Skravletråd

Får så mye kynnere når jeg er alt for aktiv, og er overbevist om at lille i magen også velger å spenne seg når det skjer slik at det lager ekstra strekk i livmoren :hilarious: Kan ikke huske at jeg hadde kynnere i sist svangerskap, hvertfall ikke som jeg merket!
 
Får så mye kynnere når jeg er alt for aktiv, og er overbevist om at lille i magen også velger å spenne seg når det skjer slik at det lager ekstra strekk i livmoren :hilarious: Kan ikke huske at jeg hadde kynnere i sist svangerskap, hvertfall ikke som jeg merket!
Samme her! Begynte for halvannen uke sidenhos meg. Jeg har konkludert ut med at jeg sikkert hadde det sist også, bare at jeg ikke viste hva det var for noe og at jeg var «sliten i magen» :playful:
 
Samme her! Begynte for halvannen uke sidenhos meg. Jeg har konkludert ut med at jeg sikkert hadde det sist også, bare at jeg ikke viste hva det var for noe og at jeg var «sliten i magen» :playful:
Det var en god beskrivelsd :D Jeg var også mindre aktiv sist, så sikkert derfor jeg føler meg mer rammet nå. Får ikke samme type hvile med aktiv 2-åring:hilarious:
 
Jeg var på OUL igår og da sa jordmor at det er min siste ultralyd. Jeg har tidligere vært på TUL også. Hu sa at grunnen er fordi neste egentlige ultralyd havner i fellesferien så de prioriterer de som trenger det. Og da siden alt er fint med både baby og meg så får ikke jeg flere. Kjente jeg ble veldig stresset av tanken på at dette var siste. Er det flere som har fått den beskjeden? Jeg er 19+3 på vei så har jo lenge igjen :nailbiting:
 
Jeg var på OUL igår og da sa jordmor at det er min siste ultralyd. Jeg har tidligere vært på TUL også. Hu sa at grunnen er fordi neste egentlige ultralyd havner i fellesferien så de prioriterer de som trenger det. Og da siden alt er fint med både baby og meg så får ikke jeg flere. Kjente jeg ble veldig stresset av tanken på at dette var siste. Er det flere som har fått den beskjeden? Jeg er 19+3 på vei så har jo lenge igjen :nailbiting:
Jeg trodde ikke man fikk flere enn TUL og OUL offentlig jeg.. :wideyed: Tenkte å ta en privat rundt uke 27 eller noe
 
Noen som har funnet fine vår/sommerjakker og vil dele link? :smiley-angelic002
Er på jakt etter ny vårjakke selv. Merker at de fleste jakkene mine er litt korte eller trange nå :smiley-ashamed004 Synes vanlige klær generelt er vanskelig for tiden, siden moten er typ crop tops eller så vidt dekker magen:rolleyes: Vil helst ikke kjøpe masse gravidklær heller..
 
Jeg var på OUL igår og da sa jordmor at det er min siste ultralyd. Jeg har tidligere vært på TUL også. Hu sa at grunnen er fordi neste egentlige ultralyd havner i fellesferien så de prioriterer de som trenger det. Og da siden alt er fint med både baby og meg så får ikke jeg flere. Kjente jeg ble veldig stresset av tanken på at dette var siste. Er det flere som har fått den beskjeden? Jeg er 19+3 på vei så har jo lenge igjen :nailbiting:

Normalt er OUL siste for alle. Får man mer enn det så er det ekstra oppfølging. Jeg har bestilt privat i uke 26 for 3D da :)

Min fastlege har også UL, men vet ikke om han bruker det som standard på sv.ktr. Gjorde det sist, men da hadde jeg hatt litt blødninger.
 
Åja, det visste jeg ikke. De jeg har snakket med har hatt flere eller skal ha flere, men da er det jo kanskje en grunn til det da. Jeg var bare så innstilt på at jeg fikk en til i uke 30 ca, så fikk så sjokk :nailbiting:
 
Åja, det visste jeg ikke. De jeg har snakket med har hatt flere eller skal ha flere, men da er det jo kanskje en grunn til det da. Jeg var bare så innstilt på at jeg fikk en til i uke 30 ca, så fikk så sjokk :nailbiting:
Her ser du alle svangerskapskontroller:


Du kan få flere ultralyder hvis det er medisinsk grunnlag for det. Ofte får man også komme inn ekstra til lege/jordmor om man har behov for å snakke/høre hjertelyd en ekstra gang. Veldig varierende hvor god kapasitet de har, men de skal ta bekymringer og mors psykiske helse på alvor.
 
Man får bare to ultralyder offentlig- med mindre det er medisinsk grunn. I tillegg har jeg inntrykk av at det er vanlig med ultralyd på terminkontroll og/eller overtidskontroll for å sjekke størrelsen på babyen da det kan påvirke hvor langt over termin man bør gå. Jeg fikk i hvert fall det sist.
 
Er på jakt etter ny vårjakke selv. Merker at de fleste jakkene mine er litt korte eller trange nå :smiley-ashamed004 Synes vanlige klær generelt er vanskelig for tiden, siden moten er typ crop tops eller så vidt dekker magen:rolleyes: Vil helst ikke kjøpe masse gravidklær heller..
Enig! Syns det er vanskelig, og vil virkelig ikke gjøre som sist, bruke mannen sine jakker for da følte jeg meg ikke akkurat super fresh. Syns det er litt viktig å føle seg fresh der man kan når man er gravid :happy: :playful:
 
Enig! Syns det er vanskelig, og vil virkelig ikke gjøre som sist, bruke mannen sine jakker for da følte jeg meg ikke akkurat super fresh. Syns det er litt viktig å føle seg fresh der man kan når man er gravid :happy: :playful:
Enig :happy:
 
Enig! Syns det er vanskelig, og vil virkelig ikke gjøre som sist, bruke mannen sine jakker for da følte jeg meg ikke akkurat super fresh. Syns det er litt viktig å føle seg fresh der man kan når man er gravid :happy: :playful:
Ja, nå når været har vært så fint, har jeg brukt olajakka. Men skulle gjerne hatt en annen vårjakke også :p
 
Jeg var på OUL igår og da sa jordmor at det er min siste ultralyd. Jeg har tidligere vært på TUL også. Hu sa at grunnen er fordi neste egentlige ultralyd havner i fellesferien så de prioriterer de som trenger det. Og da siden alt er fint med både baby og meg så får ikke jeg flere. Kjente jeg ble veldig stresset av tanken på at dette var siste. Er det flere som har fått den beskjeden? Jeg er 19+3 på vei så har jo lenge igjen :nailbiting:
Får man fler etter uke 19 da? Har aldri jeg fått før.
 
Åh merker magen begynner bli «litt i veien» ved feks kjøkkenbenken etc, og at det begynner bli tungt! Tungt generelt, tyngre å bøye seg, reise seg … oh boy og enda har man halvparten av tiden igjen ❤️:smiley-bounce012 og den blirjo tyngre enn første halvpart selvsagt :) hadde glemt hvor «tungt» alt føltes jeg. Merker det på jobb og nå. (Frisør) Det begynner bli tyngre å stå og jobbe ja… ☺️
 
Back
Topp