Skravletråd

Tror hunden min har blitt innbilt drektig, siden jeg er gravid :hilarious: Hun har kastet opp en gang, og holdt på å kaste opp i dag. Hormonene hennes er helt løpsk, hun har så mye energi plutselig, og hun slikker veldig på meg og prøver å jokke på meg:laughing001 Også ligger hun oppå meg veldig mye, noe hun sjeldent gjør ellers:smiley-ashamed004 Spent på hvordan det blir fremover!
 
Noen som har smakt denne? Hvis ikke, anbefaler jeg deeet :woot: Jeg liker ikke Farris, Bris og den slags, men denne har blitt en favoritt! Må kjøpe den igjen i morgen!
 

Vedlegg

  • 61D84640-EF94-42DA-91C8-144950110D7F.png
    61D84640-EF94-42DA-91C8-144950110D7F.png
    226,3 KB · Visninger: 28
Hormoner.. I ettermiddag har tårene trillet fordi jeg kom over en video fra når Subwoolfers avslørte hvem som var under maskene.
Har fått med meg greia med Subwoolfer, men er ikke en mgp fan, har hørt sangen 1 gang og har fått med meg tidligere hvem som faktisk var under maskene. Så kan virkelig ikke være noe annet hormoner som får meg til å gråte av en sånn video nå :laughing002
 
Hvor ofte har dere time hos jordmor? Jeg var på svangerskapskontroll i starten av februar, og neste time er ikke før starten av juni (når jeg er 25+0). Er ikke det veldig lenge til? Jeg er førstegangs, så ble litt satt ut når det skulle gå 4 mnd mellom disse kontrollene…
 
Jeg var på min første kontroll hos jordmor 6. Februar og skal tilbake 20. Mars. Hun spurte om jeg ville komme igjen så snart og som førstegangsfødende takker jeg pent ja takk til all oppfølging jeg kan få.

Juni hørtes lenge ut for meg, men jeg vet jo ikke hva som egentlig er vanlig.
 
Hvor ofte har dere time hos jordmor? Jeg var på svangerskapskontroll i starten av februar, og neste time er ikke før starten av juni (når jeg er 25+0). Er ikke det veldig lenge til? Jeg er førstegangs, så ble litt satt ut når det skulle gå 4 mnd mellom disse kontrollene…
Jeg var ved litt over 10 uker og ble satt opp på neste litt over 14 uker. (Den er nå på mandag) Aner ikke hvor ofte framover.
 
Hvor ofte har dere time hos jordmor? Jeg var på svangerskapskontroll i starten av februar, og neste time er ikke før starten av juni (når jeg er 25+0). Er ikke det veldig lenge til? Jeg er førstegangs, så ble litt satt ut når det skulle gå 4 mnd mellom disse kontrollene…
4 mndr høres Veldig Lenge ut! Aldri hørt om noen gå så sjeldent.
 
I følge reglene har du kun rett på konsultasjon en gang uke 6-12 - og så igjen i uke 24. Men noen helsestasjoner tilbyr oftere ved behov. I mitt forrige svangerskap fikk jeg bare de obligatoriske, men denne gangen (nå har jeg en annen helsestasjon) så har de sagt at det går an å sette opp noe ekstra hvis man ønsker.

1678981833332.png
 
Hvor ofte har dere time hos jordmor? Jeg var på svangerskapskontroll i starten av februar, og neste time er ikke før starten av juni (når jeg er 25+0). Er ikke det veldig lenge til? Jeg er førstegangs, så ble litt satt ut når det skulle gå 4 mnd mellom disse kontrollene…
Var der 11+0. Neste er 2. juni, 24+0. Synes også det er lenge, men jeg orket ikke å si noe. Jeg tenkte jeg har mange ultralyder i mellom, så det går bra(?) :shy: Blir vel noe oppfølging hos lege/sykehus med tanke på svangerskapsdiabetes også.
 
Får heller kontakte jm hvis det er noe spesielt, og bare slå meg til ro med timen 1. juni :shy: Har jo vært på OTUL, og i mellomtiden skal jeg på en privat UL om et par uker, også er det OUL 24. april, og så time for planlegging av ks i slutten av mai. Så kanskje greit å ikke stresse med flere timer hos jm, hvis det ikke er behov:p

Også er det godt å ha BV hvor man kan stille spørsmål også, for det er jo mange som sitter med mye forskjellig kunnskap her:happy:
 
I følge reglene har du kun rett på konsultasjon en gang uke 6-12 - og så igjen i uke 24. Men noen helsestasjoner tilbyr oftere ved behov. I mitt forrige svangerskap fikk jeg bare de obligatoriske, men denne gangen (nå har jeg en annen helsestasjon) så har de sagt at det går an å sette opp noe ekstra hvis man ønsker.

Vis vedlegget 401155
Samme her. Aldri fått kommet inn til jordmor før i uke 24 i SV 1 og 2. Nå etter jeg flytta får jeg komme mye hyppigere. Var i uke 6, 8, 13 også er neste i uke 24 om jeg ikke tar kontakt og ønsker en før.
 
Bestilte nettopp Happyflops. Hørt mye bra om de så krysser alt for at jeg liker dæm og at de kanskje kan hjelpe litt mot ryggplagene mine :smiley-angelic001
 
Jeg kjøpte også de for noen uker siden. Synes de er veldig gode :happy:
De så digge ut! Men er det noen av dere som vet om de passer best til smale eller brede føtter? Jeg har nemlig veldig smale føtter og slike sandaler sitter derfor ofte ikke så godt på foten min. Crocs bare kjipper alle veier, for eks.
 
Back
Topp