Skravletråd

Da har samboer bestemt at kommende bestemor skal få nyheten i helgen da hun også skal til spikerteltet. Hun er veldig gla i å tilby vin, og han ønsket å skåne meg litt for spørsmål og mas som kan bli litt mye for meg:nailbiting: Såååå da var det bare å fikse alt klart❤️A986EC03-B53B-4405-8415-90A2C74696D0.jpeg

8+0 i dag og som Preggers appen annonserer har jeg fått litt kviser :arghh: Noen som har en krem å anbefale som vi kan bruke? Har tidligere brukt epiduo, men den skal ikke gravide bruke. Er basiron trygg?

Jeg tror kvalmen begynner å komme. Jeg orker ikke jobb i dag, har ringt meg syk. Unger er sendt i bhg og skole. Jeg har krøpet under dyna igjen :love017 Kunne ha sovet hele døgnet. Har sendt forespørsel om sykemelding til legen.

Vet ikke om jeg skal le eller grine av meg selv! Er så redd for dårlige nyheter på TUL i morgen at jeg de siste dagene har vurdert å avlyse timen, bare sånn at jeg kan leve lykkelig gravid noen uker til og det er offentlig TUL :hilarious: Eventuelt om jeg begynner å blø ved slutt på progesteron.. Samtidig så er jeg tidenes kontrollfreak og eier ikke ro i sjela til å vente så lenge. Vil vite, men vil ikke vite. Symptomer har jeg jo, men den konstante usikkerheten på om alt er bra gjør at jeg er så ubesluttsom nå:shy:

Vet ikke om jeg skal le eller grine av meg selv! Er så redd for dårlige nyheter på TUL i morgen at jeg de siste dagene har vurdert å avlyse timen, bare sånn at jeg kan leve lykkelig gravid noen uker til og det er offentlig TUL :hilarious: Eventuelt om jeg begynner å blø ved slutt på progesteron.. Samtidig så er jeg tidenes kontrollfreak og eier ikke ro i sjela til å vente så lenge. Vil vite, men vil ikke vite. Symptomer har jeg jo, men den konstante usikkerheten på om alt er bra gjør at jeg er så ubesluttsom nå:shy:
Følte det samme rett før timen min i dag :hilarious: Var jo helt svett etterpå når alt var bra og jeg fikk landa! Det gjør så godt å få den gode beskjeden, så du må bare glede deg:Heartpink

Har det på akkurat samme måten før ultralyd. Jeg er sikker på at det går fint! Og tenk så fint det kommer til å føles etterpå :)

Følte det samme rett før timen min i dag :hilarious: Var jo helt svett etterpå når alt var bra og jeg fikk landa! Det gjør så godt å få den gode beskjeden, så du må bare glede deg:Heartpink
Har det på akkurat samme måten før ultralyd. Jeg er sikker på at det går fint! Og tenk så fint det kommer til å føles etterpå :)

Satser på gode nyheter i ettermiddag, og siden mannen ikke kan bli med pga henting i bhg så blir min mor og ei barndomsvenninne med! Synes det er litt godt å ha noen der for både gode og dårlige nyheter❤️

Må kanskje tenke på å bestille legetime snart, er ett eller annet sted mellom 8-11 uker på vei nå (ustabil syklus!), har UL om 3 uker men bør kanskje få tatt blodprøver osv før det. Men husker ikke om man må ha en «legetime» også samtidig eller om jeg bare kan få time til blodprøver. Hva har dere andre gjort?
Min lege sa at blodprøvene skal taes 12+0 og ikke tidligere. Hvorfor vet jeg ikke

Samme her :(

Min lege sa at blodprøvene skal taes 12+0 og ikke tidligere. Hvorfor vet jeg ikke

Det var retningslinjene før, så da er de nok ikke helt oppdaterte. Nå er det mellom uke 6 og 12 som er anbefalt.

Min og. Leverte bare urinprøve 6+4 og fikk neste time etter offentlig tidlig ultralyd (13+4) hvor blodprøver og alt annet skal gjøres.

Skjønner at jeg kanskje bør ringe legekontoret imorgen da jeg har liksom utsatt det fordi vi har mistet flere ganger før og jeg orker rett og slett ikke å gå igjennom så mye unødvendig. Men får ringe og be om å få ta prøver. Legen trenger jeg ikke å snakke med, har satt opp ny time hos jordmor om 5-6 uker. (Hodet mitt skjønner ikke at jeg er gravid så lever i fornektelse frem til tul om 2 uker).

Må bare dele dette, jeg er sykemeldt og i relativt dårlig form av forskjellige årsaker. I dag hadde jeg intenst lyst på pizzaboller og tenkte jeg skulle prøve meg på det. Startet tidlig med å ordnet fyll så var kun deigen og slenge alt sammen igjen rett før mannen kom hjem fra jobb. Skal sies at gjærbakst ikke er min sterke side (mannen som tar seg av det her i huset) så jeg ringte søs som er kokk, fikk ikke med meg hva ho sa ang gjær så jeg jeg målte fysisk opp 50g gjær på kjøkkenvekta. Viste seg at det skulle vært 50g fersk gjær og ikke tørrgjær og ikke viste jeg at det holdt med 1 pakke tørrgjær. Så tok 4 pakker tørrgjær. Dagens fail :hilarious: dagens læring var la mannen stå for det han kan aller best også kan jeg slappe av. Er det forresten lov å skylle på gravidhjerne? Fikk meg en meget god latter når det ble oppdaget da. Heldigvis ikke spist så alt for mange:facepalm:

Jeg var hos legen 9+1 og tok alle blodprøvene da. Prøvene viste at jeg var lav på jern, og jeg har lett for å bli svimmel, så jeg var veldig glad for at jeg fant ut det tidlig så jeg kan få opp jernnivåene mine før kroppen min virkelig begynner å produsere ekstra blod.

Back
Topp