Skravletråd

:shifty: Noen frøkner som vil bytte kvalme mot.. eh ingen kvalme? Føles ut som jeg skal spy hele tiden.. :rolleyes:
Er det noen andre som har gått ned i vekt? Sist veide jeg 73 på samme tid som nå. Gikk opp igjen og nå
gått ned igjen. Konstant sulten og hjelper ikke med en valp som tigger eller lager klagelyder fra buret :(

:shifty: Noen frøkner som vil bytte kvalme mot.. eh ingen kvalme? Føles ut som jeg skal spy hele tiden.. :rolleyes:
Er det noen andre som har gått ned i vekt? Sist veide jeg 73 på samme tid som nå. Gikk opp igjen og nå
gått ned igjen. Konstant sulten og hjelper ikke med en valp som tigger eller lager klagelyder fra buret :(
Jeg har gått litt ned i vekt (typ fra 55kg til 54kg). Sist gikk jeg vel ned 3-4kg i starten, før jeg kom tilbake på startvekt rundt slutten av første trimester☺️

Hei hei:)
jeg testa sterk positiv på lørdag som var. Så her er det ingen tvil. Synes likevel det er veldig vanskelig å forstå jeg faktisk er gravid:p
Hele forrige uke hadde jeg små symptomer som lett kvalme,uggen, frysninger og trøtthet.
Nå er kvalmen plutselig helt borte. Kun den trøttheten og litt frysninger igjen.
Flere som har hatt det slik?

Hvordan er formen hos dere? Og hvilken uke er dere i? (Er selv 5+3)
Ha en kjempefin dag alle sammen❤️

Kan bytte kvalme mot kvalme. Men hvorfor må valp være i bur når dere er hjemme?

Mannen har nå blitt ganske dårlig, så corona er definitivt i hus. Jeg testet meg i gårkveld så får vel svar i morgen om jeg får lov å være gravid OG ha corona. Fy f så jæskla unødvendig dette er, som om man ikke er nok sliten og full av tanker som fersk gravid småbarnsmor! :arghh:

Valpen går full turbo. Vi prøver og venne han til å ikke tigge eller bite på alt. Noe som valper gjør, men jeg har ingen energi til og bruke de få kreftene som behöver til slåss med valpen. Så han ligger i buret når jeg er for sliten. At svigerfar får han til og glemme sine gode manerer hjelper ikke.

Valpen går full turbo. Vi prøver og venne han til å ikke tigge eller bite på alt. Noe som valper gjør, men jeg har ingen energi til og bruke de få kreftene som behöver til slåss med valpen. Så han ligger i buret når jeg er for sliten. At svigerfar får han til og glemme sine gode manerer hjelper ikke.

Som hundetrener og mamma til en svært aktiv og driftig brukshund tenker jeg dere sikkert hadde fått en berikelse av å delta på en hundeskole eller få en hundetrener hjem til dere :) Avhengig av lokalitet kan jeg eventuelt hjelpe med tips, ellers er «Belønningsbasert hundetrening» en gruppe på fb som også kan tipse om gode trenere. Valpen er jo bare valp, slik babyene våre bare er babyer, og gode manerer får både valper og barn først senere… Og ingen av de bør settes i et bur når de er slitsomme. Men jeg kan virkelig sympatisere med at hunder kan være slitsomt når livet brenner rundt beina og man er kvalm og utslitt slik det gjør for megr akkurat nå. Men i akkurat de tilfellene er det så fint å kunne spørre om hjelp! Så trenger ingen å sitte i bur og gråte :)

Er ikke sånn at vi ikke vet hvordan oppdra en hund. Vi begge har hatt hunder tidligere. Er bare fremtidige svigerfar som synes det er morsomt og se det jeg jobber for går heidunders når vi drar til hans familie.
Prøver noe nytt i dag. Ligge i hundeseng i gangen, men ikke mulighet å komme inn i stuen. Virker som det funker nå iaf. Det finnes ingen valpekurs her oppe i nord Sverige.

Vi er heldigvis ikke så ofte i den andre byen da det tar over 1t å kjøre. Men det gjør det også vanskligt og opprettholde de triks vi lærer han når han får treffe "faffa" :banghead::hilarious:

Er ikke sånn at vi ikke vet hvordan oppdra en hund. Vi begge har hatt hunder tidligere. Er bare fremtidige svigerfar som synes det er morsomt og se det jeg jobber for går heidunders når vi drar til hans familie.
Prøver noe nytt i dag. Ligge i hundeseng i gangen, men ikke mulighet å komme inn i stuen. Virker som det funker nå iaf. Det finnes ingen valpekurs her oppe i nord Sverige.

Vi er heldigvis ikke så ofte i den andre byen da det tar over 1t å kjøre. Men det gjør det også vanskligt og opprettholde de triks vi lærer han når han får treffe "faffa" :banghead::hilarious:

Jeg har hatt hund i 20år, og jobber som hundetrener i 5, men vet enda ikke hvordan man oppdrar hund :angelic: Litt vet jeg nok, men ikke alt. Derfor spør jeg gjerne om hjelp og fortsetter med hundeskole og hundetrenere. Det finnes sikkert noen i Nord-Sverige også, det er gode trenere selv i Kautokeino og Alta :) Men det må dere ha lyst til selv, selvfølgelig. Kan kun anbefale å spørre om hjelp, selv fra familie, om å få hunden ut på tur og aktivisere litt. Det hjelper mot innendørs turbo. Akkurat nå er dyrelegen vår! på tur med hunden våsr. Ungen sov 30min formiddagslur, selv om ungen våkna 06:00. Hadde seriøst planlagt å legge med nedpå selv, men 30min var nok for å trøkke nedpå litt potetgull - det eneste jeg klarer å spise gjennom kvalmen, og en kopp te, pluss lage lunsj til mannen som ligger i isolasjon oppe. Dette er nesten for meget, satt og gråt når øynene på barnet slo opp:sad010 Ringte svigermor og spurte om hjelp, hun kommer bortom med middag til oss i dag. Det har jeg bare ikke kapasitet til i dag. :schocked028

Vi har ikke mulighet til å reise over grensen. Eller lengre sør for nord Sverige. Finnes ikke noen valpekurs her oppe vi bor. Svigers jobber og bor over en time unna med bil. Gubben og svigerfar jobber sammen så de er ferdige samtidig. Så skal jo svigerfar hjem til sin egen familie.

Kunne ha spurt mormoren hans, men hun også jobber lange skift. Så er litt nytteløst og spørre noen etter hjelp. Bare at han var i gangen med lekene, gikk ikke særlig bra. Selv om han kunne se meg. Fått lekt av seg i parken. Ikke spist noe i hele dag da han ikke klarer å være uten meg i to minutter..

Vi har ikke mulighet til å reise over grensen. Eller lengre sør for nord Sverige. Finnes ikke noen valpekurs her oppe vi bor. Svigers jobber og bor over en time unna med bil. Gubben og svigerfar jobber sammen så de er ferdige samtidig. Så skal jo svigerfar hjem til sin egen familie.

Kunne ha spurt mormoren hans, men hun også jobber lange skift. Så er litt nytteløst og spørre noen etter hjelp. Bare at han var i gangen med lekene, gikk ikke særlig bra. Selv om han kunne se meg. Fått lekt av seg i parken. Ikke spist noe i hele dag da han ikke klarer å være uten meg i to minutter..
Hva med å ha han i hundebarnehage eller finne en perifer som kan passe han på dagtid? Søsteren min bor i Sverige og i følge henne er det iallfall mye mer vanlig med både pass og hundebarnehage der pga hund ikke får lov til å være mer enn noen få timer alene. Det virker jo litt som at han er understimulert og det kommer jo forhåpentligvis en baby etterhvert hos dere også :rolleyes:

Er så redd for å miste at jeg nesten ikke fungerer. Føler liksom på meg at det ikke går, har ingen gravidfølelse og de minimale symptomene varierer veldig. Helt tullete, men når man har mista før og vært prøver i mange år så blir man litt i overkant :facepalm: Bare prøver å komme gjennom til uke 7 nå :(

Er så redd for å miste at jeg nesten ikke fungerer. Føler liksom på meg at det ikke går, har ingen gravidfølelse og de minimale symptomene varierer veldig. Helt tullete, men når man har mista før og vært prøver i mange år så blir man litt i overkant :facepalm: Bare prøver å komme gjennom til uke 7 nå :(
Føler med deg. Har det på samme måte:Heartred klarer ikke glede meg i tilfelle jeg blir skuffet igjen..

Føler veldig med deg, jeg blør i dag og mister motet selv. Krysser fingre for oss begge ❤️

Hva med å ha han i hundebarnehage eller finne en perifer som kan passe han på dagtid? Søsteren min bor i Sverige og i følge henne er det iallfall mye mer vanlig med både pass og hundebarnehage der pga hund ikke får lov til å være mer enn noen få timer alene. Det virker jo litt som at han er understimulert og det kommer jo forhåpentligvis en baby etterhvert hos dere også :rolleyes:

Det er noen som kanskje skal starte opp hundebarnehage, men det er bare kanskje. Folk her oppe jobber jo i gruven så ikke noe tid til overs for sånt. Finnes ingen som kan passe han på dagtid. Bare en kompis når han ikke jobber og han jobber på eldresenter. Pluss han ikke har bil og bor 20 min unna selv om det er rett utenfor sentrum. Og buss her i nord? :hilarious: Forhåpentligvis lettere når han blir eldre..

Han er ikke understimulert da vi er ute med han 5-6 ganger om dagen og 1-2 ganger i parken hvor han kan få løpe av seg og leke med andre hunder. Vi har bestemt oss for at om ikke det går når han er 7 mnd så blir det og gi bort han til noen som kan elske han like mye som vi gjør.

Og helst til noen som har tid og ikke jobber i gruve :dead:

Han er aldri alene heldigvis. Selv om han tror det når han ikke ser meg. Hjelper ikke om gubben sitter en halv meter unna. Bare jeg gjør noe som feks gå på do.. Så er det gråting og uling. Det r det som er mest slitsomt for meg.

Til tross kvalmen så har jeg faktisk gått 2 kg opp i vekt :)

Noen andre som er våken og sulten? :hilarious:

Vet at snop ikke er så bra for meg. Men eneste jeg orker å småspise på oppi kvalmen. Også blir jeg mer kvalm :wacky: mat er ikke min greie akkurat nå i disse dager. Prøver å spise vanlig mat. Men finner ikke tid pga trøtthet og kvalme, åja valpen oppi der :rolleyes: Ser ut som han er mer rolig ute i gangen hvor han kan ligge å slappe av eller leke med leker.

Tross alt jeg spiser snop så går vekten ned :wideyed:
Jeg vil ha biff, koreansk bbq. Waigu kjøtt.. Nudler.. Stekt ris.. Lasagne.. Men kvalmen.. :confused:

Jeg er våken fordi barnet vårt ikke sover mer, nettene er helt katastrofe og der hvor et normalt menneske ville vært slitent av søvnmangel - er det i denne fasen av svangerskapet ren tortur. Kan ikke hente støtte hos noen da mannen må isoleres fra oss og ungen er i karantene så ingen kan passe barnet vårt for meg:( Fortvilende. Barnet sov 40 minutter formiddagshvil og ca 4 timer på kvelden før festen begymte ved midnatt. Nå er klokka 4 og ungen freser rundt på gulvet etter at jeg kapitulere, kan ikke tvangsholde et barn som hylgråter og bare vil bevege seg :arghh:

Jeg er våken fordi barnet vårt ikke sover mer, nettene er helt katastrofe og der hvor et normalt menneske ville vært slitent av søvnmangel - er det i denne fasen av svangerskapet ren tortur. Kan ikke hente støtte hos noen da mannen må isoleres fra oss og ungen er i karantene så ingen kan passe barnet vårt for meg:( Fortvilende. Barnet sov 40 minutter formiddagshvil og ca 4 timer på kvelden før festen begymte ved midnatt. Nå er klokka 4 og ungen freser rundt på gulvet etter at jeg kapitulere, kan ikke tvangsholde et barn som hylgråter og bare vil bevege seg :arghh:
Føler virkelig med deg! Høres veldig slitsomt ut :(

Back
Topp