Skravletråd

Herregud, våkner til at mannen min er positiv testet for corona. Han skulle egentlig fly i forbindelse med jobb. De blir regelmessig testet. Vi er så sinnsykt forsiktige. Helt merkelig. Ingen har symptomer og alle hurtigtester er netative. Vi har tatt hurtigtester hver 3. dag.

Hurtigtester burde man bare avskaffe, bare ljug. Falsk sikkerhet. PCR-tests er de eneste som kan gi et riktig svar. Blir helt oppgitt. Forsøker å beskytte barnet vårt, men hjelper lite når samfunnet bare jobber mot :(

Hurtigtest er kanskje ikke så sensitive? De slår ofte ut sent i forløpet hvis man er smittet virker det som. Samboer testet seg daglig og opptil to ganger i døgnet når han fikk symptomer. Først på dag 3 ble testen positiv. Samme gjaldt med meg. Jeg hadde to negative tester med symptomer. Testet positivt på hurtigtest en ettermiddag der hurtigtesten tidligere samme dag var negativ. Vi var også veldig forsiktige, smittet ble vi likevel… Håper du slipper unna smitte og at samboeren din ikke blir så dårlig❤️

4+4 selv i dag:rolleyes: klarer ikke distrahere meg i det hele tatt.. sitter på forum, googler og tenker hele tiden..
Godt det ikke bare er jeg som er helt tullete! Overanalyserer alle signaler fra kroppen og googler meg ihjel - og det enda jeg er jordmor og kan alt sammen :p Barneprosjekt gjør noe med en, altså…

Godt det ikke bare er jeg som er helt tullete! Overanalyserer alle signaler fra kroppen og googler meg ihjel - og det enda jeg er jordmor og kan alt sammen :p Barneprosjekt gjør noe med en, altså…

«godt» å høre at selv fagpersoner kan bli litt på styr :p Det er sikkert litt annerledes når det er en selv, eller? Google kan både være en venn men også din verste fiende :rolleyes:

«godt» å høre at selv fagpersoner kan bli litt på styr :p Det er sikkert litt annerledes når det er en selv, eller? Google kan både være en venn men også din verste fiende :rolleyes:
Ja, og når man har vært prøver i mange år og hatt mange nedturer på veien, så blir man selvsagt ekstra på tuppa og mindre rasjonell, selv om man egentlig vet at man ikke får påvirka hverken det ene eller det andre :bag:

jeg er vanligvis en veldig rasjonell person, med er veldig rasjonelt yrke. Hjalp veldig lite forrige svangerskap.

denne gangen tenkte jeg at siden jeg har gjort det før, da MÅ jeg jo være mer rasjonell. Men neimen er jeg ganske irrasjonell likevel:banghead:

Ååh så dritt, livredd korona og graviditet selv, er så lite forskning på det:(

Jaaaa :( Og selvfølgelig kommer det akkurat nå med fersk graviditet :arghh: Har passet så sinnsykt på, ikke vært i barselgrupper, babysvømming eller noe for å slippe unna Coviden.

Hurtigtest er kanskje ikke så sensitive? De slår ofte ut sent i forløpet hvis man er smittet virker det som. Samboer testet seg daglig og opptil to ganger i døgnet når han fikk symptomer. Først på dag 3 ble testen positiv. Samme gjaldt med meg. Jeg hadde to negative tester med symptomer. Testet positivt på hurtigtest en ettermiddag der hurtigtesten tidligere samme dag var negativ. Vi var også veldig forsiktige, smittet ble vi likevel… Håper du slipper unna smitte og at samboeren din ikke blir så dårlig❤️

Ja tror du har rett! Men det er nå før man blir symptomatisk at man er mest smittsom, så det er håpløst at testen er negativ når man er mest smittsom! :arghh: Senere når man er «midt i» infeksjonen er man ikke så smittsom lenger. Nå har vi hatt utallige telefoner hit og dit + landet på at mannen isolerer seg på soverom og bad i 2 etage de neste dagene. Får gi han mat utenfor døra :hilarious: Ellers hadde vi bare dårlig følelse! Fått time til å teste meg selv på Mandag. Ellers får jeg lov å bevege meg rundt fritt. Det føles rart. Får se om det går utover TUL’en på Torsdag :bag:

Ville bare oppdatere deg på at jeg tok kontakt med fastlegen på Helse-Norge for å sende en mld om plagene , han mente det ikke var vanlig med så mye muskel/leddplager så tidlig så han anbefalte å bestille en time fordi det naturligvis er vanskelig å vurdere over nett. Så da får jeg gjøre det. Er også nærkonakt til en som ble covidsmittet 30.12. Har tatt to hurtigtester siden, og ingen antydning til covid ifølge den hvertfall.

Har du tatt PCR-test? Som skrevet ovenfor er mannen min nå testet positiv for corona og jeg testes på Mandag. Alle hurtigtester er negative. PCR test via laboratorium positiv.

Har dere fortalt om graviditeten til noen enda? Eller venter dere til uke 12 minst?

jeg gleder meg veldig til å fortelle det til familie og venner. Men jeg vet ikke om jeg tør før uke 12, mtp at jeg har mistet flere ganger føler at jeg jinxer det litt, eller hva det heter!
men vil på en måte kanskje fortelle det i uke 8, til de aller nærmeste vanskelig å bestemme Seg. Men er bare 5+6 enda. Tiden går så sakte.

i morgen skal mannen ha bursdag fest, og jeg skal drikke alkoholfritt, men skjule det i en annen flaske. Spent på om noen merker det eller ikke! redd for å begynne å gråte, noe jeg lett gjør for tiden, selvom jeg ikke er lei meg en gang… haha

Ja, og når man har vært prøver i mange år og hatt mange nedturer på veien, så blir man selvsagt ekstra på tuppa og mindre rasjonell, selv om man egentlig vet at man ikke får påvirka hverken det ene eller det andre :bag:
Signerer den! :wacky:

Har dere fortalt om graviditeten til noen enda? Eller venter dere til uke 12 minst?

jeg gleder meg veldig til å fortelle det til familie og venner. Men jeg vet ikke om jeg tør før uke 12, mtp at jeg har mistet flere ganger føler at jeg jinxer det litt, eller hva det heter!
men vil på en måte kanskje fortelle det i uke 8, til de aller nærmeste vanskelig å bestemme Seg. Men er bare 5+6 enda. Tiden går så sakte.

i morgen skal mannen ha bursdag fest, og jeg skal drikke alkoholfritt, men skjule det i en annen flaske. Spent på om noen merker det eller ikke! redd for å begynne å gråte, noe jeg lett gjør for tiden, selvom jeg ikke er lei meg en gang… haha

Det er tøft det der! Spesielt med de erfaringene du har :Heartpink Tenker at du må kjenne på magefølelsen.

Denne gangen, unntatt mannen min så klart, har jeg kun fortalt ei nær venninne som jeg kan snakke med om alt. Sist gang fortalte jeg mamma det veldig tidlig, fordi jeg hadde en følelse av at noe ikke var som det skulle, så ville ha støtte om noe skulle skje. Det endte ikke godt, men jeg opplevde ikke å få den støtten jeg trengte heller. Noe som overrasket meg litt, da vi ellers er ganske nære. Den siste personen jeg ventet floskler og ytringer som da får dere bare prøve igjen, og du må slutte å stresse og tenke positivt, av. Det stakk, for å si det sånn! Så denne gangen kommer jeg til å vente til jeg vet mer etter tidlig ultralyd. Litt for å beskytte meg selv mot liknende opplevelser, og litt for at jeg tenker at jeg har nok støtte i de to jeg har fortalt det til.

Så det er vel der utfordringen ligger, hvor åpen du ønsker å være, og har vært tidligere, og hvilken støtte du trenger, både i bekymringer og om det skulle gå galt. Selv om sjansene er større for at det går bra :Heartred Det er uansett viktig at du har noen å snakke med.

Så trist å lese at du ikke fikk støtten du trengte av mammaen din :(. Ikke alle er gode på å håndtere triste situasjoner alltid, det er sårende, Spesielt fra din egen mamma ser jeg for meg .

jeg har også en nær venninne som vet, det hjelper. Selvom hun kanskje går lei av all gravid praten min nå

det er jo som regel alltid det man får høre, når andre får vite at man har mistet. De prøver vel å være positive, men de forstår jo ikke sorgen, ikke bare å prøve igjen og igjen, etter hver kjærlighetssorg det medbringer.

men du sier noe der, det er faktisk bedre å vente til man vet mer, enn å få de kommentarene der igjen. Takk for svar ❤️ Håper spiren sitter hos oss begge

Samboer ville så gjerne at vi skulle pakke inn en test og gi til mamma på julaften så vi endte med å gjøre det selvom jeg var veldig skeptisk og syns det var altfor tidlig. Mamma vet om at jeg har mistet flere ganger før så det er like greit hun fikk vite det tidlig selvom jeg syns det er skummelt at noen vet.
Jeg skulle også til ei venninne i kveld og hun spurte om hun skulle kjøpe inn vin, noe jeg takket nei til. Endte også opp med å avlyse fordi jeg har vært så utrolig kvalm i dag så hun spurte rett ut om jeg er gravid og jeg hadde ikke hjerte til å lyve :dontknow

Så trist å lese at du ikke fikk støtten du trengte av mammaen din :(. Ikke alle er gode på å håndtere triste situasjoner alltid, det er sårende, Spesielt fra din egen mamma ser jeg for meg .

jeg har også en nær venninne som vet, det hjelper. Selvom hun kanskje går lei av all gravid praten min nå

det er jo som regel alltid det man får høre, når andre får vite at man har mistet. De prøver vel å være positive, men de forstår jo ikke sorgen, ikke bare å prøve igjen og igjen, etter hver kjærlighetssorg det medbringer.

men du sier noe der, det er faktisk bedre å vente til man vet mer, enn å få de kommentarene der igjen. Takk for svar ❤️ Håper spiren sitter hos oss begge

Rart hvordan det er de nærmeste som overrasker deg mest, begge veier egentlig :sorry: Men nå vet jeg hvertfall hva jeg kan forvente om ikke annet. Og at kanskje ens egen generasjon står utfordringene nærmest. Det viktigste er jo å ha noen å snakke med. Så godt å høre at du også har det.

Tror mange føler de må si noe, også ser de ikke hvordan budskapet går gjennom. Jeg har tatt til motmæle flere ganger, og da blir de overrasket. Jeg tror ikke andre skjønner før de er i samme situasjon selv. Og heldigvis egentlig, slipper jo flesteparten det.

Krysser fingrene og håper på det beste :Heartpink

Venter minst til etter TUL med å fortelle tror jeg:happy: Samboer vil fortelle svigermor med en gang, men jeg orker ikke tanken på å eventuelt måtte fortelle at jeg mistet, selv om vi har et veldig godt forhold :sorry:

Har ennå ikke fortalt de nærmeste. Men gubben har fortalt sin beste kompis. Vi venter noen uker til, blir vanskelig om kvalmen fortsetter som den gjør nå!

vi har fortalt svigers. Vi er såpass mye sammen med de, at da er det bare lettere med mat og alkohol :happy: det passet også fint med bursdagsgave så fikk gjemt test og body i pakka. De ble veldig rørt :Heartred
Vi venter foreløpig med resten, så må vi bare se hvordan ting blir.

Jeg er så ufattelig takknemlig for at jeg har hjemmekontor. Men, akkurat nå brukes tiden til å lese om graviditet. Studering tester, se på bilder av gravidmager, laste ned apper osv… Klarer virkelig ikke å fokusere på jobb :hilarious: Andre i samme båt?

Jeg er så ufattelig takknemlig for at jeg har hjemmekontor. Men, akkurat nå brukes tiden til å lese om graviditet. Studering tester, se på bilder av gravidmager, laste ned apper osv… Klarer virkelig ikke å fokusere på jobb :hilarious: Andre i samme båt?
Jeg leser ikke så mye, siden jeg har vært gjennom alt for relativt kort tid siden, men bruker mye av tiden på hjemmekontoret til å se tomt på skjermen mens jeg tenker «shit, jeg er gravid»:hilarious:

Back
Topp