Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Blant annet på helsenorge sine siderHvor ligger di retningslinjene. Kan ringe tilbake til legen og bytte time da
Jeg er 40% sykmeldt på grunn av kvalme og trøtthet, vært det siden jeg var 6+3, er 7+5 i dag. Og har faktisk ingen planer om å være tilbake på jobb 100% med det første heller. Har også verdens snilleste fastlege når man er gravid, så får akkurat det jeg ber om!Hvordan var det med sykemelding en periode for dere med kvalme? Her har den meldt sin ankomst..
Det står jo ikke at det er uke 8 som gjelder. Ska ringe å høre med legekontoret. Skal dit i morgen for å ta en hcg prøve, og da kunne jeg like gjerne tatt de andre blodprøvene og, slippe å vente 3,5 uker til.Blant annet på helsenorge sine sider
Svangerskapskontroller
Som gravid får du tilbud om 8 gratis svangerskapskontroller. Kontakt lege, jordmor eller helsestasjon så tidlig som mulig for å avtale første kontroll.www.helsenorge.no
Jeg er 100% sykemeldt pga kvalme og trøtthetHvordan var det med sykemelding en periode for dere med kvalme? Her har den meldt sin ankomst..
Dette står under «svangerskapsuke 6-12». Så man bør ta det innenfor den periodenDet står jo ikke at det er uke 8 som gjelder. Ska ringe å høre med legekontoret. Skal dit i morgen for å ta en hcg prøve, og da kunne jeg like gjerne tatt de andre blodprøvene og, slippe å vente 3,5 uker til.
Tror jeg skal sikte etter det etterhvert om kvalmen ikke blir bedreJeg er 100% sykemeldt pga kvalme og trøtthet
Jeg er sykemeldt 50% pga kvalme.. slik at jeg kan starte på jobb når jeg føler for det. Samtidig har jeg slitt med søvn og får ikke sove hele netter og drømmer mye..Hvordan var det med sykemelding en periode for dere med kvalme? Her har den meldt sin ankomst..
50 prosent sykemeldt. Godt med litt kortere dager.Hvordan var det med sykemelding en periode for dere med kvalme? Her har den meldt sin ankomst..
Nei, det står mellom uke 6 og 12Det står jo ikke at det er uke 8 som gjelder. Ska ringe å høre med legekontoret. Skal dit i morgen for å ta en hcg prøve, og da kunne jeg like gjerne tatt de andre blodprøvene og, slippe å vente 3,5 uker til.
Jeg er sykemeldt 50% pga kvalme.. slik at jeg kan starte på jobb når jeg føler for det. Samtidig har jeg slitt med søvn og får ikke sove hele netter og drømmer mye..
Sjefen min sier at når man er i 50% sykemelding så skal man være på jobb fra 8-16 men bare yte 50% og ikke 100% som normalt. Noe jeg føler absolutt ikke kommer til å fungere50 prosent sykemeldt. Godt med litt kortere dager.
Altså det har jeg aldri hørt om! Be om en uttalelse fra legen din evtSjefen min sier at når man er i 50% sykemelding så skal man være på jobb fra 8-16 men bare yte 50% og ikke 100% som normalt. Noe jeg føler absolutt ikke kommer til å fungere
Han sa bare at arbeidsplassen må tilrettelegge for meg. Noe jeg er enig i. Men hvordan jeg skal klare å komme meg over kvalmen med å jobbe litt mindre fra 8-16 vet jeg ikke. Det kommer jo ikke til å fungere i det heletatt. Fastlegen sa at jeg måtte bruke god tid om morgenen og ikke stresse..Altså det har jeg aldri hørt om! Be om en uttalelse fra legen din evt
Jeg synes det høres rart ut om de har lov å løse det på den måten. Da ber de jo om at du blir 100% sykmeldt.. Prøv å snakk med sjefen din om at du trenger ekstra tid. Ville uansett ringt legen og hørt hva hen tenker om dette..Han sa bare at arbeidsplassen må tilrettelegge for meg. Noe jeg er enig i. Men hvordan jeg skal klare å komme meg over kvalmen med å jobbe litt mindre fra 8-16 vet jeg ikke. Det kommer jo ikke til å fungere i det heletatt. Fastlegen sa at jeg måtte bruke god tid om morgenen og ikke stresse..
Det finnes noe som heter gradert sykmelding. Som da er slik sjefen din sier. Men det tror jeg ikke er sjefen din som bestemmer at du har. Dessuten er vell ikke problemet at du ikke gjør like mye de timene du er på jobb, men at du ikke får jobbet i det hele tatt når du er så dårlig? Så det beste både for deg og arbeidsplass, er vell at du får styre dagene dine selv, så lenge du gjør 50% av det du vanligvis gjør.Sjefen min sier at når man er i 50% sykemelding så skal man være på jobb fra 8-16 men bare yte 50% og ikke 100% som normalt. Noe jeg føler absolutt ikke kommer til å fungere
Som flere sier over så høres det veldig rart ut, spesielt at han skal bestemme at det blir sånn.Sjefen min sier at når man er i 50% sykemelding så skal man være på jobb fra 8-16 men bare yte 50% og ikke 100% som normalt. Noe jeg føler absolutt ikke kommer til å fungere
Det er bare vas!! 50% er lik halvparten arbeidstid. Ergo jeg har valgt å jobbe halve dager. 3 av dagene starter jeg tidlig og jobber til lunsj og 2 av dagene starter jeg etter lunsj. Da har jeg mulighet til å sove ut de dagene jeg jobber fra lunsj og ut- og evt roe ned/slappe av etter jobb når jeg er ferdig til lunsjSjefen min sier at når man er i 50% sykemelding så skal man være på jobb fra 8-16 men bare yte 50% og ikke 100% som normalt. Noe jeg føler absolutt ikke kommer til å fungere
Ja kanskje jeg må høre med legen igjen…Jeg synes det høres rart ut om de har lov å løse det på den måten. Da ber de jo om at du blir 100% sykmeldt.. Prøv å snakk med sjefen din om at du trenger ekstra tid. Ville uansett ringt legen og hørt hva hen tenker om dette..
Føler ikke jeg får gjort jobben min ordentlig dersom jeg skal jobbe fra 8-16 og er dårlig.. sjefen hadde samtale med hele gjengen i går om at det ikke var innafor å sette seg ned når vi hadde 100 ting å gjøre. Så jeg blir jo litt nervøs om hva de tenker dersom de plutselig skal ha meg til å gjøre ingenting på jobb halve dagen.Det finnes noe som heter gradert sykmelding. Som da er slik sjefen din sier. Men det tror jeg ikke er sjefen din som bestemmer at du har. Dessuten er vell ikke problemet at du ikke gjør like mye de timene du er på jobb, men at du ikke får jobbet i det hele tatt når du er så dårlig? Så det beste både for deg og arbeidsplass, er vell at du får styre dagene dine selv, så lenge du gjør 50% av det du vanligvis gjør.
Skal snakke med sjef og driftsansvarlig i morgen om hvordan vi skal gjøre dette videre. Problemet her er jo litt komisk. Jobber i en liten bedrift, hele 5 stykker der jeg er den eneste som er med i et fagforbund Sjefen selv er verneombud og tillitsvalgt er ikke å oppdrive. Så det er da disse to lederne man skal forholde seg til. De to siste karene trenger barnevakt i en alder av nesten 40 så de har jo ikke fått noe ansvar Takk!Som flere sier over så høres det veldig rart ut, spesielt at han skal bestemme at det blir sånn.
Det er en mulighet at man kan gjøre det som sjefen din sier, så kan man jobbe kortere dager hver dag eller man kan jobbe annenhver dag. Men det må en samtale til med deg og sjefen for å vurdere va som funker best i din situasjon, ikke bare at sjefen bestemmer. For om du ikke er i form til å jobbe 8-16 hver dag så bør du jo ikke det.
Av erfaring så har jeg ville tatt kontakt med din tillitsvalgt på jobb og fått med den personen og sjefen på en samtale. Jeg tok alt kun mellom meg og sjefen sist jeg var sykmeldt og det ble så mye styr ut av det så anbefaler å ha med tillitsvalgt eventuelt en kollega du stoler på som kan være med inn på samtalen.
Lykke til