Skravletråd

Jeg er ute på reise med minstejenta frem til mandag. Satser på at kvalmen holder seg noenlunde borte til det, ellers blir det en slitsom reise hjem :nailbiting:

Brie er ikke farlig så lenge den er lagt på pasteurisert melk :smiley-angelic002
Jeg har ikke sett noen brie som er laget av pasteurisert melk :bored: Men da må jeg ut å lete, hvis det finnes!?
Sniker fra august, men bare en liten obs obs her!

Klippet fra helsenorge: Unngå myke oster laget av pasteurisert melk, som brie, camembert og blåmuggoster (bakterier).

Slik jeg leser det skal man ikke spise brie selv om osten er pasteurisert. Jeg skjønner at det er flere enn meg som blir forvirret av pasteurisert og upasteurisert og hva som er greit og ikke. Jeg syns det er kjempevanskelig å holde styr på hva som er innafor og ikke.

Kilde: https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/

Sniker fra august, men bare en liten obs obs her!

Klippet fra helsenorge: Unngå myke oster laget av pasteurisert melk, som brie, camembert og blåmuggoster (bakterier).

Slik jeg leser det skal man ikke spise brie selv om osten er pasteurisert. Jeg skjønner at det er flere enn meg som blir forvirret av pasteurisert og upasteurisert og hva som er greit og ikke. Jeg syns det er kjempevanskelig å holde styr på hva som er innafor og ikke.

Kilde: https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/
Ah ja, stemmer! Jeg leste meg opp på dette for et år siden da jeg var gravid, men så mistet jeg i MA og har glemt mye :p Takk!

Hva er reglene på sushi? Vi skal ha sushi fest på jobben of alle vet jeg elsker sushi….

Hva er reglene på sushi? Vi skal ha sushi fest på jobben of alle vet jeg elsker sushi….

Kan fint spise sushi, så lenge det er ferskt og fra et skikkelig sted - som vil si de aller aller fleste stedene i Norge vil jeg tro. Men unngå tunfisk :happy:

Men du får vel ikke vite kjønn i Norge med nipt? Skal også ha nipt pga alder men har forstått det slik at du ikke fåe vite kjønn da. Ul uke 18 ser de ofte kjønn på da :)
Jeg bor ikke i Norge, men visste ikke at man ikke får vite kjønn med nipt i Norge!:bookworm: Hvorfor ikke egentlig?

Jeg bor ikke i Norge, men visste ikke at man ikke får vite kjønn med nipt i Norge!:bookworm: Hvorfor ikke egentlig?
Det står dette på volvat : «NIPT-testen kan avdekke trisomier hos foster, og i Norge er det trisomi 21, 18 og 13 som NIPT er godkjent for å påvise, mens det ikke er tillatt å teste for fosterets kjønn
Tror det er noe om at de ikke er etisk riktig å skulle påvise et fosters kjønn via dna eller noe

Ikke helt sikker på hvorfor, men trur det har noe med at man ikke skal kunne velge bort hvis det ikke var det kjønnet du ønsket deg.

Sushien kommer fra ett bra sted og jeg får ta å grabbe til meg mest laks :) håper å holde dette her skjult i en mnd til, til etter ul.

Ikke helt sikker på hvorfor, men trur det har noe med at man ikke skal kunne velge bort hvis det ikke var det kjønnet du ønsket deg.
Ja, men tenker jo at de som er gale nok til å ta abort grunnet kjønn kommer til å finne muligheter for å finne ut kjønn uansett.. men ja, er nok derfor!

Ja, men tenker jo at de som er gale nok til å ta abort grunnet kjønn kommer til å finne muligheter for å finne ut kjønn uansett.. men ja, er nok derfor!
Ja du sier noe der, desverre er det noen av dem også. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ønsker meg ei lita jente, har en gutt fra før. Men igjen så blir jeg gla, samme hvilket kjønn barnet i magen har så lenge det er frisk

Ja du sier noe der, desverre er det noen av dem også. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ønsker meg ei lita jente, har en gutt fra før. Men igjen så blir jeg gla, samme hvilket kjønn barnet i magen har så lenge det er frisk
Heldigvis er det nok ikke så mange av dem, forhåpentligvis!

Tror det er helt normalt å ha ett ønske for kjønn, og er ikke noe galt med det! Man blir jo glad i babyen/barnet uansett❤

Helt sikker på jeg klarte finne babyens hjertelyd hjemme med doppleren i dag :)
Det er tidlig, er sånn ca 6+5 , og har prøvd tidligere uten hell. Har to barn fra før så er rimelig sikker på det var babyens hjertelyd. Kan jo selvfølgelig ta feil, men den slo overhode ikke i takt med min egen puls og ca dobbelt så raskt sånn som det skal være :) følte meg plutselig litt mer trygg :) skal prøve igjen om noen dager for å dobbelt sjekke :)

Back
Topp