Skravletråd

Åh merker magen begynner bli «litt i veien» ved feks kjøkkenbenken etc, og at det begynner bli tungt! Tungt generelt, tyngre å bøye seg, reise seg … oh boy og enda har man halvparten av tiden igjen ❤️:smiley-bounce012 og den blirjo tyngre enn første halvpart selvsagt :) hadde glemt hvor «tungt» alt føltes jeg. Merker det på jobb og nå. (Frisør) Det begynner bli tyngre å stå og jobbe ja… ☺️
Samme her! Har denne uka begynt å kjenne på at der begynner å bli tungt, vondt å bøye seg og har generelt mer ukomfortable vondter her og der. Frem til nå har jeg hatt et håp om at nr 3 skulle bli et like enkelt svangerskap som første, meeen det kan visst holde hardt :hilarious:
 
Samme her! Har denne uka begynt å kjenne på at der begynner å bli tungt, vondt å bøye seg og har generelt mer ukomfortable vondter her og der. Frem til nå har jeg hatt et håp om at nr 3 skulle bli et like enkelt svangerskap som første, meeen det kan visst holde hardt :hilarious:
Ja samme her, dvs jeg føler enda det er enkelt altså, ingen store bekkensmerter etc, så føler enda det er et veldig greit svangerskap MEN at alt bare er tyngre og det er jo normalt , men tror nok kanskje jeg etter hvert vil sykmeldes litt denne gang for ikke å gå så sliten, forrige gang bare stod jeg på hele svangerskapet, og jeg hadde det tungt da og. Men greit svangerskap da og ja. :)
 
Får man fler etter uke 19 da? Har aldri jeg fått før.
Syntes det er litt rart at dere her inne sier at man får ikke det hvis man er frisk, mens venner jeg har snakka med har hatt en til i uke 32 alle sammen og vært friske så vidt jeg vet hvertfall. Ei venninne som er gravid nå og har vært det før sa hu skulle på en eller to til. Men det kan kanskje komme ann på kommunen og sånn eller? :oops:
 
Syntes det er litt rart at dere her inne sier at man får ikke det hvis man er frisk, mens venner jeg har snakka med har hatt en til i uke 32 alle sammen og vært friske så vidt jeg vet hvertfall. Ei venninne som er gravid nå og har vært det før sa hu skulle på en eller to til. Men det kan kanskje komme ann på kommunen og sånn eller? :oops:
Hm heldig hun. Har ikke hørt noe om det her og ikke fått det før. (Da fikk man kun en i uke 19, ikke uke 12 også, som nå.)
 
Syntes det er litt rart at dere her inne sier at man får ikke det hvis man er frisk, mens venner jeg har snakka med har hatt en til i uke 32 alle sammen og vært friske så vidt jeg vet hvertfall. Ei venninne som er gravid nå og har vært det før sa hu skulle på en eller to til. Men det kan kanskje komme ann på kommunen og sånn eller? :oops:
Kan det ha vært at de hadde forliggende morkake (placenta previa)/delvis forliggende? Da får man ekstra oppfølging med UL i uke 32 for å se om den har flyttet seg
 
Syntes det er litt rart at dere her inne sier at man får ikke det hvis man er frisk, mens venner jeg har snakka med har hatt en til i uke 32 alle sammen og vært friske så vidt jeg vet hvertfall. Ei venninne som er gravid nå og har vært det før sa hu skulle på en eller to til. Men det kan kanskje komme ann på kommunen og sånn eller? :oops:

Kan være litt geografiske forskjeller. Hører du til Grenland? Mener å huske det kanskje har vært et tilbud der tidligere.

Ellers er det ikke vanlig nei. Men er jo en del ting som kan gjøre at man får det, f.eks høy bmi, foreliggende morkake eller andre ting. Kan jo hende dine venner tilfeldigvis alle har hatt en slik årsak.
 
ja hører til grenland.

Er snakk om 3 venninner, og det kan selvfølgelig hende de har fått ekstra oppfølging pga grunner de ikke vil fortelle. De bare syns det var rart at jeg ikke fikk tilbud om flere. Hun ene fødte i februar, andre skal føde i juli og hu siste i august. De har hvertfall ikke høy bmi, alder eller noe sånt da.
Hun ene fikk forresten henvisning av helsestasjon til privat klinikk for ultralyd, det kan kanskje ha noe å si? Jeg skal ikke si noe sikkert men hu har ikke sagt hu betalte noe for det(?)
 
Oppdatering: Var hos jordmor idag, i kommunen der jeg bor får man også ultralyd i uke 32. Men siden min kommer i fellesferien så blir ikke jeg prioritert. Så da blir det dere sier og det vennninner sier helt riktig :happy: Kjipt at jeg går glipp av den, men bra at jeg ikke trenger den også:Heartblue
 
Noen som har funnet fine vår/sommerjakker og vil dele link? :smiley-angelic002
Jeg kjøpte en gravid/bærejakke på Bonprix forrige graviditet som jeg også bruker denne gangen. Superfornøyd! Og veldig fint at den har «bærestykke» du kan sette på etter at baby har kommet og du vil gå tur med bæresele.
 
Jeg kjøpte en gravid/bærejakke på Bonprix forrige graviditet som jeg også bruker denne gangen. Superfornøyd! Og veldig fint at den har «bærestykke» du kan sette på etter at baby har kommet og du vil gå tur med bæresele.
Disse var kjempefine og veldig nyttige med bærestykket. Takk for tips! Kjøpte meg en annen jakke faktisk, men mulig jeg plutselig trenger en til :joyful:
 
Kan du sende link til den du kjøpte? :happy:
Kjøpte denne, egentlig altfor dyr, men fant seriøst ingenting annet. Bestilte et par andre men de satt ikke noe bra. Vil føle meg litt fresh når jeg kan :joyful: Det jeg likte med denne var at det var sånne tråder i midjen, så ser man ikke så stor ut når man har jakken åpen:playful:

 
Kjøpte denne, egentlig altfor dyr, men fant seriøst ingenting annet. Bestilte et par andre men de satt ikke noe bra. Vil føle meg litt fresh når jeg kan :joyful: Det jeg likte med denne var at det var sånne tråder i midjen, så ser man ikke så stor ut når man har jakken åpen:playful:

Den var fin! :joyful: Dyr ja, men den får du jo brukt etter graviditeten også:happy:
 
Den var fin! :joyful: Dyr ja, men den får du jo brukt etter graviditeten også:happy:
Ja, kjøpte den i min vanlige størrelse, så den får jeg heldigvis brukt etterpå også. Tror ikke jeg hadde fått meg til å kjøpe den for kun et par mnd, da hadde jeg nok holdt ut i mannen sine jakker en liten stund :hilarious:
Jeg er litt typen som lar være å kjøpe hvis jeg ikke finner det som er perfekt, så det kan være litt vanskelig å finne noe :smiley-ashamed004
 
Ja, kjøpte den i min vanlige størrelse, så den får jeg heldigvis brukt etterpå også. Tror ikke jeg hadde fått meg til å kjøpe den for kun et par mnd, da hadde jeg nok holdt ut i mannen sine jakker en liten stund :hilarious:
Jeg er litt typen som lar være å kjøpe hvis jeg ikke finner det som er perfekt, så det kan være litt vanskelig å finne noe :smiley-ashamed004
Ser den! :p Er litt lik selv. Jeg kjøpte en jakke, men usikker på om jeg skal beholde den eller ikke. Den var litt tynnere enn jeg hadde tenkt meg:smiley-ashamed004
 
Ser den! :p Er litt lik selv. Jeg kjøpte en jakke, men usikker på om jeg skal beholde den eller ikke. Den var litt tynnere enn jeg hadde tenkt meg:smiley-ashamed004
Hvilken da? Send gjerne link :happy093
Jeg returnere som regel hvis jeg er litt usikker, da kommer jeg mest sannsynlig ikke til å bruke den, og det vil fylle opp skapet :smiley-ashamed004:joyful:
 
Hvilken da? Send gjerne link :happy093
Jeg returnere som regel hvis jeg er litt usikker, da kommer jeg mest sannsynlig ikke til å bruke den, og det vil fylle opp skapet :smiley-ashamed004:joyful:
Den er ikke så ulik den du har kjøpt egentlig :p Var også litt usikker på om beige var en upraktisk farge etterhvert, når man må løfte/bære møkkete barn:smiley-ashamed004

 
Den er ikke så ulik den du har kjøpt egentlig :p Var også litt usikker på om beige var en upraktisk farge etterhvert, når man må løfte/bære møkkete barn:smiley-ashamed004

DEN var kjempefin! :love7Hvorfor kom ikke den opp i mitt jakkesøk for noen uker siden? :bag:

Kanskje upraktisk farge, MEN man er jo ikke bare en mamma, men også en egen person som har behov for å føle seg fin og fresh (for all del, det kan man gjøre uavhengig av hva man har på seg, men syns selv at det hjelper å kle meg i noe jeg liker) og det meste kan vaskes i maskinen, så tror ikke jeg ville tenkt på det.
 
DEN var kjempefin! :love7Hvorfor kom ikke den opp i mitt jakkesøk for noen uker siden? :bag:

Kanskje upraktisk farge, MEN man er jo ikke bare en mamma, men også en egen person som har behov for å føle seg fin og fresh (for all del, det kan man gjøre uavhengig av hva man har på seg, men syns selv at det hjelper å kle meg i noe jeg liker) og det meste kan vaskes i maskinen, så tror ikke jeg ville tenkt på det.
Kjøpte den på 50% for et par uker siden :smiley-ashamed004 Den er veldig fin:joyful: Ja, det har du helt rett i! :D Og stoffet er veldig glatt, så tror det er lett å tørke av den med en klut også:p
 
Back
Topp