • [ ] Første spark
  • [ ] Tredje trimester
  • [ ] Permisjon starter
  • [ ] Termin

Gjerne kom med tips til flere ting som kan være med på listen!

Her er min :)

Vedlegg

• Screenshot_20230111_184101.jpg
    Screenshot_20230111_184101.jpg
    293 KB · Visninger: 52

Ser ut som jeg blir værende i denne termingruppa litt til :)

Ultralyd på mandag og blodprøve. Ultralyd viste tom sekk og jeg var da ifølge min utregning 5+2 men 6+0 ifølge menstermin.

Gynekologen tok da blodprøve, men sa at jeg ikke skulle ha noe håp, for å ikke se noe annet enn tom sekk på innvendig ultralyd 6+0 var veldig uvanlig.

Fikk telefon fra gynekologen i går som sa at blodprøvene var fine, HCG ca 1100 noe som tydet på veldig tidlig svangerskap. Hun ville derfor ha meg inn igjen i dag tidlig for å utelukke exu.

Å i dag så hun plommesekken og embryoet hadde vokst som forventet ved en vanlig graviditet over disse 4 dagene. I følge menstermin er jeg 6+5 i dag, mens ifølge målingene hennes er jeg 5+5. Så dette egget må være komplett uten rettningssans og ha forvillet bort seg i egglederne på vei til livmora :hilarious:

Enda ikke sett hjerteslag, men skal tilbake 23 januar for å sjekke det - så nå har vi plutselig troa igjen:)

Back
Topp