Skravletråd

Det er bare vas!! 50% er lik halvparten arbeidstid. Ergo jeg har valgt å jobbe halve dager. 3 av dagene starter jeg tidlig og jobber til lunsj og 2 av dagene starter jeg etter lunsj. Da har jeg mulighet til å sove ut de dagene jeg jobber fra lunsj og ut- og evt roe ned/slappe av etter jobb når jeg er ferdig til lunsj :D
Hadde jeg vært 100% sykemeldt, så hadde all jobben tatt meg igjen og jeg måtte gjort dobbelt så mye når jeg kom tilbake.. og da er faren for å være mere sykemeldt der. Derfor velger jeg 50%..

Hadde absolutt tatt det videre med tillitsvalgt eller fagforbund. Du velger selv prosent!
Ja her vil de at jeg skal jobbe 8-16 for å avlaste driftsansvarlig. Men har skjønt at jeg skal stå på mitt når jeg gjelder hvordan jeg skal jobbe ja.. om dette går skeis må jeg nok ta kontakt med fagforbund ja:nailbiting:
 
Sjefen min sier at når man er i 50% sykemelding så skal man være på jobb fra 8-16 men bare yte 50% og ikke 100% som normalt. Noe jeg føler absolutt ikke kommer til å fungere
Det er sant som sjefen sier, men det er veldig få bedrifter som praktiserer denne måten, fordi det sjeldent er gunstig for arbeidstakeren. Her hadde jeg tatt kontakt med legen å få 100% sykemelding, hvis ikke han godtar at du kun er tilstede halve dager. Leste lenger ned at sjefen var verneombud, det trur jeg ikke han har lov til, for de ansatte skal kunne ha noen å gå til som ikke er sjefen/daglig leder. Håper det løser seg på en smertefri måte og at du slipper stresset dette medfører. Helsa først.
 
Det er sant som sjefen sier, men det er veldig få bedrifter som praktiserer denne måten, fordi det sjeldent er gunstig for arbeidstakeren. Her hadde jeg tatt kontakt med legen å få 100% sykemelding, hvis ikke han godtar at du kun er tilstede halve dager. Leste lenger ned at sjefen var verneombud, det trur jeg ikke han har lov til, for de ansatte skal kunne ha noen å gå til som ikke er sjefen/daglig leder. Håper det løser seg på en smertefri måte og at du slipper stresset dette medfører. Helsa først.
Takk for svar! Skal absolutt ikke gi meg på dette her. Og her må det kanskje tas en oppvask på ansvar på huset:wacky:
 
Takk for svar! Skal absolutt ikke gi meg på dette her. Og her må det kanskje tas en oppvask på ansvar på huset:wacky:
Nei ikke gi deg. Står selv i en kjinki situasjon med jobb og har ikke tenkt å gi meg. Jeg har funnet ut at helsa kommer først for den skal jeg ha livet ut, jobb ser jeg på som midlertidig, og man kan alltids søke seg videre til ny arbeidsplass. Trur det er ekstra viktig å ta vare på seg selv og kjenne etter hva kroppen orker og ikke, og ta ting der etter. Og stress i en graviditet er jo noen man burde unngå.
 
Nei ikke gi deg. Står selv i en kjinki situasjon med jobb og har ikke tenkt å gi meg. Jeg har funnet ut at helsa kommer først for den skal jeg ha livet ut, jobb ser jeg på som midlertidig, og man kan alltids søke seg videre til ny arbeidsplass. Trur det er ekstra viktig å ta vare på seg selv og kjenne etter hva kroppen orker og ikke, og ta ting der etter. Og stress i en graviditet er jo noen man burde unngå.
Ja absolutt!!
 
Endelig bestilt time for blodprøver osv, de tar dem frem til uke 16 fikk jeg beskjed om. Så sa hadde jeg ikke så dårlig tid som fryktet :)
 
Synes det er så vanskelig å finne på middager for tiden. Har jo så lite matlyst, og det må i hvert fall være noe som er ganske mildt (ikke for mye krydder, uten hvitløk/løk, ikke for mye fett)… også orker jeg ikke spise det samme flere dager på rad :meh: tomatbaserte middager klarer jeg heller ikke - som tomatsuppe eller pasta bolognese.. Gleder meg til kvalmen går over:depressed:
 
Synes det er så vanskelig å finne på middager for tiden. Har jo så lite matlyst, og det må i hvert fall være noe som er ganske mildt (ikke for mye krydder, uten hvitløk/løk, ikke for mye fett)… også orker jeg ikke spise det samme flere dager på rad :meh: tomatbaserte middager klarer jeg heller ikke - som tomatsuppe eller pasta bolognese.. Gleder meg til kvalmen går over:depressed:
Vanskelig det der.. kjenner jeg begynner å få avsmak på middager selv :wacky:
 
Det er så deilig å legge seg på et kjølig rom, med kald dyne, ta dyna mellom beina og gni den kalde dyna mellom føttene :hilarious: Samme med bamsen Eddie. Legge rompa/magen til den inni håndflaten, passe på at tommelen blir fremme på magen og klemme til :hilarious:
 
Skulle vært en tur på butikken, men det er virkelig ei dørstokkmil!!
 
Orket du butikken med kvalme :hungover:


Haha :hilarious: Kanskje Oda er tingen for deg :laughing002 Jeg er akkurat tilbake fra butikken. Utsatte det bare 1,5 time eller noe sånt :angelic:
Hahaha:smiley-bounce022 jeg kan egentlig bestille på meny og få levert på døra fra den lokale meny butikken som er typ 5 min unna:smiley-bounce022 så burde kanskje gjort det for 3 dager siden.
 
Orket du butikken med kvalme :hungover:


Haha :hilarious: Kanskje Oda er tingen for deg :laughing002 Jeg er akkurat tilbake fra butikken. Utsatte det bare 1,5 time eller noe sånt :angelic:

Ja, når jeg blir kvalm er det eneste som hjelper å spise. Og eneste som frista var pizza. Så motivasjonen var ganske høy. Jeg kjørte da. Tar 2 min :p
 
10 dager til UL. Om alt er i orden da kan eg endelig få lov å oppføre meg gravid (av meg sjølv). Tør liksom ikkje før når eg har vore på feil side av statistikken for mange ganger før. Men eg har så lyst å fortelle alle på jobb koffor eg ikkje spiser sammen lenger, og kunne gå med gravidbukser uten å skjule dei. Å begynne å planlegge barnerommet, diskutere vogn med mannen osv. Alt som eg no så smått tenker på men tvinger meg til å utsette til vi har sett resultatet på ultralyd. Utålmodigheten blir virkelig satt på prøve.
 
10 dager til UL. Om alt er i orden da kan eg endelig få lov å oppføre meg gravid (av meg sjølv). Tør liksom ikkje før når eg har vore på feil side av statistikken for mange ganger før. Men eg har så lyst å fortelle alle på jobb koffor eg ikkje spiser sammen lenger, og kunne gå med gravidbukser uten å skjule dei. Å begynne å planlegge barnerommet, diskutere vogn med mannen osv. Alt som eg no så smått tenker på men tvinger meg til å utsette til vi har sett resultatet på ultralyd. Utålmodigheten blir virkelig satt på prøve.
Jeg har det på samme måte. Mannen min er kronisk optimist og mener at det ikke er noen grunn til å vente med noe som helst, mens jeg sier hele tiden ‘det kan vi snakke om etter ultralyden’ ;)
 
Back
Topp